در خبرای چند وقت گذشته اومده بود که طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در شش ماهه منتهی به شهریور ماه ۹۵، بیشتر از ۱۱۱ تن آبگوشت ایرونی به کشورای جور واجور جهان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر حجم و ارزش افزایش زیادی رو نشون میده.

طبق این گزارش، آبگوشت ایران در کشورایی مثل افغانستان، امارات متحده عربی، انگلستان، آلمان، عراق، استرالیا، کویت، لبنان و حتی نیوزلند هم مشتریان بسیاری داره و از جمله شکلای جور واجور غذایی پر مخاطب ایران در ۵ قاره هستش.

در واقع در نیمه اول امسال، نزدیک به نیم میلیون دلار آبگوشت، این غذای خوشمزه سنتی ایران به مقصدای جور واجور صادر شده که نشون میده، غذای ایرونی می تونه یکی از فرصتای عالی واسه پیشرفت گردشگری کشور در بخش گردشگری غذا باشه.

در میان کشورای اروپایی، آلمان به عنوان یکی از شرکای اصلی تجاری ایران در نیم قرن گذشته، سهم زیادی در صادرات اجناس غیر نفتی و واردات صنعتی و غیر صنعتی کشور داشته و همیشه یکی از مقصدای اصلی واردات کالا از اروپا و صادرات ایرونی به این قاره عنوان شده.

آلمانیا، طبق آمارای رسمی گمرگ، در ۵ ماهه اول سال ۹۵، روده، بادکنک و شکمبه حیوانات رو به همراه شکلای جور واجور خشکبار و گلای سرخ از ایران وارد کرده که ارزش دلاری این جنسای باحال، نزدیک به ۱۱۰ میلیون دلار برآورد شده.

(آبگوشت ایران در میان آلمانیا، مخاطبان بسیاری داره)

حالا هفدهمین مقصد صادرات کالهای غیر نفتی ایران در جهان، آلمانیا هستن که عاشق خشکبار، عصاره شیرین بیان و گلای خشک ایرونی بوده و واسه اون، هم چون طلای سرخ(زعفران)، پولای خوبی پرداخت می کنن.

در واقع کشورای اروپایی به خصوص بلوک شرق، علاقه زیادی به اقلامی چون روده، شکمبه حیوانات و بادکنک ایران نشون داده و امسال، آلمان و ایتالیا به ترتیب ۵۹۱ تن و ۵۵ تن، این سه شکلای جور واجور صادراتی غیر نفتی رو از کشورمون وارد کردن که به نظر می رسه با وجود استقبال گسترده از این سه کالا، در سالای آینده هم بر اندازه درخواست اضافه بشه.

(تصویر جدید ایندکس پرتال گمرگ جمهوری اسلامی ایران)

شاید واسه شما باحال باشه که بدونین چیجوری بین این همه شکلای جور واجور صادراتی غیر نفتی کشور، روده و آبگوشت و شکمبه حیوانات، با استقبال اروپاییا قرار گرفته. روده، به عنوان یه ماده پروتئینی، علاوه بر استفاده در روکش سوسیس و کالباس، واسه مصارف جفت و جور نخ بخیه، و در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی هم کاربرد داره.

قبلا، رییس اتحادیه صادرکنندگان روده گفته بود که کلیه روده به دست اومده از ذبح دام سبک مانند گوسفند، پس از فرآوری آماده صادرات می شه و در بازار داخلی مصرفی نداره اما در اون طرف مرزا، مخاطبان بسیار داره.

(۹۵ درصد روده صادراتی ایران در شهرستان ورامین تولید می شه)

جالبه که بدونین در سال ۹۴، صادرات روده به اروپا و دیگه کشورای دنیا بیشتر از ۱۱۷ میلیون دلار ارز بیاری واسه کشور به ارمغان آورده و حتی از ارزش صادراتی کالای هدف دار کشاورزی ایران (خرما) هم بیشتر بود.

به چه دلیل اروپاییا، عاشق آبگوشت ایرونی هستن؟

خوب حالا این سوال مطرح می شه که به چه دلیل در بین این همه کالای صادرات غیر نفتی غذایی کشور، آبگوشت ایرونی با استقبال گسترده مخاطبان در سراسر جهان به خصوص در قاره سبز مواجه می شه.
یکی از پاسخای محتمل رو میشه در ارزش غذایی این خوراک سنتی جذاب و خوشمزه ایرونی جست و جو کرد که تونسته، به کام خیلیا خوش اومده و اونو در فهرست برنامه غذایی لوکس خود اضافه کنن.

شک نداشته باشین آبگوشتی که تو تهران و مراکز استانا تناول می کنیم، با قیمتش در برلین و پاریس و استکهلم، فرق داره و حتما بهای آبگوشت ایرونی، از مک دونالد و غذاهای اروپایی بیشتر تموم می شه.
اما به هر حال، اگه حس ناسیونالیستی رو کنار بذاریم، ارزش غذایی این غذای سنتی ایران هم چون چلوکباب، روش زوم شده.

