sleepخواب همیشه مناسب هستش اما بعضی وقتا ممکنه بر اثر مشکلاتی خواب آدم خراب شه. واسه اینکه بتونین خواب راحتی داشته باشین باید نکات جور واجور رو رعایت کنین. این نکات به شما اجازه میده تا بهترین خواب زندگی خود رو تجربه کنین.

** نوشیدنیا رو با مراقبت استفاده کنین. استفاده زیاد از هر نوشیدنی حتی آب باعث می شه تا خواب شما بهم خورده و نتونین بهترین آرامش رو در خواب بدست بیارین. به کار گیری نوشیدنیای کافئین دار هم می تونه خواب رو بهم ریخته و شما رو بیدار نگه می داره.

** ورزش کردن در طول روز می تونه راهی واسه داشتن خواب خوش شبانگاهی باشه اما این نکته رو از یاد نبرین که ورزش نباید نزدیک به زمان خواب باشه چون باعث می شه تا انرژی زیادی هنگام خواب داشته باشین و سخت خوابتون ببره.

** انجام حرکتای آرامش بخش می تونه به خواب شما کمک بسیاری کنه. قبل از خواب یه دوش با آب ولرم بگیرین یا کتابای ساده با مضمونای روانشناسی رو بخونین. هرکدوم از این موارد می تونه خوابی راحت رو واسه شما بسازه.

** هرشب تو یه زمان خاص به تخت خواب برید و تلاش کنین این روند رو واسه همیشه حفظ کنین. این باعث می شه تا هر شب یه زمان خوابیده و یه زمان مشخص از خواب بیدار شید. پس از یه هفته حتما خوابای راحتی داشته باشین.

** در آخر چند نکته ساده رو می تونیم اشاره کنیم که یکی از مهمترین اونا نخوردن غذاهای سنگین قبل از خوابه. همیشه از تخت خواب تنهای واسه خواب استفاده کنین و هیچ وقت درون تخت غذا نخورین یا فیلمی نبینید.

دانستنیایی درباره خواب دیدن

آروم سازی ذهن قبل از خواب

بازنشر باشگاه خبرنگاران خواب