تمام خانواده ­های ایرانی تمایل دارند در محیطی زندگی کنند که از منظر های مختلف، همچون میزان آرامش و آسایش ، وجود مراکز آموزشی و تفریحی، دسترسی به مراکز خرید و سهولت در رفت­ و آمد، دارای سطح قابل قبولی باشد. در تهران، همچین محله ­ای که تمام مولفه­ های مورد نظر را با هم داشته باشد، زیاد نیست. اما در غرب تهران منطقه ­ای وجود داردکه همه تهرانی ­ها به محض شنیدن واژه غرب، این محله در ذهنشان تداعی می ­شود. بله ، شهرک ­غرب محله­ ای است که تمام المان ­های مهم برای سکونت را در سطح بسیار خوبی به همراه دارد و به همین دلیل، یکی از انتخاب ­های ساکنین تهران برای سکونت به شمار می ­رود. با ما همراه باشید تا عواملی که شهرک ­غرب را بدین صورت رقیب سرسخت مناطق شمالی شهر کرده، با هم مرور کنیم.

شهرک ­غرب یا شهرک قدس از گذشته به عنوان منطقه ­ای جذاب و لوکس به شمار می­ رفت . بسیاری از ساختمان ­های این منطقه، به خصوص ویلا های قدیمی آن ، معماری ­های بسیار خوبی دارد و این مهم را معماران امریکایی که پیش از انقلاب در این منطقه فعالیت می کردند، رقم زده ­اند . در نتیجه معماری و شهرسازی به سبک کشور های غربی، این منطقه را به شهرک­ غرب معروف کرد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای گرامیداشت نام بیت المقدس، به شهرک قدس تغییر نام داد.

اما این منطقه از گذشته تا امروز ، یکی از مناطق گران ­قیمت بوده و خرید آپارتمان در شهرک غرب برای هرکسی مقدور نیست. به این واسطه اکثر ساکنین این منطقه سطح درآمدی خوبی دارند . این امر تا حدودی سطح اجتماعی منطقه را یکسان کرده؛ زیرا صرفا افراد تحصیلکرده همچون دکتر ها، مهندسین، وکلای به نام و افراد سرشناس جامعه توان خرید آپارتمان در شهرک غرب را داشتند.

نوسانات قیمت خرید آپارتمان در شهرک ­غرب

می­ توان گفت در حال حاضر، خرید آپارتمان در شهرک غرب برای قشر محدودی از جامعه مقدور است. چرا که بنا به گفته مشاورین املاک این منطقه، هر متر مربع آپارتمان در شهرک غرب نزدیک به 35 میلیون تومان قیمت دارد. لازم به ذکر است این حداقل مبلغی است که می­ توان برای خرید یک متر آپارتمان در این منطقه پرداخت کرد و برخی از خانه ­های این منطقه، بیش از 80 میلیون تومان به ازای هر متر مربع قیمت­ گذاری شده است .

همانطور که اشاره شد شهرک­ غرب محله­ ای است گران قیمت. به طوری که سال 92 که میانگین قیمت خرید آپارتمان در تهران نزدیک به 3 میلیون تومان بود، خرید آپارتمان در شهرک غرب متری 5 میلیون و400 هزار تومان خرید و فروش می ­شد. به همین صورت قیمت ­ها همچون سایر مناطق، روند افزایشی خود را همسو با تورم طی کرد و به نقطه­ ای رسید که در ابتدای سال  96، هر متر مربع آپارتمان 6 میلیون و 900 هزار تومان معامله می­ شد.

اما این آغاز افزایش قیمت ­ها در این منطقه بود و می­ توان گفت شهرک­ غرب زودتر از سایر مناطق گرانی بیش از تورم را تجربه کرد. به صورتی که از ابتدا تا انتهای سال 96، هر متر مربع آپارتمان 2 میلیون و 600 هزار تومان گرانتر شد و قیمت 9 میلیون و 500 هزار تومان را ثبت کرد.

یکی دیگر از مطالب سایت :
آموزش از راه دور اجی مجی، مزایای اجی مجی

پس از آن، رکود صنعت ساختمان و افزایش قیمت مسکن تشدید شد و نرخ خرید آپارتمان درشهرک ­غرب از 10 میلیون تومان در ابتدای سال 97 به 18 میلیون تومان در اسفند ماه همان سال رسید. نکته قابل توجه کاهش یک ­باره قیمت درمیانه سال 98 بود که برخلاف سایر مناطق، نرخ 22 میلیون تومانی خرداد ماه در آبان همان سال به 19 میلیون تومان رسید. این امر طولی نکشید و 4 ماه بعد، یعنی اسفند ماه روند صعودی قیمت ­ها آغاز شد و  به24 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

در نهایت این افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن در شهرک غرب نیز ادامه یافت و ابتدای سال 99 با متری 25 میلیون تومان آغاز شد؛ این امر به نقطه ­ای رسید که ابتدای تابستان 99 خرید آپارتمان در شهرک ­غرب متری 33 میلیون تومان به ثبت رسید.

شهرک غرب رقیب مناطق شمالی شهر

مشاورین املاک شهرک غرب

نکته قابل توجه در این منطقه، حضور مشاورین املاک در دفاتر خصوصی است. بدین صورت اکثر مشاورین در دفاتر خود مشغول به کار هستند و همچون سایر مناطق ، مغازه ­های متعدد املاکی در خیابان ­ها وجود ندارد. به این صورت برای اجاره آپارتمان در شهرک غرب، حضور در منطقه کارساز نبوده و استفاده از بستر های آنلاین که با مشاورین املاک معتبر، در ارتباط هستند می ­تواند بهترین راهکار باشد.

