فهرست مطالب
Contents
1-1)مقدمه. 8
1-2) بیان مسئله. 10
1-3) اهمیت و ضرورت پژوهش…. 14
1-4) اهداف پژوهش: 16
1-4-1) هدف کلی : 16
1-4-2) اهداف فرعی.. 17
1-5) فرضیه های پژوهش…. 17
1-6) متغیر های پژوهش…. 17
1-7) تعریف مفاهیم اساسی پژوهش…. 18
1-7-1) تعاریف نظری: 18
1-7-2) تعریف عملیاتی متغیرها: 18
2-2) تعریف هوش… 22
2-3) مفهوم هوش ٬ انواع و نفش تربیتی آن.. 24
2-4) مـعنویت… 27
2-5) دیدگاه های روانشناسانه به معنویت… 27
2-5-1) دیدگاه رفتارگرایی شناختی نسبت به معنویت: 27
2-5-2) دیدگاه انسانگرایی نسبت به معنویت: 28
2-5-3) دیدگاه روانشناسی فرافردی نسبت به معنویت: 30
2-5-4) رویکردهای التقاطی و یکپارچه: 30
2-5-5) دیدگاه اِلکینز درباره معنویت… 31
2-6) پیشینه <a href="http://redcircle.ir/%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b9%d9%86%d9%88%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d8%ab%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d9%86-%d8%a8%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%a9%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86/" title="هوش معنوی“>هوش معنوی.. 32
2-7) تعاریف هوش معنوی.. 33
2-8) تاریخچه هوش معنوی.. 36
2-9) دیدگاه های مختلف درباره مولفه های هوش معنوی: 37
2-9-1) دیدگاه کینگ درباره هوش معنوی.. 37
2-9-2) دیدگاه ایمونزدرباره هـوش مـعنوی.. 37
2-9-3) دیدگاه مک مولن درباره هوش معنوی.. 39
2-9-4) دیدگاه زوهر و مارشال(2000) درباره هوش معنوی.. 39
2-9-5) مدل وگان درباره هوش معنوی: 39
2-9-6) مدل بروس لیچفیل درباره هوش معنوی.. 40
2-9-7) مهارت های هوش معنوی (SQ) از دیدگاه سیندی ویلگزورث… 40
2-9-8) دیدگاه گاردنر درباره هوش معنوی.. 42
الف :هوش منطقی ـ ریاضی.. 43
ب: هوش زبانی ـ کـلامی.. 43
پ :هوش دیداری ـ فضایی.. 43
ت: هوش موسیقیایی.. 44
ج: هوش بدنی ـ جنبشی.. 44
چ:هوش بـین فـردی.. 44
ح:هوش درون فـردی.. 45
خ: هوش وجودی.. 45
خ: هوش طبیعت گرا 45
2-10) مؤلفه های هوش معنوی در اسلام. 46
2-11) تعاریف کیفیت زندگی.. 48
2-12) تاریخچه کیفیت زندگی.. 51
2-13) عوامل موثر بر کیفیت زندگی.. 53
2-14) ویژگی های کیفیت زندگی.. 54
2-15) مبانی نظری کیفیت زندگی.. 56
2-15-1) رویکردهای مختلف به مفهوم کیفیت زندگی.. 56
2-15-2) رویکرد فلسفی به مفهوم کیفیت زندگی.. 57
2-15-3) رویکرد اقتصادی به مفهوم کیفیت زندگی.. 58
2-15-4) رویکرد روانشناختی مفهوم کیفیت زندگی.. 59
2-15-5) رویکرد مکتب تضاد بر مفهوم کیفیت زندگی.. 60
2-15-6) رویکرد روان شناختی اجتماعی و جامعه شناختی مفهوم کیفیت زندگی.. 60
2-15-7)نظریه یادگیری اجتماعی.. 61
2-15-8) کنش متقابل نمادین و مفهوم کیفیت زندگی.. 62
2-15-9) دیدگاه بوم شناسی بر مفهوم کیفیت زندگی.. 64
2-15-10) رویکرد مطلوبیت گرایی.. 65
2-16) مفهوم کیفیت زندگی از نگاه سایر نظریه پردازان.. 66
2-17) پیشینه پژوهش…. 70
2-17-1) تحقیقات داخلی انجام شده. 70
2-17-2) تحقیقات انجام شده خارجی.. 74
3-1) مقدمه. 78
3-2) روش تحقیق (روش اجرای تحقیق ) 78
3-3) روش های جمع آوری اطلاعات و داده های تحقیق.. 78
3-4) جامعه آماری تحقیق.. 79
3-5) روش نمونه گیری تحقیق.. 79
3-6) متغییرهای تحقیق.. 79
3-7) ابزارهای اندازه گیری تحقیق ( مشخصات پرسشنامه ها ) 80
3-8) روایی ابزارهای اندازه گیری تحقیق.. 82
3-9) پایائی ابزارهای اندازه گیری تحقیق.. 83
3-10) روشهای آماری تجزیه و تحلیل داده های تحقیق.. 84
4-1) بخش توصیفی.. 86
4-2) یافته های پژوهش…. 89
5-1) بحث و نتیجهگیری.. 99
5-2) پیشنهادهای پژوهش…. 100
5-3) توصیف داده ها 102
5-4) تبیین داده ها 103
5-5) محدودیت ها ، مشکلات و موانع تحقیق.. 105
5-6) پیشنهادات… 105
5-6-1) پیشنهادهای پژوهشی.. 105
5-6-2) پیشنهادهای کاربردی.. 107
5-7) فهرست منابع. 109
5-7-1) منابع فارسی.. 110
5-7-2) منابع انگلیسی.. 113