یکی دیگر از مطالب سایت :
آشنایی با فرصت های تحصیلی و بورسیه دانشگاه مموریال نیوفاندلند کانادا

از طرفی، در قاره سبز و حتی قاره اقیانوسیه، ده ها هزار ایرونی زندگی می کنن که در معرفی و تبلیغ این غذای سنتی کشورمون به طرفای غربی، نقش تاثیر گذاری داشته و بخشی از سبک زندگی و غذایی این قدیمی دیار رو نمایندگی کردن.

(تولید روده و آبگوشت ایرونی، بازارهای زیادی در اون طرف آبا داره)

شوربا، دیزی یا پیتی، نام سنتی یکی از سنتی ترین غذاهای مردمون سرزمین ما هستش که به واسطه به کار گیری مواد پروتئینی هم چون گوشت قرمز، شکلای جور واجور حبوبات و رب گوجه و ادویه جات و سبک پخت پر قلق اون، محصولی خوشمزه رو به ارمغان می آورد که می تونه مخاطبان بسیاری رو عاشق خود کنه.

آبگوشت در هر استان کشور، سبک پخت و جفت و جور خاص خود رو داره و بخاطر این، بعضی وقتاً در خبرا می خونیم که آبگوشت فلان خطه کشور، به فهرست آثار الهی کشور اضافه شد.
مثلاً همین چند ماه پیش بود که آبگوشت شرق دیار کریمان (استان کرمان)، ثبت ملی شد.

این آبگوشت، واسه شهرستان ریگان در استان کرمانه که می تونه در رونق صنعت گردشگری این منطقه با اینحال برند غذایی خوشمزه، تاثیر زیادی داشته باشه. در واقع، گردشگری غذایی، همونجوریکه در اول گفتار هم عنوان شد، در پیشرفت ظرفیتای گردشگری یه کشور مهمه و باید به بحث صنایع غذایی در صنعت گردشگری، نگاهی راهبردی رو معطوف کرد.

داستان بادکنک در صادرات ایران

(بادکنک آرایی یکی از شغلای نوظهور در اقتصاد ایرانه)

بادکنک هم یکی از شکلای جور واجور صادراتی کشور در سالای گذشته هستش.
بادکنکای فانتزی با رنگا و شکلای جور واجور، بخشی از صنعت در حال رشد اسباب بازی جهان به حساب اومده که می تونه در بازارای هدف خارجی ایران، بخش قابل توجه ای از کل ارزش صادراتی ایران رو در آینده ای نزدیک به خود اختصاص بده.

نه فقط بادکنک، بلکه تولید اسباب بازی منطبق با اصول و ارزشای ایرونی و به جهت معرفی ظرفیتای گردشگری، فرهنگی و تاریخی این سرزمین به شکل بازیای جذاب چند زبانه، دلیلی واسه فرهنگ سازی و گسترش گردشگری و صادرات کشور میشه که باید به اون توجه جدی داشت.

در دنیای امروز، واسه هر کالا و خدماتی که براساس ایده های خلاقانه و نوآورانه، جذابیت سازی شده و ارزش افزوده ارائه کنه، پولای خوبی پرداخت می شه و این موضوع رو در اجناس و خدمات دیجیتالی خوب میبینیم که با چند صد دلار سرمایه گذاری، صدا هزار دلار ارزش افزوده ایجاد می شه.

دستگاه تولید بادکنک، فروش خط تولید بادکنک، سامانه فروش آنلاین بادکنک، بادکنکای فانتزی، عکس شما روی بادکنک واسه هدیه، بادکنکای جذاب واسه مخاطبان خاص، از جمله کلید واژه هاییه که این روزا، فضای جامعه اطلاعاتی کشور رو به خصوص در شبکه های اجتماعی به خود اختصاص داده و مخاطبان بسیاری داره.

(صنعت بادکنک، جدی تر از اون چیزیه که فکرش رو می کنین!)

به نظر می رسه، اقتصاد بادکنک، گر چه به ظاهر خنده دار باشه، اما هزاران نفر رو مستقیما و غیر مستقیم وارد چرخه اقتصادی کشور در میدون اقتصاد اسباب بازی کرده و در صورت سرمایه گذاری بهینه و هدف دار، بتونه ارزش افزوده کردی به مراتب بیشتر از رقم چند میلیارد تومنی امروزی، وارد اقتصاد ایران کنه.

بعضی از خطوط تولید بادکنک می تونن که براساس طرح و اندازه و شکل مورد نظر شما، ۲۰ هزار قطعه بادکنک در ساعت تولید کرده و از راه سیستمای بسته بندی خودکار، اونا رو در بازارای داخلی و بین المللی عرضه کنین.

این ویدیو، شما رو با روشای تولید بادکنک آشنا می کنه.
شاید همین ایده، بتونه کار و کاسبی آسون و جذابی رو واسه خیلیا جفت و جور کرده و کارگاه های کوچیک بادکنک سازی، زمینه اشتغال تولید کننده استارت آپا رو جفت و جور کنه.

