پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :وقف پول و اوراق بهادار از منظر فقه و حقوق موضوعه 

تکه ای از متن پایان نامه :

به همین دلیل به این رسیدها پول نمایند می‌گفتند. پول از طرفی فقط یک رسیدی از میزان معینی طلا و نقره بود و از طرف دیگر حکم پول را پیدا کرده بود.[1]

پول نماینده زمینه ساز پیدایش پول اعتباری گردید. پول اعتباری پولی می باشد که ارزش ذاتی کالایی ندارد یعنی غیر از بهره گیری شدن در معاملات جنبه‌ی مصرفی دیگری ندارد و مصداق آن اسکناسهای رایج امرزوی می باشد به طور کلی پول کاغذی همان اسکناس تا به امروز دستخوش تحولاتی بوده می باشد که به آن اشاره می‌کنیم.

  • پول نماینده: در آغاز همان طور که اشاره گردید پول کاغذی به صورت رسیدی از طلا و نقره بود که با دادن آن به صراف یا بانکدار به میزان آن طلا و نقره دریافت می‌گردید و اعتماد مردم به این رسید‌ها باعث گردید که در مبادلات مورد کاربرد واقع گردد این همان پول نماینده بود که توضیح آن در بالا آمده می باشد.

 

بند ششم: پول الکترونیکی

پول الکترونیکی پولی می باشد که بر روی قطعه‌ای الکترونیکی مانند تراشه یا حافظه رایانه به صورت الکترونیکی ذخیره شده در حقیقت جانشین الکترونیکی اسکناس و سکه شده می باشد که به عنوان یک وسیله پرداخت در معاملات شناخته می‌گردد.[2] انتقال پول الکترونیکی به صورت مجازی و از طریق وارد کردن رمز و اعداد و ارقام در دستگاه‌های الکترونیکی یا شبکه اینترنت انجام می‌گردد. پول الکترونیکی در واقع یک ارزش اعتباری صرف می باشد. که جنبه‌ی مادی و فیزیکی خود را از دست داده می باشد زیرا که امروزه انسانها به جای اندیشیدن به خود پول به عنوان فلز قیمتی اسکناس یا هر چیز دیگر

یکی دیگر از مطالب سایت :
ویژگی‌هایی که در زمان خرید پنل اس ام اس باید به آن توجه کنیداید به آن توجه کنید

[1]قبادی، فرخ،و رییس دانا، پرویز، پول و تورم، نشر پیشبرد، 1368،صفحه 95

[2] پول و بانکداری و نهادهای مالی،  ص 24

وقف پول و اوراق بهادار از منظر فقه و حقوق موضوعه

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه