How to build and maintain brand consistency راه های موندگار کردن نام برند تو ذهن مشتری

فایده اصلی برند واسه شما اینه که در آینده با کمترین زحمت بتونین اونو بازاریابی کنین و در این راه باید برندی داشته باشین که تو ذهن مشتری موندگار شه.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ معمولا کسب و کارا یا در حال رشد به جزئیات کوچیک و به ظاهر ساده ای که در مورد نام برند هست اهمیت زیادی قائل نیستن. چون این کسب و کارا درگیر تصمیم گیری های بزرگ و مهمی هستن که انرژی زیادی می خواهد. اما موندگاری نام برند تو ذهن مشتری یکی از مهمترین قدم های رشد و پیشرفت ی کسب و کارا هستش که باید به عنوان اولویت های اول روش زوم بشه. چون پس از رشد یه شرکت این نام برنده که دلیل جذب مشتریان به سمت خود می شه. در ادامه این مطلب پنج روش واسه موندگاری نام برند تو ذهن مشتری رو بررسی می کنیم که می تونه کمک زیادی به شناخته شدن کسب و کارا بکنه.

راه های موندگاری نام برند تو ذهن مشتری

۱. به روز نگه داشتن هر اون چیزی که به نام برند شما ربط داره

به عنوان یه کسب وکار در حال رشد باید همیشه تموم کانال هایی که با نام برند شما در رابطه هستن رو بروزرسانی نگه دارین. مثلا امضای زیر ایمیل هاتون باید به طور کامل بروزرسانی و برابر با روش هدف دار فعلی کار و کاسبی تون باشه. سربرگ نامه های اداری شما باید با لوگو و نام برند شما مطابقت داشته باشه تا بتونه از همین الان تو ذهن مخاطبان شما نقش ببنده.

به خاطر موفقیت در بروزرسانی نگه داشتن نام برند خود بهتره مجموعه ای از اسناد مربوط به برند خود جفت و جور کنین. این اسناد واقعا پایه تموم معاملات و دارایی برند شما هم هست. یادتون باشه که وفاداری مشتری به یه برند با باخبر شدن از برند و ارائه ی یه چشم انداز منحصر به فرد بوسیله بازاریابه که شروع می شه. این به موندگاری نام برند تو ذهن مشتری هم کمک به سزایی می کنه.

۲. ارسال کارت پستال به مشتریان

در نگاه اول ممکنه که این روش بسیار قدیمی و بی ارزش به نظر برسه. اما جالبه بدونین که تماس شخصی با مشتری به موندگاری نام برند تو ذهن مشتری کمک زیادی می کنه. به کمک روش های خلاقانه و خنده دار و یا به کار گیری شعرهای پر معنی و خاص می تونید خاطره ی دریافت این کارت رو به یکی از خاطرات به یادماندنی مشتریان خود تبدیل کنن. شخصی سازی هر کارت و نوشتن پیام شادباش با دست خط خودتون تصور مثبتی از نام برند شما رو به مشتری القا می کنه.

ارسال کارت پستال شخصی سازی شده دلیل تعامل با مشتری و موندگاری نام برند تو ذهن اون می شه.

۳. معرفی تولیدکنندگان محتوا در سایت رسمی برند

مشتریان وفاداری که وبلاگ برند شما رو دنبال می کنن معمولا علاقه دارن تا با نویسندگان مطالب وبلاگ شما بیشتر آشنا باشن. پس از اعضای تیم تولید محتوای وبلاگ خود بخواین که بیوگرافی کوتاهی از خودشون رو در سایت منتشر کنن. این بیوگرافی علاوه بر تحصیلات می تونه مهارت های هنری و علاقمندی ها رو هم شامل شه. آشنایی با احساسات و احساسات و علاقه مندی نویسندگان یه جور حس همدلی رو در مشتری به وجود می آورد و به موندگاری نام برند شما تو ذهن مخاطبان کمک می کنه.

۴. انتشار خبرنامه در سایت های معتبر و مربوط به کار و کاسبی شما

انتشار خبرنامه تاثیر به سزایی در شناخته شدن نام برند داره چون با توده ی غیر قابل باوری از مردم رابطه برقرار می کنه. در انتشار خبرنامه به کار گیری لوگوی برند، فونت منظم، تیتر جذاب، رنگ متناسب با رنگ لوگو و تصاویر محصول می تونه تصور مخاطبان رو تحت تاثیر بذاره و اون ها رو به برند شما علاقه مند کنه. یادتون نره که در آخر خبرنامه حتما مخاطب رو به سایت اصلی برند یا شبکه های اجتماعی و یا هشتگ های مربوطه لینک کنین تا بتونه در صورت تمایل برند مورد نظر رو خیلی راحت دنبال کنن.

۵. ایجاد رابطه منظم با مخاطبان از راه شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین وسایل ایجاد رابطه همیشگی با مشتری هستن. پس تلاش کنین با منتشر کردن منظم پست در شبکه های اجتماعی و به روز نگه داشتن اون تعامل خود رو با مخاطبان خود زیاد کنین. جواب به سوالات مشتری و رابطه با اون ها دید مثبتی از نام برند شما رو براشون ایجاد می کنه. امکان ایجاد رابطه صوتی با مشتری دلیل می شه که بتونن خیلی راحت به شما اعتماد کنن و همین امر هم باعث افزایش مخاطبان شما می شه. هنگام ایجاد رابطه با مشتریان خود بهتره لحن آروم و ملایمی داشته باشین تا امکان ایجاد تعامل سازنده براتون جفت و جور شه.

ایجاد رابطه موثر و منظم با مخاطبان یکی از راه های موندگاری نام برند تو ذهن مشتری است.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی برندسازی