نباید از یاد برد که حالا، اقتصاد بادکنک و عروسک سازی و شمع و به طور کل کارای خونگی، از لواشک سازی گرفته تا گلای کاغذی و صنایع دستی، منابع درآمد زایی هزاران ایرونی رو در سراسر کشور تشکیل داده و با جادوی شبکه های اجتماعی واسه عرضه اجناس، رونقی رو واسه اقتصاد اجناس فانتزی پر مخاطب، جفت و جور کرده که بالاترین درجه اونو در ایام نوروز ولنتاین میبینیم.

یکی دیگر از مطالب سایت :
بانوی اول آمریکا؛ هر آنچه باید در مورد ملانیا ترامپ بدانید

بادکنکای گازی و بادکنکایی با شکلای خاص، واسه جشنا و مراسم جورواجور، کاربردای زیادی دارن که ایده های خوبی واسه عاشقان کار و کاسبیای جذاب و همیشه مخاطب دار ایرونی هستش.

حالا موسسات زیادی در مورد طراحی و تولید بادکنک و بادکنک آرایی در کشور فعال هستن که می تونن فعالیتای خود رو در میدون فرا ملی هم پیشرفت بدن.

ایده های جذاب واسه صادرات جذاب

(صادرات امروز دنیا، به خلاقیت و نوآوری در بسته بندی و بازاریابی نیاز مبرم داره)

صادرات، بحث ای پیچیده بوده که واسه موفقیت در اون، باید علم و هنر رو باهم به کار بست و در نظر داشت. آمار گمرک حقایق جالبی رو به ما گوشزد می کنه که توجه به اون، می تونه رونق صادرات غیر نفتی و افزایش اشتغال تولید کننده رو در اقتصاد ایران به ارمغان آورد:

۱- صادرات در حال افزایش آبگوشت ایرونی به اروپا نشون میده که میشه با بسته بندی بهینه غذاهای سنتی ایران، سبک غذایی و عادت غذایی اروپاییا رو با غذای سنتی ایران تحت تاثیر قرار داد و حالا خوبیش اینه، این آمادگی در میان شهروندان اروپا به واسطه تردد بسیار ایرانیان به اروپا و اروپاییان به ایران در قرنای گذشته، هست.

۲- بسته بندی بهینه غذاهای سنتی ایران از جمله خورشتا که مجوز بین المللی و بسته بندی شکیل و قیمت رقابتی دارن، می تونه از جمله شکلای جور واجور صادراتی پر مخاطب کشور در کشورای اروپایی بوده و زمینه رو واسه گسترش غذا فروشیای حلال و معرفی فرهنگ غذایی ایران به شرق و غرب، جفت و جور کنه.

۳- استارت آپا می تونن وارد گردشگری غذایی شده و در این مورد، با راه اندازی سامانه های وب سایتی و اپیلیکیشنی، فرصت آفرینی کنن.

۴- مشکلاتی که در بسته بندی و تبلیغات و بازاریابی شکلای جور واجور خشکبار ایران از جمله خرما هست، ایده های خلاقی رو در اختیار ایده پردازان جوون ایرونی قرار میده که از این بستر، واسه خلق فرصتای گسترده استفاده کنن.

۵- صادرات بادکنک ایران به بیرون مرز کشور روشن کننده این حقیقته که صنعت اسباب بازی در دنیا، علاقمند به اجناس و ایده های جذاب ایرونی بوده و به واسطه هزینه تموم شده اجناس و خدمات این میدون در بعضی از بخشا، می تونه روی این بخش، سرمایه گذاری خوبی انجام داد و جوانان رو به این میدون جذاب، هدایت کرد.

۶- صادرات بادکنک، روده و آبگوشت ایرونی به اقصی نقاط جهان نشون میده که سازمان گردشگری، با همکاری وزارت خارجه و سازمان پیشرفت صادرات، می تونن کارگروه مشترکی رو ایجاد و واسه پیشرفت و معرفی اجناس غذایی و فرهنگی کشور در مقصدای صادراتی ایران، فعالیتای گسترده رو در دستور کار بذارن.

۷- واسه اسباب بازیای برتر منتخب ایران، با پشتیبانی کارگروه پیشنهادی اشاره شده، فرصتای صادراتی پیدا شه تا سهم ایران از صنعت اسباب بازی جهان، ده ها برابر زیاد شه.

با امید به اینکه، در عصر اقتصاد مقاومتی، بخشی از همت کارآفرینان و فعالان دولتی، روی صادرات کالا و خدمات فانتزی، کم هزینه و جذابی باشه که مخاطبان بسیاری در سراسر جهان، به انتظار دریافت اونا نشسته و بعضی وقتا بروکراسی و ضعف تبلیغات  و بازاریابی ما، این فرصت رو از خریدار سلب می کنه.

به نظر شما، واسه افزایش صادرات آبگوشت و بادکنک و دیگه اقلان صادراتی جذاب در بخشای غذایی و اسباب بازی، چه راهکارهایی می تونه اثر داشته باشه؟