شل شدن عضلات ، چربی اضافه و بالا رفتن سن موجب شل شدن پوست گردن می شه. این پوست اضافه ای که از زیر چانه آویزون می شه شما رو سن بالا تر نشون داده و ظاهرتون رو بر هم می ریزد. خیلی اوقات عمل های جراحی بسیار گرون تنها راه خلاص شدن از این پوست شله. بااینکه نمی تونه جلو روند بالا رفتن سن رو بگیرین، اما راهکارهایی هست که اون رو به تاخیر بندازید. این راهکارها شامل رعایت کردن یه رژیم غذایی سالم و ورزش منظم واسه کنترل وزنتونه.

افتادگی پوست

قدم اول

واسه نگه داستن وزنتون در محدوده سلامت، یه رژیم غذایی سالم رو دنبال کنین. در برنامه غذایی تون از گروه های غذایی اصلی شامل غلات کامل، برنج قهوه ای، شکل های جور واجور میوه ها و سبزیجات، لبنیات کم چرب، پروتئین خالص مثل مرغ و ماهی و هم اینکه آجیل و خشکبار استفاده کنین. مصرف موادغذایی با چربی، قند و نمک بالا رو محدود کنین.

قدم دوم

اگه اضافه وزن دارین، تلاش کنین فقط نیم تا یه کیلوگرم از وزنتون رو در هفته کم کنین. واسه این منظور باید روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری کمتر از کالری پیشنهاد شده واسه مصرف روزانه تون استفاده کنین و یا این اندازه کالری رو از راه ورزش بسوزونین. از کاهش وزن سریع که موجب شل شدن پوست و افتادگی اون می شه دوری کنین.

قدم سوم

واسه کنترل وزنتون، به طور منظم ورزش کنین. مرکز کنترل مریضی ها، دست کم ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط در هفته و دو جلسه تمرین بدنسازی در هفته رو پیشنهاد می کنه. تمرینات هوازی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، پله نوردی، طناب زدن، ورزش های گروهی و ایروبیک و یا به کار گیری دستگاه های تردمیل یا الیپتیکال می شه. واسه تمرینات بدنسازی و قدرتی هم می تونید از دمبل، کش های تمرینی، دستگاه های بدنسازی یا وزن بدن خودتون استفاده کنین.

قدم چهارم

واسه کار کردن روی عضلات گردن، هر روز تمریناتی خاص و متمرکز روی این ناحیه انجام بدین. مثلا، حرکت چرخش گردن: واسه این منظور روی صندلی بشینین و دهنتون رو بسته نگه دارین. بعد سرتون رو تا جایی که می تونید به عقب ببرین طوریکه در جلو گردنتون احساس کشش کنین. واسه بیشتر کردن این کش، لب پایینی تون رو روی لب بالایی تون بیارین. این حالت رو ۱۰ ثانیه نگه دارین و بعد سرتون رو به حالت شروع برگردونین. این تمرین رو ۱۰ مرتبه تکرار کنین.

قدم پنجم

تمرین لبخند رو به عنوان بخشی از تمرینات متمرکز گردن انجام بدین. این تمرین هم روی عضلات گردن شما خوب کار می کنه. واسه این منظور، صاف روی صندلی بشینین و لب هاتون رو به داخل دهن جمع کنین، بعد تلاش کنین با حفظ این وضعیت لبخند بزنین، طوریکه در عضلات گردنتون احساس کشش کنین. این حالت رو ۱۰ ثانیه نگه دارین و بعد به حالت اول برگردین. این تمرین رو ۱۲ مرتبه تکرار کنین.

قدم ششم

ناحیه گردن رو هم جزئی از برنامه مراقبت پوستتون درآرین. وقتی می خواهید پوستتون رو پاکسازی کرده و مرطوب کنین، از همون محصول واسه گردنتون هم استفاده کنین تا پوست گردنتون همیشه مرطوب مونده و خشک نشه. دقت کنین که کرم مرطوب کننده رو از پایین به بالا روی گردنتون بمالید.

قدم هفتم

واسه مواظبت از پوست گردنتون در برابر اشعات مضر آفتاب که کلاژن و الاستین پوست رو از بین برده و موجب شل شدگی اون می شن، روی این ناحیه هم از کرم ضدآفتاب استفاده کنین. از کرم ضدآفتابی با درجه مواظبت دست کم ۱۵ استفاده کرده و چندین بار در طول روز روی پوستتون بمالید.

هشدارها

قبل از مبادرت به کم کردن وزن یا شروع یه برنامه ورزشی با پزشکتون مشورت کنین، مخصوصا اگه دچار مریضی یا آسیب دیدگی هستین.

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

واسه پیر نشدن چه کنیم؟

زیبایی پوست