پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :<a title="لینک دائم: دانلود پایان نامه ارشد : تأثیر منابع انرژی در سیاست خارجی قطر” href=”http://full-thesis.net/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%86%d9%82%d8%b4-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%a7%d9%86%d8%b1%da%98%db%8c/” rel=”bookmark”> تأثیر منابع انرژی در سیاست خارجی قطر

تکه ای از متن پایان نامه :

تأمین کردند. در سال ۱۹۹۲ نیز جامعه اقتصادى اروپا با ۴۰۷/۶۲۵/۲ هزار ریال معادل ۸/۳۵ درصد و مجموعه کشورهاى آسیایى به استثناء کشورهاى عربى ۲۸۳/۱۱۲/۲ هزار ریال قطرى معادل ۸/۲۸ درصد از واردات قطر را تأمین کردند. در این دو سال کشورهاى آمریکایی، عربى و شوراى همکارى به ترتیب مکان‌هاى بعدى را داشته‌اند ارزش کل واردات قطر در سال ۱۹۹۱ بالغ بر ۱۵۲/۲۶۱/۶ هزار ریال قطرى بوده می باشد، ارزش کل واردات این کشور در سال ۱۹۹۲ بالغ بر ۰۴۸/۳۳۶/۷ هزار ریال قطرى بوده می باشد. براساس اعلام تحلیل‌گران در سال ۱۹۸۸ بیش از یک دوم صادرات نفت قطر به خارج توسط ژاپن خریدارى مى‌شده می باشد.

کالاهاى اصلى وارداتى قطر نیز شامل اقلام الکتریکى و ماشین‌آلات، مقادیر قابل توجهى مواد غذایی، حیوانات زنده و البسه مواد شیمیایى بوده می باشد. صرف نظر از صادرات نفت، بخش اعظم بازرگانى صادراتى قطر با خارج، با کشورهاى همسایه عرب آن مى‌باشد. قطر به عنوان عضوى از شوراى همکارى خلیج‌فارس در سال ۱۹۸۴ نرخ تعرفه گمرکى خود را با دیگر کشورهاى عضو شورا تطبیق داده و تعرفه کالاهاى عمومى را از ۵/۲ درصد به ۴ درصد افزایش داد.

 

بودجه:افزایش درآمدهاى نفتى در دهه ۷۰ موجب مازاد درآمدى در بودجه قطر گردید. این امر قطر را قادر ساخت تا برنامه جامع پروژه‌هاى صنعتى و زیربنایى خود را آغاز کند. لکن این روند در دهه ۸۰ ادامه نیافت. قطر پس از اینکه در سال ۱۹۸۰ مازاد درآمدى بالغ بر ۹۹۳/۷ میلیون ریال داشت در سال ۱۹۸۳ کسرى بودجه‌اى معادل ۵۶۶ میلیون ریال را دار بود. این کسرى بیشتر به دلیل کاهش صادرات نفت بود. دولت قطر به‌مقصود سبک کردن معضلات اقتصادی، هزینه جارى را از ۱۰،۹۸۰ میلیون ریال قطرى در سال ۱۹۸۲ به ۸۴۹۶ میلیون ریال قطرى در سال ۱۹۸۳ کاهش داد. در۱۹۹۰ حدود ۹۴۱/۱۳ میلیون ریال برآورد شده می باشد. در سال ۱۹۸۹ کل وام‌هاى پرداختى بانک دوحه ۵۲۸/۲ میلیون ریال بوده می باشد. در طول دهه ۷۰، علاوه بر سرمایه‌گذارى جهت تنوع بخشیدن صنعتى در داخل، قطر مبالغ قابل توجهى نیز به صورت کمک‌هاى مالى در اختیار کشورهاى فقیر گذاشت. در سال ۱۹۷۵ سطح این کمک‌ها به ۳۳۹ میلیون دلار رسید؛ ولى در سال ۱۹۸۰ کل این کمک‌ها به ۲۹۹ میلیون دلار که ۵/۴ درصد GNP، بود کاهش یافت. در اکتبر سال ۱۹۹۰ دولت اعلام نمود که بدهى‌هاى ۱۰ کشور عربى و آفریقایى قطر را لغو کرده می باشد. این کشورها شامل کامرون، مصر، گینه، مالی، موریتانی، مراکش، سومالی، سوریه، تونس و اوگاندا بودند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
اختلال اضطراب فراگیر، یادگیری

 

بودجه سال ۹۵-۱۹۴۴ :

بودجه سال ۹۵-۱۹۹۴ قطر براساس درآمدى معادل ۸۳۵۹ میلیون ریال قطرى یعنى پایین‌ترین رقم طى سال گذشته، با ۱۹% کاهش درآمد در مقایسه با ۱۰،۳۷۳ میلیون ریال در بودجه ۹۴-۹۳ به تصویب امیر این کشور رسید. هزینه‌هاى کشور در بودجه ۹۵-۹۴ معادل ۱۱،۸۲۹ میلیون ریال قطرى در نظر گرفته گردید که در مقایسه با ۱۳،۰۷۶ میلیون ریال در سال ۹۴-۹۳ به میزان ۵/۹ درصد کاهش داشته می باشد. میزان کسرى بودجه در قانون بودجه ۹۵-۹۴ بالغ بر ۳۴۷۰ میلیون ریال یعنى حدود ۲۹ درصد کل هزینه‌هاى کشور در نظر گرفته شده می باشد. کسرى بودجه در سال ۹۴-۹۳ به میزان ۲۷۰۳ میلیون ریال قطرى یعنى معادل ۲۰ درصد کل هزینه‌ها بود. در حالیکه در بودجه ۹۳/۹۲ قطر نه تنها کسرى بودجه وجود نداشت؛ بلکه به میزان ۲۷۹۵ میلیون ریال یعنى ۲۹ درصد هزینه‌ها نیز مازاد درآمد داشته می باشد. مقایسه این ارقام نشان مى‌دهد سطح درآمد کشور و در نتیجه سطح زندگى مردم قطر طى ۳ سال گذشته کاهش قابل توجهى داشته می باشد.

 

اولین امتیاز کاوش نفت در قطر در سال ۱۹۳۵ به شرکت نفت ایران و انگلیس اعطاء گردید. بعداً این امتیاز به شرکت سهامى توسعه نفت منتقل گردید. اولین ذخایر نفت در این کشور در سال ۱۹۳۹ کشف گردید با اینحال برنامه اکتشاف و تولید در طول جنگ دوم جهانى به تأخیر افتاد.

تأثیر منابع انرژی در سیاست خارجی قطر

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

یکی دیگر از مطالب سایت :
فایل - رابطه ویژگی های شخصیتی و مدیریت تعارض مدیران در هیأتهای ورزشی استان فارس۹۳- ...

 دانلود از لینک پایین صفحه