جدول4-17-تحلیل مسیر 83
جدول نمودارها
عنوان صفحه
نمودار1-1- الگوی مفهومی تحقیق 10
نمودار 3-1- الگوریتم اجرای روش تحقیق 48
نمودار 3-2-ساختار کلی مدل معادلات ساختاری 57
نمودار 4-1- هیستوگرام جنسیت پاسخگویان 61
نمودار 4-2- هیستوگرام سن پاسخگویان 62
نمودار 4-3-هیستوگرام میزان تحصیلات پاسخگویان 63
نمودار 4-4- هیستوگرام وضعیت تاهل پاسخگویان 64
نمودار 4-3- هیستوگرام میزان تحصیلات پاسخگویان 65
نمودار4-6- هیستوگرام متغیر وفاداری به برند 66
نمودار4-7- هیستوگرام متغیر هزینه اعتماد 67
نمودار4-8- هیستوگرام متغیر تداعی برند شرکت محور 68
نمودار4-9- هیستوگرام متغیر تداعی عملیاتی برند 69
نمودار4-10- هیستوگرام متغیر تداعی برند مبتنی بر کارکنان 70
نمودار 4- 13- مدل تخمین استاندارد مبتنی بر ضرایب همبستگی دوتائی سازه های پرسشنامه مربوط به متغیر وابسته تحقیق 75
نمودار 4-14- مدل اعداد معناداری سازه های پرسشنامه مربوط به متغیر وابسته تحقیق 76
نمودار 4-15- مدل تخمین استاندارد مدل مفهومی تحقیق 78
نمودار 4-16- مدل اعداد معناداری مدل مفهومی 78
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 4-11- مدل اندازه گیری متغیرهای تحقیق در حالت استاندارد 73
چکیده
در خدمات بانکداری رقابت شدید بین نام‌های تجاری باعث شده تا توجه به نام و نشان تجاری بیش از پیش نمود پیدا کند. اما آنچه که مطرح است، اینست که چگونه برند می تواند بر وفاداری مشتریان اثرگذار باشد. در مطالعه حاضر سعی شده است تاثیر تداعی برند از بانک اقتصاد نوین بر اعتماد و وفاداری مشتریان تبیین گردد. از اینرو با بهره جستن از مطالعه انگوک فن و قنتوس (2012) تداعی از برند از سه منظر تداعی کاربردی برند، تداعی برند مبتنی بر شرکت و مبتنی بر کارکنان بررسی شد. جامعه آماری تحقیق حاضر را مشتریان بانک اقتصاد نوین در استان گیلان تشکیل می دهند که 304 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. همچنین از روش معادلات ساختاری برای آزمون فرضیه استفاده شد. نتایج حاصل نشان می دهد که تداعی کاربردی برند براعتماد مشتریان تاثیر دارد در حالیکه نمی توان بر وفاداری آنها تاثیر گذارد. همچنین تداعی برند مبتنی بر کارکنان بر اعتماد و وفاداری مشتریان بانک اقتصاد نوین اثرگذار است. نوع سوم تداعی، یعنی تداعی برند شرکت محور از دو نوع دیگر تداعی‌ها یعنی تداعی کاربردی و مبتنی بر کارکنان تاثیر پذیرفته است و هم‌چنین توانسته بر اعتماد و وفاداری مشتریان تاثیر گذارد.در نهایت مشخص گردید که اعتماد مشتریان توانسته بر وفاداری آنان تاثیرگذار باشد.