راه های کاهش مصرف نمک

کم کردن مصرف نمک یکی از بهترین راه های تضمین سلامت خونواده شما در آینده هستش.

به گزارش آلامتو و به نقل از درنگ؛ نمک یکی از پر مصرف ترین مواد در دنیاس که از اون واسه بهبود مزه غذا در پخت و پز استفاده می شه.

مشکل کلی اینه که ما معمولا زیادتر از اندازه نمک مصرف می کنیم و اصراف در نمک با گذشت زمان می تونه به مشکلات التهابی، قلبی عروقی و کلیوی منجر شه.

بهتره بعضی شکل های جور واجور ادویه رو که طعم خوبی به غذا می دهد و جانشین مناسبی واسه نمکه، بشناسیم.

سیر:

سیر ادویه ای پر از ویتامین ها، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان ها هستش. وقتی که این مواد جذب بدن می شن به پیشگیری از نوعای جورواجور مریضی ها کمک می کنن. برخلاف نمک، سیر ماده ای با ویژگیای ضد التهابی و ادرارآوره که اثرات اون موجب کاهش احتباس مایع در بدن و پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی می شه.

پودر پیاز:

در شرایطی که پودر پیاز از ویژگی های کمتری در مقایسه با خود پیاز برخورداره، اما مواد مغذی موجود در اون گزینه ای خوب واسه بهبود عطر و طعم غذا هستش.

فلفل مشکی:

ادویه ای با ویژگی های ضد التهابی و آنتی اکسیدانیه. زمان ورود به بدن، این ویژگی ها از بافت ها در برابر اثرات منفی رادیکال های آزاد مواظبت می کنن. مصرف فلفل مشکی به بدن در مقابله با فشار خون بالا کمک می کنه و با گذشت زمان کارکرد کلیه ها رو با تحریک دفع مایعات بهبود می بخشه.

زیره:

وقتی که در تلاش واسه کاهش مصرف نمک هستین، مقدار کمی زیره در غذا می تونه عطر و طعمی مطبوع به اون ببخشد. این ماده شامل آنتی اکسیدان هاییه که اثرات منفی رادیکال های آزاد رو از بین می برند. مصرف منظم زیره به کنترل کلسترول خون و کاهش خطر مشکلات قلبی عروقی کمک می کنه.

زنجبیل:

به واسطه ویژگی های ضد التهاب، گوارشی، و آنتی اکسیدانی خود شناخته شده و یه گزینه عالی دیگه واسه آدمایی حساب می شه که به دنبال کاهش مصرف نمک خود هستن. زنجبیل شامل تراکم بالایی از ترکیبی به نام جینجروله که علاوه بر بخشیدن عطر و طعمی تند به زنجبیل، مسئول فواید دارویی اون هم هست.

زردچوبه:

زردچوبه ادویه ای شناخته شده در دنیای آشپزی حساب می شه که مزه خاص و رنگ نارنجی اون در این مورد موثر بوده ان. این ادویه پر از آنتی اکسیدان ها گزینه خوبی واسه افرادیه که می خوان بدون به کار گیری نمک عطر و طعم غذای خود رو بهتر کنن. ویژگی های ضد التهابی، گوارشی و ضد باکتری زردچوبه به بهتر شدن سلامت آدم و مواظبت از سلولا در زمان دچار شدن به مریضی کمک می کنن.

ترخون:

افراد چاق که مجبور به پیروی از رژیم غذایی بی نمک شده ان می تونن به جای نمک، ترخون در غذای خود مصرف کنن و علاوه بر این که غذای خود رو با نمک احساس کنن از طعم مطبوع و خواص شفابخش ترخون هم استفاده کنن.

به کار گیری نمک واسه قشنگ تر شدن

کاربرده های نمک در زندگی روزمره

درنگ رژیم غذایی نمک