عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : تأثیر متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان93
تکه ای از متن پایان نامه :
کسبوکارالکترونیکبهمفهومکلیشاملبهکارگیریفناوریهایجدیدبرایبرقراریارتباطاتزنجیرهای بینسازندگان،فروشندگان،عرضهکنندگانوبهطورکلیارایهدهندگانکالاوخدماتازیکسووخریدارومصرفکنندهویابهطورکلیمشتریازسویدیگراستونتیجهآناتخاذتصمیمهایبهتر،بهینهسازیکالاوخدمات،کاهشهزینهها وگشودنکانالهایجدیداست.
2-1تعریفکسبوکارالکترونیک
مطالعهسیستمکسبوکارالکترونیکدردنیایمتلاطموپیچیدهامروزیامریضروریاست،زیراکهروندهایکلیدیدرکسبوکارهایسنتیبسیارمتحولشدهوبهسمتدسترسیسریعوجهانی،سرعتدرکلزنجیرهتأمینوانجامکسبوکاربهصورتالکترونیکپیش میرود. (بوکولد،2000)
کسبوکارالکترونیکمفهومیگستردهاستکهشاملتمامیجنبههایاستفادهازفناوریاطلاعاتدرکسبوکاراستوتنهادربرگیرندهخریدوفروشنیست. بلکهشاملایجادانسجامویکپارچگیدرکلفرآیندهایکسبوکاروارتباطاتدرداخلوخارجازسازمان میباشد. (روولی،2002)
بهعبارتیدیگر،کسبوکارالکترونیکیکاصطلاحکلیمورداستفادهبرایتوصیففرآیندهایکاریبهکارگرفتهشدهدرمحیطهایمجازییاالکترونیکیهمچونشبکهجهانیوب میباشد. (بوتو،2003)
ازنظرزواس«کسبوکارالکترونیکیعبارتاستازتبادلاطلاعاتازطریقشبکهالکترونیکی،درهرمرحلهای اززنجیرهعرضه،چهدردرونیکشرکتیابینشرکتها،بین شرکتومشترییابینبخشخصوصیوعمومیاقتصاد،وچهتوأمباپرداختپولباشدیااینکهپرداختیصورتنگیرد. »
توربان(2002)نیزکسبوکارالکترونیکی«چیزیفراترازکسبوکارالکترونیکی میداندکهدرآنبهغیرازفعالیتهایتجاریشرکت،بسیاریدیگرازروابطبینسازمانیوبینمشتریوسازماننیزماهیتالکترونیکیبهخود میگیرد. »
کسبوکارالکترونیکعبارتاستازکسبمشتریوبازرگانانبرایمبادلاتتجاریازراهخودکارکردنتراکنشها،تبادلات،ارتباطاتوتعاملاتازراهفناوریهایارتباطیوکامپیوتریدرجهتهدفهایاقتصادیکهشاملسیستمهایبینسازمانی،مانند: تلفن، اینترنت،ایمیل،یاشبکههایکامپیوتریداخلیدرجهتپشتیبانیمعاملاتآنلاینتجاریاست. پس میتوانگفتهدفایننوعکسبوکارهایجدید،خودکارسازیتراکنشهایکسبوکاروجریانکاراست. (حنفیزاده،2006)
تعریفکلیکهشرکتIBMازواژهکسبوکارالکترونیکیارائه مینمایدعبارتاستاز:انجامکسبوکاربااستفادهازرسانههایالکترونیکینظیراینترنت.