معرفی الگوریتم Page layout یا طرح بندی گوگل

http://teekid.com/istockphoto/banner/banner3.jpg

وبسمترها، به خاطر بهینه سازی سایت خود و افزایش بازدید به وسیله کاربران، از روشای مختلفی استفاده می کنن که این روش ها باید در بخش فاکتورهای قانونی گوگل باشه تا منتهی به جریمه شدن سایت نگردد. هر چند این روش ها کمی زمان بر هستن ولی معتبر بوده و شما مطمئنین که اگه با این روش ها پیش برید، برگشتی در کیفیت سایتتون نمی ببینن. یکی از روشایا، تبلیغات سایته.

سئو

حتما تا حالا به این موضوع برخورد کردین که در بعضی از سایتا، بنرهای تبلیغاتی از سایتای دیگه دیده می شه. سایتی که تبلیغ گیرنده س، در قبلا دریافت هزینه ای، مبادرت به گذاشتن بنر سایت تبلیغ دهنده در سایت خود می کنه. این کار، خود یه جور درآمد زاییه و همین مسئله باعث می شه که سیتا، به گرفتن تبلیغات زیاد روی بیارن. اما این کار از نظر گوگل، یه عیب هستش و در نتیجه منتهی به جریمه شدن مثل این سایتا می شه.

تبلیغات زیاد همیشه تخلف هستش

اما سوالی که واسه بیشتر وبمسترهای پیش میاد اینه که همیشه اگه تبلیغات زیاد در سایت خود بذارن، گوگل اونا رو جریمه می کنه؟ جواب منفیه. گوگل واسه بررسی کیفیت یه سایت، یه یه عامل اکتفا نمی کنه بلکه تموم صفحات و اقدامات سایت رو بررسی کرده و بعد رتبه سایت رو ارائه می کنه.

ممکنه که سایت شما از نظر محتوا و بهینه سازی عالی باشه پس در این زمان، گوگل تبلیغات زیاد رو واسه شما تخلف نمی دونه. یعنی گوگل به سایتایی اخطار میدن که کیفیت مطالب پایینه و تبلیغات به حدی زیاده که همین مطلب کم کیفیت هم در برابر تبلیغات به چشم نمیاد. حال گوگل واسه شناسایی و برخورد با مثل این سایتا، الگوریتمی به نام  Page layout رو طراحی کرده.

هدف الگوریتم Page layout

هدف از ارائه این الگوریتم اینه که از تبلیغات زیادتر از اندازه در سایتا دوری شه و وبمسترها بیشتر به توجه داشته باشن. چون طبق قوانین ، تموم فاکتورهای باید یه هدف اصلی داشته باشن  و اونم جلب کاربر بیشتره. پس تبلیغات زیاد در سایت، دلیل می شه که کاربر ندیده گرفته شه و در نتیجه الگوریتم Page layout سایتایی با تبلیغات زیاد و محتوای کم کیفیت رو شناسایی و اونا رو جریمه می کنه.

حتما بخونین :

    • عملیات سئو و جواب به موتورهای جست و جو آری یا نه؟
    • بررسی امتیازات محتوای ایجاد شده به وسیله کاربر
    • فرق بازاریابی محتوا با سئو سایت چیه؟
    • بازاریابی محتوا

  • توجه به هوش مصنوعی در عملیات سئو
  • رفتار کاربران چه تاثیراتی در یافته های جستجوی گوگل داره؟