بستری که در حال حاضر اکثر مشاورین فعال منطقه از آن استفاده می ­کنند سامانه اینپین است . این سامانه با بهره­ گیری از هوش ­مصنوعی ، نیاز های متقاضیان را دریافت و با در نظرگرفتن سابقه و نوع فعالیت مشاورین املاک منطقه ، بهترین مشاور را به متقاضی معرفی می ­کند.  بدین­صورت، خریدار یا متقاضی اجاره ، مالک و مشاور املاک در بستری آنلاین با هم ارتباط برقرار می­ کنند و پس از مذاکرات اولیه وارد پروسه بازدید حضوری و عقد قرارداد می­ شوند.

­گفتنی است یکی از وجوه تمایز اینپین در نظر گرفتن جزئیات درخواست متقاضیان است . بدین ­صورت متقاضی تمام مولفه ­های تاثیرگذار در انتخاب خانه را که شامل متراژ، قیمت، تعداد اتاق ها، سال­ ساخت، نوع ساخت، تعداد طبقات و… می­ شود را در کنار کوچک­ ترین جزئیات همچون، نزدیکی به محل کار، مدرسه، خانه اقوام نزدیک و … در سامانه اینپین وارد می­ کند. پس از آن هوش ­مصنوعی اینپین، فایل­ های موجود را بررسی کرده و در صورت یافتن ملک مورد نظر مشخصات مشاور املاک آن واحد را به کاربر اعلام می­ کند.

لازم به ذکر است اینپین با ارسال مشخصات فوق به مشاورین املاک، تا 30 روز به جستجوی فایل مورد نظر متقاضی ادامه می ­دهد تا در نهایت کاربر را به خانه رویایی خود برساند. کافی است برای آشنایی با سایر ابزار های کاربردی اینپین و استفاده از سایت و اپلیکیشن این سامانه، کلمه اینپین”inpin” را درجستجوگر خود وارد کنید.

بعد از پیدا کردن خانه مورد نظر و توافق بین خریدار و فروشنده، یک مرحله مهم و پرماجرا که اصطلاحا “به نام کردن یا سند زدن” است، آغاز می ‌شود. برای دسترسی به سند و انجام فرآیند انتقال مالکیت از فروشنده به خریدار با مسیری پر پیچ و خم رو به رو هستیم ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتقال سند، مطلب مراحل انتقال سند ملک را از مجله اینپین مطالعه کنید تا با هر آنچه که باید در مورد انتقال سند ملک بدانید، آشنا شوید.

یکی دیگر از مطالب سایت :
پنل اس ام اس

شهرک غرب روی نقشه

جذابیت ­های شهرک ­غرب و دلایلی که می ­توان این محله را یکی از بهترین مناطق برای سکونت دانست بسیار است که با یک جستجوی ساده می­ توان آنها را مطالعه کرد. اما مباحثی وجود دارد که ورای بحث آرامش و آسایش، ثروتمندان را برای خرید خانه­ های ویلایی چند هکتاری و خرید آپارتمان درشهرک ­غرب جذب می­ کند . یکی از آنها معماری بسیار عالی خانه­ های این منطقه و دسترسی آسان و بدون ترافیک به این محله است.

می­ توان گفت یکی مهمترین المان­ های مهم این منطقه دسترسی بسیار خوب و اتوبان ­های متعددی است که این منطقه را احاطه کرده تا رفت­ و آمد با خودروی شخصی بسیار آسان شود . بزرگراه­ هایی همچون شیخ فضل الله نوری ، یادگار امام ، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ( نیایش) ، اتوبان شهید چمران ، بزرگراه شهید همت و حتی اتوبان حکیم راه ­های دسترسی به این منطقه هستند . از سوی دیگر خیابان ­های پهن این منطقه، ترافیک را به حداقل رسانده که در این شهر شلوغ ، همچین مزیتی بسیار ارزشمند است.

همچنین رفت­ و ­آمد با اتوبوس و مترو نیز در این منطقه بسیار آسان است. چراکه ایستگاه متروی میدان صنعت ، در ابتدای شهرک ­غرب قرار دارد و از آنجا راه­ های دسترسی به تمام محله­ های شهرک، توسط تاکسی فراهم شده است.

مراکز تجاری و تفریحی

قدمت بسیار بالای شهرک ­غرب و حضور جوانان اقشار پر درآمد در این منطقه ، فضایی را ایجاد کرده تا این منطقه به محل مناسبی برای خرید و  تفریح تبدیل شود. به این صورت مراکز تجاری متعددی همچون مجتمع تجاری میلادنور ، مرکز تجاری گلستان، مهستان، لیدوما، ایران­ ز­مین و .. تا جدیدترین مراکز تفریحی همچون اریکه ایرانیان و پردیس سینمایی شهرک ایجاد شده و همچنان ساخت این مجتمع­ ها در این منطقه ادامه دارد.

از طرفی این منطقه به واسطه آب­ و ­هوای بسیار خوب، بوستان ­های متعددی را در خود جای داده. گفتنی است شهرک غرب 26 بوستان سرسبز دارد که از مهمترین آنها می ­توان به بوستان ایران زمین، فدک، زرافشان، خوارزم و هرمزان اشاره کرد. در نتیجه با در نظر گرفتن تمام مولفه­ های فوق، خرید آپارتمان در شهرک غرب برای جوانان و خانواده ­ها یک گزینه بسیار عالی به شمار می ­رود.