خیلی از مدیران سایت در اول کار طراحی سایت فکرهای بلند بالایی دارن و با خودشون فکرهای جورواجوری می کنن تا بتونن یه سایت حرفه ای با فروش خوب طراحی کنن تا بتونن کار و کاسبی ای راه بندازن. اما وقتی با قوانین و راهی که باید طی کنن بیشتر آشنا می شن و میفهمن که فقط داشتن یه سایت خوب و اجناس عالی واسه طراحی سایت کافی نیس نا امید شده و دلسرد می شن و دست از کار میکشن. در این مقاله تلاش می شه زمان شروع سئو بیان شه.

سرفصل محتوا

    •  چیجوری طراحی سایت رو در رتبه خوبی قرار بدیم؟
  • ساخت طراحی سایت کاربرپسند
  • تولید محتوا رو در اولویت کاری طراحی سایت خود بذارین
  • تموم صفحه های طراحی سایت خود رو سئو کنین
  • صفحه ای با تیتر “به زودی گشایش می شه” بذارین
  • واسه طراحی سایت خود لینک جمع کنین
  • روند رشد بهینه سازی سایت خود رو دنبال کنین

 چیجوری طراحی سایت رو در رتبه خوبی قرار بدیم؟

خیلی از مدیران سایت در اول کار طراحی سایت فکرهای بلند بالایی دارن و با خودشون فکرهای جورواجوری می کنن تا بتونن یه سایت حرفه ای با فروش خوب طراحی کنن تا بتونن کار و کاسبی ای راه بندازن. اما وقتی با قوانین و راهی که باید طی کنن بیشتر آشنا می شن و میفهمن که فقط داشتن یه سایت خوب و اجناس عالی واسه طراحی سایت کافی نیس نا امید شده و دلسرد می شن و دست از کار میکشن.

اگه می خواین طراحی سایت حرفه ای واسه کار و کاسبی تون داشته باشین از همون نقطه شروع باید به فکر بهینه سازی سایت خود در پیش موتورهای جستجو باشین. این مهمترین قانون ایه که طراحی سایت شما رو به موفقیت می رسونه. بعد از عملیاتی کردن این مرحله مهم، بقیه مراحل واسه شما صاف می شه و به آسونی پیش میره. پس سئو اولین کاریه که باید بکنین این یه واقعیت قابل لمس در دنیای اینترنت و داشتن یه فروشگاه اینترنتی موفقه. نباید ترسی به خودتون راه بدین و تموم توجه و تمرکز خود رو قبل از اجرا سایت روی سئو و بهینه سازی سایت خود بذارین. اصلا به این فکر نکنین که سئو رو به بعد از طراحی سایت بندازین سئو مهمتر از همه چیزیه که درباره طراحی سایت فکر می کنین.

در این نوشته تلاش می کنیم مرحله به مرحله راه های بهتر کردن سایت تون قبل از راه اندازی اون رو توضیح بدیم تا شمام با روند سئو بیشتر آشنا شید و هم دیگه نگران “چیکار باید کرد؟” نباشین و بدون ترس و ترس ای و با قدرت کار خود رو شروع کنین تا پله های موفقیت رو با طراحی سایت سئو شده تون طی کنین.

بعضی از کسائی که به بازاریابی الکترونیکی مشغولند و همه نکته های مهم سئو و بهینه سازی سایت رو در طراحی سایت خود دید می کنن بدون اینکه به درجه اطمینانی از کارشون برسن مبادرت به گشایش سایت خود می کنن و بعد از اینکه میفهمن موتورهای جستجو سایت اونا رو در رتبه بندی خوبی قرار نمی ده تازه به خودشون میان که به چه دلیل این جوری شده من که تموم تلاش خود رو کردم و تموم نکته های لازم رو اجرا کردم. بله درسته همه نکته ها رعایت شده اما قانون طلایی دنیای اینترنت رو از یاد بردین و اون اینه که نظر موتورهای جستجو رو به طراحی سایت خود جلب کنین.

ساخت طراحی سایت کاربرپسند

سایتایی که به صورت کاربرپسند طراحی می شن، مورد پسند موتورهای جستجو هم قرار می گیرن. در زمونه ای که موبایلا هر لحظه تسلط خود رو بر میدون اینترنت فراخ تر می کنن طراحی سایت شما باید برابر و موافق با اونا طراحی شه تا بازدیدکنندهای بیشتری رو به سمت خود جلب کنه. طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا می تونه طراحی سایت شما رو با هر روزولیشن و با هر دستگاهی پشتیبانی کنه. موتورهای جستجو و به خصوص گوگل این روش طراحی رو خیلی پسند می کرد و بهترین رنکینیگ رو واسه اونا در نظر میگیره. طراحی سایت کاربرپسند یا طراحی سایت با تجربه کاربری بالا در مرحله اول ظاهر طراحی سایت شما رو قشنگ تر و گیراتر می کنه و در ثانی جهت یابی سایت شما رو راحت تر و راحت تر می کنه.

علاوه بر این کارا:

در تیترای صفحه های سایت خود باید واژه های کلیدی طراحی سایت خود رو بنویسین

صفحه های سایت شما باید با سرعت خوبی لود شن. این نکته ایه که گوگل اون رو در الگوریتمای خود دید کرده.

