عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : تأثیر متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان93
تکه ای از متن پایان نامه :
الکترونیکیتعریفوسیعتریازفعالیتهایتجاریاستکهبصورتالکترونیکیانجام میشوداماکسبوکارالکترونیکیسطحبالاتریازیکپارچگیفناوریهایارتباطیبافرآیندهایکسبوکاروکارهایمدیریتیاست. مهمترینمسئلهموفقیتدرکسبوکارالکترونیکیدرکاینواقعیتاستکهمشتریانشماچگونهکار میکنندوچگونهکسبوکارخودرابهسمتمشتریهدایتکنید.
توربان(۲۰۰۲)نیزکسبوکارالکترونیکیرامعناییعامترازتجارتالکترونیکی میداندکهشاملخریدوفروشالکترونیکی،خدماتمشتریان،مشارکتهایتجاریومدیریتزنجیرهتأمین میباشد.
نمودار 2-1 تعریف تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی
2-3 فلسفه شکلگیری کسب و کار الکترونیکی
بطورکلیعقیدهبرایناستکههمگراییبینروندتوسعهاطلاعاتوروندتوسعهفناوریاطلاعاتمنجربهانقلابیتحتعنوانانقلابارتباطاتشد. ازطرفدیگرتحولاتدرآمدمحوروهزینهمحور(مزیترقابتی)درتئوریسازمانومدیریت،باعثایجادتضادارتباطات(ضعفارتباطاتناشیازنگرشهایهزینهمحورمزیترقابتیولزومتقویتارتباطاتبامشتریناشیازنگرشهایدرآمدمحورمزیترقابتی)دراینحوزهشد. دراینراستا،حلتضادمذکوربااستفادهازانقلابارتباطات،شیوهجدیدیرابرایروابطدرونسازمانیوبرونسازمانیشکلداد. اینشیوهجدیدارتباطات،تحتعنوانتجارتالکترونیکیوکسبوکارالکترونیکینامگرفت.