محتوای بیشتر، ترافیک کمتر – بخش اول

Vector illustration - GO!

با ما همراه باشین؛ این تحلیل شاید میلیونا تومن واسه شما ارزش داشته باشه!

بله! محتوا همیشه در پادشاه بوده و میشه اما در بررسیای گذشته ثابت شده که بعضی سئوکاران در مطلب زیاده روی می کنن.

پس از به روز رسانیای زیاد ، شعار محتوای بیشتر و بیشتر کم شد و “محتوای باکیفیت” جای اونو گرفت.

اما یه تصور غلطی به صورت گسترده در صنعت بازم ادامه داره: ” به محتوا مانند یه حیوان وحشی غذا بدین!”  و شاید همین دلیل شه تا گوگل به سایت شما علاقه ای نداشته باشه.

بعضی بازاریابان تلاش می کنن سایتای بیشتر، صفحات بیشتر، محتواهای بیشتر، بیشتر و بیشتری بسازن. دقیق شدن و فوکوس کردن روی محتوا شدیدا بزرگ نمایی شده. تولید محتوا مهمه اما بسیار با احتمال خیلی کم پاسخی واسه کار شما هستش به خصوص در مشاغل و صنعتایی که تعداد زیادی سایت از اونا دیده می شه .

و حالا تحلیل تولید محتوا

بررسی سایت ۱: کاهش ۶۳% صفحات، ۶۱% افزایش ترافیک سایت

همونطور که در تصویر زیر مشاهده می کنین، در یازدهم اکتبر ۲۰۱۶ روش پاکسازی و حذف بعضی صفحات رو از این سایت پیش گرفتیم. بعضی از محتواها به شکل هوشمندانه ای واسه کاربر به درد بخور بودن اما هیچ ترافیکی نداشتن.

بقیه صفحات از اون طور محتواها بودن که باید به صورت یه صفحه تکی در می اومدن. توجه بفرمایید که افت یهویی در اکتبر و در ادامه اون یه افزایش فوری در ترافیک داشتیم.

در مثال دوم ما محتوا رو در سه تاریخ جور واجور تغییر دادیم. این مورد یه سایت وردپرسی بود که در به کار گیری تگا و دسته بندیا بزرگ نمایی و زیاده روی شده بود که منتهی به محتوای دوقلو گردید.

در تاریخ ۱۰ ژوئن ده صفحه رو که محتوا دوقلو بودن حذف کردیم و به دنبال اون ۱۴۷ صفحه ایندکس نشده مدیا، تگ و دسته بندیا رو. آخرسر در ۲۷ سپتامبر ۶۵ صفحه سوال و پاسخی رو حذف کردیم. همونطور که مشاهده می فرمایید کاهش آرومی در صفحات ایندکس شده به دلیل افزایش ثابتی در ترافیک ارگانیک مشخص شده بود.
بررسی سایت۳: کاهش ۱۳% صفحات، ۳۷% افزایش ترافیک سایت

سایت سوم موردی بود که در پیشرفت سئو مشکل کلی ای داشت. اما در پنجم اکتبر ۲۰۱۶، ۱۴۹ صفحه رو که به وسیله تگا وردپرس ایجاد شده بود رو از ایندکس خارج کرده و اونا رو از حذف کردیم. این یه نمونه بارزیه از اینکه به کار گیری صفحات تولید خودکار وردپرس می تونه ترافیک ورودی رو کم کنه.

البته هیچ کدوم از اینا نباید عجیب باشه؛ مثل نیس که یه موضوع جدید باشه. اما بازم نوای ” محتوا پادشاه س” رو می شنویم که مدیران سایت رو به پست کردن تشویق می کنه. اون چیزی که دریافتیم اینه که در موارد زیادی محتوای کمتر به معنی ترافیک بیشتره.

همونطور که گفتم شاید این مطلب میلیونا ارزش داشته باشه پس مطالب بعدی ما رو دنبال کنین. در به سوالی که شاید پس از مطالعه این مطلب در ذهنتون ایجاد شده می پردازیم: من باید بازم به هزینه کردن واسه محتوای بیشتر بپردازم، یا همون پول رو در جاهای دیگری سرمایه گذاری کنم؟
سرمایه گذاری
منبع : searchenginland