این روزا چشم همه علاقه مندان به صنعت حمل و نقل به نمایشگاه خودروی لس آنجلس دوخته شده. مثل دوران گذشته، امسال هم بعضی از مطرح ترین خودروسازان جهان در این نمایشگاه گرد هم اومده و جدیدترین اجناس خود رو در برابر دید عموم قرار دادن.

نیسان یکی از این خودروسازانه که تصمیم گرفته از فیس لیفت نسل الان ماکسیما در لس آنجلس رونمایی کنه. برخلاف روش عادی کره ایا که علاقه زیادی به تغییرات زیاد دارن، نیسان با احتیاط تر عمل کرده و روشی تکاملی رو در پیش گرفته. به عبارت بهتر فیس لیفت ماکسیما تغییرات کم اما مثبتی رو به خود دیده.

نیسان ماکسیمای ۲۰۱۶

نیسان ماکسیمای ۲۰۱۹

در نمای روبرو سپر جدید اولین نکته ایست که جلب توجه می کنه، با تجدید نظری که در قسمت ورودیای هوا و شکل چراغای مه شکن انجام شده، نیسان ماکسیمای ۲۰۱۹ حالا بروزتر و مدرن تر احساس می شه. علاوه بر سپر، چراغای اصلی الان به فناوری LED مجهز شده و از گرافیک داخلی پیچیده تری بهره مند هستن.

طراحان نیسان در نمای عقب هم بازنگری کرده و در بخشایی مثل چراغای اصلی و خروجیای اگزوز تغییراتی رو اعمال کردن، هم اینکه در تریم SR یه اسپویلر کوچیک به قسمت انتهایی اضافه شده.

نیسان ماکسیمای ۲۰۱۶

نیسان ماکسیمای ۲۰۱۹

واسه هر چی متمایزتر شدن فیس لیفت ماکسیما، نیسان رینگای ۱۹ اینچی جدید و رنگی خاص به نام  Sunset Drift رو به لیست آپشنای این سدان محبوب اضافه کرده.

در داخل کابین نیسان تماشاگر تغییراتی جزئی در الگوی روکش صندلیا، سقف و ستونا هستیم. البته این موارد به تریمای SR و پکیج Platinum Reserve محدود شدن. به غیر از اونا نشون دهنده های پشت فرمون، پنل درها، غربالک فرمون، تودوزیا و کیفیت مواد به کار رفته در قسمتای جور واجور هم بهبود پیدا کردن.

نیسان ماکسیمای ۲۰۱۶

نیسان ماکسیمای ۲۰۱۹

به گفته نیسان، همه تریمای ماکسیمای ۲۰۱۹ به غیر از تریم S، نسخه پیشرفت پیدا کردی از رادیوی ماهواره ای SiriusXM و سیستم مسیریاب Door to Door رو دریافت می کنن.

در نسخه فیس لیفت نیسان ماکسیما، پکیج Safety Shield 360 واسه تریم پلاتینوم به صورت استاندارد عرضه می شه. این پکیج امکاناتی مثل ترمز اضطراری خودکار با توانایی تشخیص عابر پیاده، اخطار نقاط کور، اخطار وجود ترافیک در پشت، سیستم نوربالای هوشمند و ترمز اضطراری خودکار بین حرکت در دنده عقب رو داره.

مثل قبلی ماکسیمای ۲۰۱۹ نیروی خود رو از یه موتور ۳٫۵ لیتری V6 دریافت می کنه. این موتور ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور داشته و در حالت استاندارد با گیربکس CVT Xtronic ترکیب می شه. S، SV، SL، SR و پلاتینوم تریمای جور واجور این سدان ژاپنی هستن.

درباره قیمت فیس لیفت ماکسیما فعلا حرفی به میان نیامده، اما بعیده که رقم زیادی به اون اضافه شه. بد نیس اشاره کنیم مدل پایه یا همون تریم S از ماکسیمای ۲۰۱۸ برابر با ۳۳,۴۲۰ دلار و مجهزترین مدل یا همون تریم پلاتینوم برابر با ۴۱,۰۹۰ دلار قیمت دارن، این ارقام بدون احتساب مالیات هستن.

در کنار ماکسیما، نیسان از فیس لیفت کراس اوور مورانو هم در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی کرده. در این اتومبیل هم طراحان نیسان روش مشابهی رو در پیش گرفته و به تغییرات ناچیز و مثبت اکتفا کردن.

نیسان مورانو ۲۰۱۵

نیسان مورانو ۲۰۱۹

در نمای روبرو، فیس لیفت مورانو با ورودیای هوای مثلثی شکل در گوشه های سپر از نسخه قبلی جدا می شه، هم اینکه یه قطعه کرومی از زیر سپر امتداد یافته و با جلوپنجره V شکل معروف نیسان ترکیب زیبایی رو بوجود آورده. مثل ماکسیما، مورانوی ۲۰۱۹ هم از چراغای اصلی LED استفاده میکرد.

چراغای مه شکن LED با طراحی متفاوت، رینگای بازطراحی شده ۱۸ و ۲۰ اینچی، چراغای عقب بروز شده و سه رنگ جدید قابل انتخاب واسه بدنه، از دیگر ویژگیای مورانو ۲۰۱۹ هستن.

نیسان مورانو ۲۰۱۵

نیسان مورانو ۲۰۱۹

در داخل کابین دامنه تغییرات محدودتر بوده و در تریمای جور واجور از اجزای فلزی و چوبی واسه تزئین قسمتای جورواجور استفاده شده. تریمای SL و بالاتر از این به بعد با سیستم اینفوتینمنت NissanConnect به دست مشتریان می رسن. سیستم مسیریاب بهتر شده، نمایش سه بعدی ساختمانا، نشون داده های ترافیکی و امکان جستجوی آنلاین مکانای مورد علاقه از جمله قابلیتای سیستم اینفوتینمنت NissanConnect هستن.

نیسان مورانو ۲۰۱۵

نیسان مورانو ۲۰۱۹

همه تریمای فیس لیفت مورانو با لوازم کمکی مفیدی مثل اخطار باقی موندن شی یا کودک روی صندلی عقب (Rear Door Alert) و سیستمای اخطار هوشمند به راننده (Intelligent Driver Alertness) ارائه می شن.

طبق انتظار خریداران این کراس اوور خوش استیل می تونیم پکیج Safety Shield 360 رو سفارش بدن. مثل گذشته وظیفه تامین نیروی مورانو رو دوش همون موتور ۳٫۵ لیتری V6 با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور گذاشته شده. این موتور در همکاری با گیربکس Xtronic چرخای جلو یا هر چهار چرخ رو به حرکت مجبور می کنه.

مثل فیس لیفت ماکسیما، قیمت فیس لیفت مورانو هم مشخص نشده. قبل از این بهای این کراس اوور ژاپنی بدون احتساب مالیات بین ۳۱,۰۰۰ تا ۴۲,۴۳۰ دلار متغیر بود.