baby sleepخواب عمیق نوزاد

یکی از سختیای بچه داری کنار اومدن با بی خوابیای اونه که میتونه به دلایل جور واجور باشه در این مقاله همراه ما باشین تا راه های خوابیدن نوزادان رو بررسی کنیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از درنگ؛ والدین می‏‎تونن با رعایت ۵ مورد باعث شن نوزادانشان در سنین پایین و حتی وقتی که بزرگ تر شدن خواب راحت‎تری داشته باشن.

خیلی از مادران با مشکلی مشابه مواجه هستن. اون‎ها به سختی نوزادانشان رو می ‏خوابانند و وقتی می ‏خواهند اون رو به اتاق خواب یا تختخوابش منتقل کنن دوباره بیدار می ‏شه چون خواب سبکی داره. اما پیشنهاد‏ هایی در این باره هست که در زیر به اون‎ها اشاره می‏ کنیم.

تنها خوابیدن

طبق گزارشی که موسسه سلامت کودکان کانادا ارائه کرده هم‎اتاق بودن بچه با والدین فقط تا سن ۶ ماهگی که ممکنه مشکلاتی براش پیش بیاد خوبه. وقتی نوزادی که بیشتر از ۶ ماه سن داره در اتاق خودش می‏ خوابد کمترین فایده ‏اش اینه که از صداهای اضافی بیدار نمی‎شه.

دمای اتاق

درجه هوای اتاق رو واسه شب پایین بیارین، در رو ببندین و کاری کنین که دمای اتاق مطبوع بوده و صدایی از بیرون نیاد تا بچتون خوابی راحت داشته باشه. این واسه زندگیش در آینده هم عادت می ‏شه که خوابی عمیق و راحت داشته باشه.

صدای ثابت

تلاش کنین در اتاق کودکتون صدایی بسازین که یکنواخت بوده و مانع شنیده شدن صدای بیرون باشه، مثل صدای آهنگ‎های بدون کلام و صدای موج دریا و شکل های جور واجور صداهای آرامش ‏بخش. البته باید صدا رو کم کرد تا خود اون باعث آزار کودک نشه.

قدم زدن

کودکان هم باید خسته‎تر باشن تا بتونن بخوابن. واسه خسته شدنشون بهتره با اون‎ها قدم بزنین. اگه هنوز راه نمی رود نوزادتون رو بغل کرده و قدم بزنین، البته وقتی بیداره. این کار باعث می ‏شه بچتون از اول فرق امور مربوط به بیداری و خواب رو تشخیص بده.

خودکفایی

بعضی کودکان از اول خودکفا هستن. یعنی خودشون، خودشون رو آروم می ‏کنن. باید به اون‎ها اجازه داد کارشون رو بکنن و البته شما باید به عنوان والدین این موضوع رو امتحان کنین. اگه بچتون از راه ‎های شما واسه خواباندنش راضی نیس، آزمایش کنین، شاید خودش راحت‎تر می‏‎خوابد. اینجور کودکانی وقتی بزرگ شن هم خواب راحت‎تری دارن.

دانستنیایی درباره خواب دیدن

آروم سازی ذهن قبل از خواب

خواب درنگ