۱۰ مکان برای پیدا کردن ایده‌های استارتاپی

Businessman showing business growth on a chart, hands touch the graph that represents profit rises on a lot more.

ایده های استارتاپی خوب، یه ویژگی مشترک داره و اون این همه اونا تلاش می کنن تا یکی از مشکلات روزمره مردم رو حل کنن. در این مطلب ۱۰ مکان واسه پیدا کردن ایده های استارتاپی رو به شما پیشنهاد می دیم.

ایده

مهم تر از خلاقانه بودن یه ایده استارت آپی، به درد بخور بودن اون واسه مردمه!

حالا چیجوری بتونیم ایده های استارتاپی خوبی رو بوجود بیاریم و بعدش کارمون رو شروع کنیم! با ما همراه باشین تا ۱۰ مکان مناسب رو واسه پیدا کردن ایده های استارتاپی به شما معرفی کنیم:

سرفصل محتوا

  • ۱) اسمارت فون شما:
  • ۲) موتورهای جستجو:
  • ۳) شبکه های اجتماعی:
  • ۴) کامنتای دنیای اینترنت:
  • ۵) منزل خودتون:
  • ۶) محله ای که در اون زندگی می کنین:
  • ۷) اداره خودتون:
  • ۸) مغازه خواربار فروشی:
  • ۹) فروشگاه ها:
  • ۱۰) مدرسه بچتون یا کودکی که از اون مراقبت می کنین:

۱) اسمارت فون شما:

شاید با دیدن کافه بازار و دیگه مارکتایی که واسه اپلیکیشنای موبایل طراحی شدن پیش خودتون بگید که همه اپای لازم تا الان ساخته شدن دیگه!
موبایل
اما واقعیت اینه که به اندازه تموم ایده های کامل شده، ایده های بکری هم در همین زمینه هست!

شما می تونین اپایی رو که در مارکتا «هستن» ولی «به درد نمی خورن» یا «نواقص زیادی دارن» یا «کار کردن با اونا خیلی سخته» یا «زیادتر از اندازه گرانه» و… درنظر بگیرین و یه نسخه بهتر شده از اونا رو تولید کنین.

از دوستان، آشنایان، باتجربها (مثلا بچه های گروه تلگرام استارت آپ) و… می تونین مشورت بگیرین که ایده خود رو بتونین به بهترین شکل پیاده کنین.

حتی می تونین در این نوع اجتماعا آدمایی رو هم واسه پیوستن به تیم تون پیدا کنین (مثل یه Developer، Video Maker و…)

حتما بخونین: کار و کاسبی از دنیای وبلاگ تا اپلیکیشنای موبایل

۲) موتورهای جستجو:

وقتی که در گوگل جست و جو می کنین، ۳ اتفاق ممکنه بیفته:

نتیجه دلخواتان رو پیدا می کنین.
به نتیجه دلخواهتون نزدیک میشین.
نتیجه دلخواتان رو پیدا نمی کنین.

درصورت وقوع دو حالت آخر،شما شانس این رو دارین که مطالب مناسب و قوی تر رو در موتورهای جست و جو قراردهید و با این کار علاوه بر پیشرفت موضوع مورد نظرتون،کار و کاسبی ای با موضوع تولید محتوای مورد طراحی کنین.البته اگه فردی باشین که از تلاش کردن و شکست خوردن و تحقیق کردن خسته نمیشه!

۳) شبکه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی معمولا روش با ادب ای واسه سرک کشیدن به زندگی دیکرانه و این شاید اصلا ارتباطی با شما و کار و کاسبی تون نداشته باشه در نگاه اول،اما با کمی جست و جو به جملاتی مانند “چیجوری میتونم…” یا “کسی میدونه چیجوری میشه…” برمیخورید.

حتما بخونین: بازاریابی و برندینگ در استوری اینستاگرام

اینا همون ایدای ابتدایی شما واسه کار و کاسبی تون هستن که در بستر پستای اجتماعی مخفی شدن!

حتما بخونین: چیجوری در اینستاگرام یه صفحه موفق داشته باشیم؟

۴) کامنتای دنیای اینترنت:

افراد پس از خرید محصولی،یا قبل از اون در صفحات و وبلاگا در مورد اون محصول به صحبت و رد و بدل کردن نظر می پردازن.

