عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : تأثیر متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان93
تکه ای از متن پایان نامه :
مطالعهاطلاعاتمفیدیرابرایپژوهشگر،صاحبانکسبوکارهایحرفهای،سازمانهایکار،محققانآینده،ودیگرانفراهم میکند.
1-7اصطلاحاتوتعاریفعملیاتی:
کسبوکار:
پیترسنوپلومنبراینباورندکههرتبادلیکهدرآنخریدوفروشصورتگیرد،کسبوکارنیست،بلکهکسبوکار،هرنوعتبادلتکراریوتجدیدشوندهیخریدوفروشاست. (رکابی،حمید1389).
کسبوکارالکترونیک:
بکارگیریفناوریاطلاعاتیکپارچهدرفعالیتها وطراحیمجددفرایندهایتجاریونوآوریکاملدرمدلهایتجاریتوسطیکشرکتدرفرایندهایدرونی. (آمیتوزو،2001)
مفهوممشتری:
مشتریان،مردمیاعملیاتیهستندکهمحصولیانتایجیکعملکردرامصرف میکنندیابهآنهانیازدارندوازآنهابهره میبرند. چونهرعملکردیدریکسازمانبهیقیندارایهدفیاست،بنابراین،مشتریانیدارد. (برنیکرهوفودرسلر،1377،ص33)
تحویلبهموقعورضایتمشتری:
امروزهسازمانهایتولیدییاخدماتی،میزانرضایتمشتریرابهعنوانمعیاریمهمبرایسنجشکیفیتکارخودقلمداد میکنندواینروندهمچناندرحالافزایشاست. اهمیتمشتریورضایتاوچیــزیاستکهبهرقابتدرسطحجهانیبرمیگردد. تحویلبهموقعمحصولاتیاخدماتازعواملمهمرضایتمندیمشتریانمیباشدکهسازمانها بایستی به آن توجه ویژهای داشته باشند. (جعفریوفهیمی،1379،ص53)