فواید فیزیولوژیکی عسل طبیعی

این تأثیرات را می توان به دو دستۀ  الف) مدارک صرفاً تجربی،  ب) شواهد و مدارک علمی و تأیید شده، تقسیم کرد :

الف) مدارک تجربی

فواید تغذیه ای عسل طبیعی

عسل طبیعی به جهت سهولت جذب بهتر و مقاومت در برابر کوفتگی، مخصوصاً در مورد فعالیت های فیزیکی، مقاومت قوی را ایجاد می کند؛ همچنین کارایی بیشتر فکری را سبب می گردد. بنابر این هم افراد سالم هم افراد بیمار برای درمان هر نوع ضعف مخصوصاً در موارد هضم یا جذب غذا در بدن به آن نیاز دارند. به علاوه باعث افزایش رشد نوزادان، تثبیت مقدار کلسیم استخوان، کمک به درمان کم خونی و بی اشتهایی می شود.

فواید عسل طبیعی برای دستگاه گوارش

عسل طبیعی هضم و جذب غذا را بهبود می بخشد و برای مشکلات روده ای مزمن و عفونی مثل یبوست، زخم اثتی عشر یا دوازدهه و ناراحتی های کبد، مفید است.

فواید عسل طبیعی برای سیستم تنفسی

در شرایط آب و هوایی معتدل و سخت، عسل طبیعی درمان شناخته شدۀ خوبی برای سرماخوردگی و ناراحتی ها و عفونتهای دهان و گلو و برونشیت می باشد. به نظر میرسد این اثر به غیر از خاصیت ضد باکتری بودن، مربوط به اثر آرام کنندگی و تسکین دهندگی فروکتوز موجود در آن باشد.

فواید عسل طبیعی در درمان پوست و زخم

عسل به علت خاصیت مرطوب کنندگی و تقویتی در ساخت کرمهاو مواد آرایشی کاربرد دارد. همچنین از آن در ساخت مواد دارویی یا قرار دادن مستقیم آن بر روی زخم، برای درمان درد ها و زخم های بالینی، زخم معده، زخم واریس و سوختگی یاد کرده اند. عسل طبیعی به مقاومت بدن در برابر عفونت و ترمیم بافت کمک می کند و موجب تسریع سرعت ترمیم زخم می گردد. اگر پس از سوختگی به موضع مالیده شود، سطح تاول را محدود ساخته و به ترمیم پوست سرعت می بخشد. در نوشته ها، شواهد تاریخی بسیاری از درمان انسان با عسل و یا کاربرد دامپزشکی (درد و زخم های باز و زخمهای پستان گاو) آن گزارش شده است. استفاده از نوعی کرم که روزی سه بار از آن استفاده می شود و از مقادیر مساوی عسل، آرد گندم سیاه و روغن زیتون تشکیل شده باشد، در درمان دردها و زخم های باز مثل زخم قانقاریا در اسبها بسیار موفق بوده است.

یکی دیگر از مطالب سایت :
آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نظریه‌پردازان مدرنیتۀ متأخر

فواید عسل طبیعی برای ناراحتی های چشم

براساس نظریات سنتی از اروپا، آسیا و آمریکای مرکزی عسل طبیعی، آب مروارید چشم را مداوا می کند یا کاهش می دهد و در صورتی که مستقیماً در چشم ریخته شود، آماس ملتحمه و ناراحتی های مختلف قرنیه چشم را درمان می کند. این گفته بیشتر در مورد عسل های ملیپونید و ترگونید از آمریکای مرکزی و جنوبی و هند صدق می کند.

عسل شامل مقدار کمی ویتامین های تیامین (B1)، ریبوفلامین(B2)، اسید پانتوتنیک(B5)،نیاسین(B3) و پیریدوکسین(B6) و اسید اسکوربیک (C) است.