نظرات افراد درباره نقاط قوت و کم و کاستیای یه محصول یا خدمات رو می تونین در سایتایی مانند آمازون یا دیگه فروشگاه های ایترنتی پیدا کنین و با بهبود و رفع اون مشکلات کار و کاسبی جدیدی رو صورت بدین واسه خودتون.

مشکلات

حتما بخونین: آمازون؛ روند تغییرات از کتابفروشی تا بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان

حتما هم نیاز نیس سراغ جنسای پیچیده مثل گوشیای هوشمند برید،خیلی از وسایل ساده و بی ارزش،با وجود مخاطبان زیاد،پر از ایرادهای مخفی هستن!

۵) منزل خودتون:

نگاهی به منزل خود و مشکلاتش بندازین،چه چیزایی واسه شما دردسر ساز هستن؟ اتاق نامرتب؟ لوله کشی ناجور خونه؟ نبود وجود مراقب مناسب واسه غذاها؟ این مشکلات با شانس خیلی بالایی در دیگه خونها هم مشترک هستن.

کافیه شما واسه حل اونا کمر همت ببندین،و خیلی راحت مخاطبین بسیاری رو واسه خود جذب کنین!

۶) محله ای که در اون زندگی می کنین:

ویژگی دموگرافیک برابر تو یه محله به شما میتونه کمک کنه تا با یه ایده بکر بتونین حجم یه عالمه از مخاطبین رو جذب کنین.

اگه همسایهاتون افراد کارمندی هستن که نیازمند یه سرویس و خدمات واسه مراقبت از بچه هاشون کی باشن،این کار و کاسبی آینده شما میتونه باشه!

یه محله همیشه مانند معدنی از ایده ها و خلاقیتا با مخاطبین آماده می تونه بکنه!

خلاقیت

۷) اداره خودتون:

اگه به دنبال یه شغل نیمه وقت هستین،از همکاران خود در باره مشکلات و نگرانی هاشون سوال کنین،بعضی از اونا نیازمند خدمات منزل هستن،بعضی غذای آماده می خوان و…

همه این ایده ها رو شما می تونین با عملی کردنشون،به رسیدن مخاطب و مشتری برسونین و مشکلات همکارانتون رو هم حل کنین.

۸) مغازه خواربار فروشی:

اگه عاشق غذا و مواد غذایی باشین،خیلی راحت می تونین جای خالی محصول و غذای مورد نظر خود رو در قفسه ها حس کنین.

این جای خالی رو شما می تونین با تولیدات خودتون و یه روند اداری-بهداشتی تولید و ارائه کنین.و واسه این کار کمی نیاز به مهارت آشپزی و یا فردی با اینجور مهارتی دارین.

اما مطمئنا کار و کاسبی شما با در نظر گرفتن خالی بودن قفسه هاجایگاهش رو در فروشگاه ها پیدا کنه.

۹) فروشگاه ها:

به فروشگاه ها برید،اما نه واسه خرید،بلکه واسه تولید.دقت کنین که کدوم یکی از اجناس فروشگاه رو می تونین خودتون تولید کنین.

یه خط تولید خونگی راه اندازی کنین؟شاید یه لباس دست بافت،یا وسیله های دست ساز جاشون در فروشگاه خالی باشه و این شما باشین که باید جای خالی اونا رو پر کنین.

۱۰) مدرسه بچتون یا کودکی که از اون مراقبت می کنین:

اگه یه بچه داشته باشین،می دونین که هرچیزی که بچه شما کمک کنه،ارزش خریدن داره.به مدرسه اون برید و از پدر و مادرهای دیگه در مورد فقدانا و خلاایی که حس میکنن سوال کنین.یا می تونین از اقوام و دیگه افراد خونواده در مرود مشکلاتی ککه بنظرشان میرسه سوال کنین.و تولیدات خودتون رو باتوجه به نیاز خونواده ها واسه بچه هاشون طراحی کنین.

یادتون باشه که الان که در حال مطالعه این مقاله هستین،بینهایت ایده بکر و خام هست.

منبع: modir.tv