استرس کودکان

پژوهشی جدید نشون می دهد، هشت تا نه ساعت خواب با کیفیت در هرشب، همراه با سبک زندگی سالم، می تونه عواقب منفی استرس رو در بچه ها کم کنه. خواب خوب شبونه، می تونه تاثیر استرس روی اندازه کورتیزول در بچه ها رو کم کنه. کورتیزول هورمونیه که در غدد فوق کلیوی واسه تنظیم سیستم قلبی عروقی، سوخت وساز و سیستم ایمنی تولید می شه. تموم چیزایی که باید درباره استرس بدونین:

هرچند کورتیزول کم بدن رو واسه عکس العمل جنگ و فرار آماده می کنه اما کورتیزول زیاد هم می تونه خطراتی واسه سلامتی افراد داشته باشه، مانند مریضی های قلبی، اضافه وزن، و افسردگی. مهمه که والدین در سنین پایین به کودکان شون درمورد اهمیت عادات خواب درست و منظم آموزش بدن.

واسه این تحقیق، تیم محققان، ۲۲۰ بچه ۸ تا ۱۸ ساله رو آماده کردن. نمونه بزاق اونا واسه تعیین اندازه کورتیزول شون جمع آوری شد. بچه ها و والدین شون به سوالاتی هم درباره استرس، عادات خواب، و ساعت خواب جواب دادن. محققان به این نتیجه رسیدن کیفیت پایین خواب، بدون توجه به طول مدت خواب بچه ها، موجب افزایش اثرات منفی استرس روی اندازه کورتیزول شون شد.

خوابیدن در طول شب بدون بیدار شدن، احساس راحتی و سیرشدن از خواب در صبح، وعدم مشکلات خواب مانند کابوس شبونه و خروپف، از ویژگی های یه خواب با کیفیته.

درمان استرس با دکتر اوز

تاثیر استرس بر تیروئید چیه؟

کاهش استرس