عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : تأثیر متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان93
تکه ای از متن پایان نامه :
امادرکسبوکارالکترونیکیمشتریعینکالایموردنیازخودراسفارش میدهدوسپستولیدو…)مبادله میکند.
کسبوکارالکترونیکیباانتقالالکترونیکیاطلاعاتودادهها درسازمان،کاغذرادرفرآیندتجارتومبادلهحذفکردهوبهکاهشهزینهها کمک میکند. همچنینکسبوکارالکترونیکیبایکپارچهسازیفرآیندهایانتقالاطلاعات،بهحداقلشدنهزینههایدوبارهکارینظیرورودمجدداطلاعاتبهسیستم،چاپوانتقالاطلاعاتبینبخشهایغیریکپارچهو…کمک میکندوبهحذفنیرویانسانیازفرآیندکاروکاهشهزینههاینیرویانسانیوکاهشهزینههایبیدقتیواشتباهمنجرمیگردد. (تاجران،1384)
2-14 اجزایکسبوکارالکترونیک
دردستهبندیرویکردکسبوکارالکترونیکمدلیوجودداردکهدارایدوجزءکلیدیاست. ایندوجزءعبارتنداز:
1)سیستموفناوری،2)فرایندهایمدیریتی. هرکدامازاینعواملداراییکطیفجداگانههستندبهعبارتیدوسرطیففناوریبهصورتزیرتعریف میشوندکهدرسمتیکهکسبوکارحالتیسنتیداردازفناوریهایتکرسانهای وغیربههنگاماستفاده میشودودرسمتدیگرطیفاستفادهازفناوریهایچندرسانهای،بهنگاموجهانیقراردارد. درطیفمربوطبهفرآیندهایمدیریتیدرسمتتجارتسنتیاینطیف، مباحثسنتیمربوطبهکسبوکارقرار میگیرندودرسردیگرمباحثنوینهمچونمدیریتزنجیرهتأمینویامدیریتارتباطبامشتریقراردارند. (توربانوپوتر،2007)