با وجود اینکه مقدار ویتامین C اکثر عسل های جهان کمتر از ۵ میلی گرم در ۱۰۰ گرم عسل است، بعضی از عسل ها از جمله عسل نعناع دارای ویتامین C بالایی هستند (۲۸۰-۱۶۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم) مقدار ویتامین C در بعضی از عسل های ایران بین ۲۴۰-۱۱۸ میلی گرم در ۱۰۰ گرم عسل تعیین شده است.
اگرچه ویتامین های فوق الذکر در عسل به مقدار خیلی کم وجود دارند، اما از اهمیت زیادی برخوردار می باشند؛ زیرا آنها مخلوط با کربوهیدرات ها، املاح معدنی و اسیدهای آلی می باشند. مقدار ویتامین های موجود در عسل بستگی به مقدار گرده گلی دارد که توسط زنبوران عسل افزوده می شوند. عسل تصفیه نشده و عسل باموم (شان) از نظر ویتامین غنی است و تصفیه باعث کاهش ویتامین های عسل می شود. دانشمندان ویتامین های موجود در عسل را مرهون دانه های گرده آن می دانند.

شایان ذکر است که منشا ساختمانی عسل ارتباطی با دانه گرده ندارد و ممکن است بعضی مواقع گرده های ذخیره شده در کندو به مقدار جزئی با عسل مخلوط شوند.

  خرید عسل طبیعی : عسل طبیعی هزارگیاه خالص و کاملا طبیعی می باشد و تماما توسط زنبور جمع آوری شده است!! ما از محصول خود کاملا اطمینان داریم و حتی اعلام میداریم کلیه خریداران میتوانند عسل هزار گیاه را تست کرده چنانچه طعم، کیفیت و خالص بودن عسل مورد تایید شما نبود، عسل خود را پس میگیریم. کلیه هزینه ها و مبالغ پرداختی شما  مسترد خواهد شد.

یکی دیگر از مطالب سایت :
تولیدکنندگان گوش می دهند و برای توسعه محصولاتی کار می کنند که نتایجی را بدون مصالحه ارائه دهند.

 

عسل ها متعلق  به روستای کاسوا منطقه ای کوهستانی با آب و هوای مطبوع و تنوع گونه های مختلف گیاهی و گیاهان دارویی میباشد.

عکس روستای کاسوا
گیاهانی همچون بابونه ، آویشن ، ختمی ، گون ، سنجد ، شبدر و شکوفه درختان مختلف می باشد.

آدرس تهران : نارمک ، رضوان شرقی پ ۲۶ ط ۱ تلفن :  ۰۹۱۹۶۰۷۱۱۴۷ مدیر سایت : امیربهادر حاتمی

کلیه قیمت ها به تومان می باشد و تا پایان سال اعتبار دارد.

هزینه های مربوط به مالیات در مبالغ مطروح در نظر گرفته شده است و از این بابت هزینه جدا از خریداران گرفته نمیشود.

در صورتیکه پس از خرید و پیش از ارسال محصول از سفارش خود انصراف دهید کلیه مبالغ واریزی به حساب شما واریز خواهد شد.

در صورتیکه انصراف بعد از ارسال باشد بعد از عودت محصول به ما مبالغ واریزی پس از کسر هزینه های احتمالی ارسال و بسته بندی به مشتری باز گردانده خواهد شد.

اگر دلیل مرجوع کردن محصول ایرادی و نقصی از طرف عسل طبیعی هزارگیاه باشد بدون کسر مبالغ فوق کلیه پرداختی های مشتری عودت داده خواهد شد.

برای این منظور کافیست با مدیر سایت تماس بگیرید.

جهت سفارش میتوانید با شماره ۰۹۱۹۶۰۷۱۱۴۷ (حاتمی) تماس بگیرید و عسل طبیعی و خالص هزارگیاه را سفارش بدهید

لینک تلگرام ما : https://telegram.me/hezargiah_com

لینک فیس بوک : http://facebook.com/hezargiah