همانطور که اشاره گردید تبلیغات و فروش و افزایش سهم بازار رابطه ای مستقیم با هم دارند، یک تبلیغ اگر با استراتژی مناسب به کار گرفته شود خود باعث افزایش فروش شده و رفته رفته می تواند در بازار شناخته شده تر گشته و بالطبع باعث افزایش خرید مردم گردد.یکی از راههای افزایش فروش و بالابردن سهم بازار استفاده از تبلیغات پیش برد فروش می باشد.
2-12 تبلیغات پیش برد فروش:
از مجموعه ای از ابزارهای محرک متنوع و مختلف و اغلب کوتاه مدت تشکیل می شوندکه برای تحریک مصرف کنندگان یا بخش تجاری به خرید سریع یا بیشتر کالاها و خدمات، طراحی شده است به کار گرفته می شود.
ابزارهای تبلیغات پیشبرد فروش عبارت انداز:
1) کاهش قیمت فروش 2) فوق العاده پرداختی 3) کالای مجانی .
شرکتها باید بدانند چه زمانی به چه روشی و در چه شرایطی از بهترین ابزار تبلیغاتی و تبلیغات برای افزایش فروش و سهم بازار خود استفاده نمایند. (کاتلر, 1385)
2-13 انواع تبلیغات:
2-13-1 تبلیغات ایمیلی:
این روش تبلیغات که در واقع به ایمیل مارکتینگ ( Email Marketing ) معروف است، نوعی تبلیغات اینترنتی می باشد. در این روش به مخاطبان بازار هدفتان از طریق ایمیل دسترسی خواهید داشت و با استفاده از ایمیل میتوانید محصولات خود را به آنها معرفی کنید.
2-13-2 تبلیغات پیامکی:
تبلیغات از طریق پنل اس ام اس یا تبلیغات پیامکی سابقه ای بسیار طولانی در دنیا و چندین ساله در ایران دارد و به عنوان روش تبلیغاتی موفقی شناخته شده است. سازمان ها و شرکت های بسیاری از این روش تبلیغاتی موثر استفاده می کنند و با استفاده از امکاناتی که پنل اس ام اس در اختیار آنها قرار میدهد، میتوانند به مخاطبان دسترسی داشته باشند و تبلیغات خود را با استفاده از اس ام اس انجام دهند.
2-13-3 تبلیغات تلویزیونی:
تلویزیون که رسانه ای بسیار پرطرفدار است، به عنوان روشی تبلیغاتی میتواند مورد استفاده قرار گیرد. به این صورت که با طراحی تیزرهای تبلیغاتی جذاب میتوان توجه بسیاری از افراد را به محصول خود جلب کرد. یکی از ویژگی هایی که در تبلیغات با تیزر وجود دارد، استفاده از رسانه های تصویری و صوتی است که بیشتر در خاطره ها می مانند. اما همواره باید این نکته را به یاد داشت که ممکن است دقیقاً افرادی که مخاطبان شما هستند اصلاً تلویزیون نگاه نکنند!
2-13-4 تبلیغات کاغذی و چاپی:
این روش تبلیغاتی در واقع روش تبلیغات سنتی می باشد، از طریق تبلیغات کاغذی و چاپی و با چاپ اطلاعیه ها می توان تبلیغات انجام داد. این روش تبلیغاتی شامل چاپ بنر ها و بیلبوردها نیز می‌شوند که عموماً نیاز به خلاقیت و جذابیت بالایی برای تاثیرگذاری بیشتر دارد.
2-13-5  تبلیغات اینترنتی:
در این روش تبلیغاتی در واقع با استفاده از فضای مجازی ای که اینترنت در اختیار ما قرار می هد میتوانیم به تعداد زیادی از افراد که همه روزه بیشتر وقت خود را در اینترنت سپری میکنند دسترسی داشته باشیم. تبلیغات در گوگل، نمونه ای بسیار معروف در این زمینه می باشد. اما در سطوح پایین تر نیز میتوان به تبلیغات در سایت های همکاران نیز اشاره نمود. (www.ToptextPlanet.ir, 1393/08/29)
با توجه به نقش و اهمیت اینترنت و دنیای مجازی در عصر حاضر برای معرفی کالا و خدمات و نیز افزایش فروش محصولات از طریق تبلیغات اینترنتی که به نوعی باعث افزایش سهم بازار تولیدکنندگان نیز می گردد. سعی بر آن است تا به طور اختصاصی تبلیغات اینترنتی را به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی مورد بررسی قرار دهیم.
تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ی ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد. در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف کرده اند: نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پر بیننده ی اینترنت، به نحوی که به تحقق هدفهای تبلیغات کمک کند. در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی، و تبلیغ دهندگان (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) در گیرند.