عملکردسازمان
1-کارایی
2-کیفیت
3-سود وسودآوری
4-بهره وری
5-کیفیت زندگی کاری
6-خلاقیت
7-اثربخشی
2-6) جمع بندی وخلاصه فصل دوم
در این فصل موضوعاتی مطرح گردید که در اینجا به طور اجمالی به آن پرداخته می شود در ابتدا به هوش سازمانی پرداخته شد و مفهوم و تعاریف و ویژگیها نتایج و ابعا د آن مورد بحث قرار داده شد در ادامه به مولفه ها ی آن و تعاریف پرداخته شد و همچنین در ادامه عملکرد مورد بررسی قرار گرفت در انتها به مرور پژوهشهای صورت گرفته در این حوزه پرداخته شد و با ارائه مدل مفهومی روابط بین متغیرها نشان داده شد.
فصل سوم:
روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه :
تحقیق و پژوهش برای آگاهی و شناخت مجهولات و پی‌بردن به مسائل ناشناخته صورت می‌گیرد در انسان میل به داشتن و کشف حقایق حالت فطری داشته و همین امر یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت امر تحقیق و ایجاد روشهای مختلف بوده است. انسان همواره برای رسیدن به مقصود و حل مشکلات، راههای مختلف را تجربه می‌نماید و مناسب‌ترین راه و روش را انتخاب می‌کند بنابراین: روش تحقیق عبارت از بکارگیری راه و روش خاصی است که اطلاعات مناسب تر و بیشتر را درباره موضوع مورد مطالعه فراهم نموده و عوامل و علل مرتبط بدان را مشخص نماید.
هر تحقیق را می توان مطالعه ای ارزشمند دانست که برای شناخت و ویژگی های یک متغیر یا روابط دو یا چند متغیر در مجموعه مورد نظر انجام می شود. این متغیرها در قالب مسئله اساسی،پرسشها و فرضیه های تحقیق مطرح می شوند و شناخت آنها از طریق اندازه گیری صورت می گیرد . نتایج نهایی هر تحقیق نوعا پس از اطمینان از روایی و پایایی اندازه گیری و ضرورتا ،ازمون فرضیه ها اعلام می شود.
با این توضیح چون هر تحقیق یک مطالعه ارزشمند است بنابراین آشنایی با انواع تحقیق بسته به اشنایی با انواع مطالعه . اهداف . وروشهای آن خواهد بود بنابراین شناخت روش های مناسب در انجام مطالعات امری ضروری است. با توجه به اینکه هر تحقیق فرایندی ازسه مرحله جمع اوری اطلاعات و تجزیه وتحلیل و استنتاج آنهاست و از این رو ، روش شناسی تحقیق ; مجموعه ای از روش های جمع آوری اطلاعات و تکنیک های تجزیه وتحلیل و استنتاج انها خواهد بود.
در این پژوهش قصد داریم روابط بین متغیرهای هوش سازمانی و عملکرد سازمان را مورد مطالعه قرار دهیم
به این منظور پس از بررسی ادبیات مربوط به هریک از این متغیر ها و یافتن سازه های مربوط به هرکدام پرسشنامه ای تدوین گردید و داده های کمی جمع آوری گردید تا مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.
در این فصل مبانی روش تحقیق، روایی و پایایی،ابزار گردآوری اطلاعات و همچنین روش های تجزیه و تحلیل داده ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.