تصاویر طراحی سایت شما بایست بهینه شن و واسه بالا بردن نمای دیداری طراحی سایت باید از اینفوگرافی بهره بگیرین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در اونا و در متن خود از واژه های کلیدی طراحی سایت تون استفاده کنین.

کش طراحی سایت خود رو فعال کنین تا هر مرتبه ای که یه کاربر به طراحی سایت شما وارد می شه مجبور نباشه صفحه سایت شما رو دوباره لود کنه.

تولید محتوا رو در اولویت کاری طراحی سایت خود بذارین

موتورهای جستجو دوستدار عبارات کلیدی، کاربرپسند بودن و محتوای با کیفیت هستن. گسترش و گسترش محتوا و بازاریابی محتوا الان حرف اول رو می زنه. هر چقدر مطلب بکر و با کیفیت در سایت شما استفاده شده باشه، کاربران زیادی وارد سایت شما می شن و در انجا بیشتر وقت شون رو می گذرونن و هر چی محتوای شما بهتر باشه، احتمال نشون دادن سایت و مطلب شما در رتبه بندی نتیجه های موتورهای جستجو بیشتر می شه.   اگه محتوا بهتر باشه هم کاربران رو راضی نگه دارید و هم موتورهای جستجو رو.

پس با محتوای باکیفیت شروع کنین و در همه مراحل طراحی سایت اون رو ادامه بدین و قبل از راه اندازی سایت تون مطلبایی رو آماده کنین و از اونا در سایت تون استفاده کنین تا مطالب و محتوای سایت شما بهینه شن در این صورت سایت شما با یه تیر دو نشون رو میزنه هم سایت شما بهینه شده و هم مطالب طراحی سایت شما. که ترافیک سایت رو بالا می بره. مقالات مربوط به کار و کاسبی، آموزشی، نوشته هایی درباره چیجوری کاری رو انجام بدیم، ویدیوها، پادکستا و مواردی اینطوری به بهینه سازی سایت شما کمک می کنن، و سر و صدا می کنن و تا حدودی هم می تونن واسه طراحی سایت شما لینک بگیرن.

 

تموم صفحه های طراحی سایت خود رو سئو کنین

روشنه که تموم صفحه های طراحی سایت شما باید محتوای با کیفیت و بکر داشته باشه و هر صفحه به صفحه های دیگه سایت پیوند شن. به شکلی طراحی سایت خود رو سروسامون بدین که صفحه های جور واجور با هم رابطه داشته باشن و در کل یه واحد متحد رو شکل بدن. از تیترها و توضیحات کامل استفاده کنین. در این صورت وقتی که موتورهای جستجو طراحی سایت شما رو آزمایش می کنن این صفحه ها رو لیست کرده و هنگان راه اندازی سایت شما این صفحه ها در نتیجه های موتورهای جستجو ظاهر می شن.

صفحه ای با تیتر “به زودی گشایش می شه” بذارین

قبل از راه اندازی کامل سایت خود،  صفحه ای با تیتر “به زودی گشایش می شه” رو در سایت قرار بدین تا هم برند شما رو معرفی کنه و هم قابلیتای خودتون رو بشناسانید و یه زیربنا واسه افزایش تعداد مشتری هایی ثابت بسازین. با این جمله به کاربران نشون می دید که در حال ساخت سایت هستین و به اونا هم اهمیت می دید.

واسه طراحی سایت خود لینک جمع کنین

هدف از جمع آوری لینک، پیوند زدن سایتای مهم و داری رتبه خوب به سایت خودتونه. هر چقدر از سایتای باکیفیت بتونین لینک بگیرین طراحی سایت شما هم در پیش موتورهای جستجو به نسبت مهم بودن اونا رتبه بندی خوبی رو در پیش موتورهای جستجو دشت می کنه. هر چند این کار خیلی هم آسون نیست بلکه هم سخت و هم وقت گیره. یکی از راه ها اینه که در وبلاگای دیگه به عنوان مهمون مطلب بذارین، به این صورت واسه سایت تون اعتباری به دست میارین و همانجا هم لینک صفحه تون رو قرار می دید و طراحی سایت خود ترافیک ایجاد می کنین. حتی می تونین از صفحه های سایت خود به صفحه های دیگه از سایت لینک بدین تا موتورهای جستجو اونا رو پیدا کنن.

روند رشد بهینه سازی سایت خود رو دنبال کنین

رتبه کلمه های کلیدی طراحی سایت خود رو دنبال کنین تا ببینین در نتیجه های موتورهای جستجو تغییری رخ داده یا نه. واسه اینکار می تونین از گوگل بررسی استفاده کنین تا بازدیدکنندگان سایت تون رو بهتر بشناسین و بازده هر کدوم از کلمه های کلیدی طراحی سایت تون رو ببینین.

با سایتای زیادی که هرساله به جمع سایتای اینترنتی اضافه می شن باید طراحی سایت فروشگاهی شما بتونه با کلمه های کلیدی مناسب در رتبه بندی خوبی در پیش موتورهای جستجو و مخصوصا در گوگل قرار گیرد تا اجناس و سرویس های داده شده در فروشگاه شما به فروش خوبی برسه. مطمئن ترین راه اینه که قبل از گشایش و اجرا طراحی سایت فروشگاهی خود، سئو و یا همون بهینه سازی سایت خود رو جدی بگیرین و واسه اون برنامه ریزی داشته باشین.

منبع: برنامه نویسان