پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : تأثیر مجالس مذهبی مطلوب در حفظ و تداوم حیات دینی جامعه از دیدگاه قرآن و روایات

تکه ای از متن پایان نامه :

1-1-4-  اهداف و کاربردهای تحقیق

در این تحقیق کوشش می‌گردد با مطالعه کارکردهای مجالس مذهبی، تأثیر این مجالس در تداوم حیات دینی جامعه تبیین گردد، همچنین با مطالعه آسیب‌هائی که این مجالس با آن مواجه هستند، الگوی مطلوبی از این­گونه مجالس ارائه گردد. لذا با عنایت به مطالعه­های صورت گرفته در این پژوهش می­توان به شناخت صحیحی از تأثیر مجالس مذهبی در تداوم حیات دینی جامعه دست پیدا نمود و از سوی دیگر با شناخت آسیب­های پیش رو کوشش گردد این مجالس از آسیب­های احتمالی به دور باشند. نتایج این پژوهش می‌تواند راهکار مؤثری در جهت بهره گیری بهینه از ابزارهای تبلیغی (مجالس مذهبی) ارائه داده و گامی مؤثر در تداوم حیات دینی جامعه محسوب گردد.

 

1-1-5-  روش انجام تحقیق

روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش، کتابخانه­ای و نوع پژوهش، تحلیل کیفی می‌باشد. در این پژوهش کوشش می‌گردد با بررسی آیات قرآن کریم و منابع روائی موجود همچنین بررسی سیر تاریخی مجالس مذهبی بتوانیم به شناخت صحیحی از تأثیر مجالس مذهبی در تداوم حیات دینی جامعه دست پیدا کنیم. لذا پس از اظهار کلیات پژوهش سیر تاریخی مجالس مذهبی را مورد مطالعه قرار می­دهیم تا نحوه تأثیرگذاری مجالس در دوره های مختلف تاریخی مشخص گردد. سپس در فصل دوم این پژوهش کارکردهای مجالس مذهبی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت و در فصل آخر این پژوهش آسیب­ها و مخاطراتی که این مجالس با آن مواجه هستند مطالعه می­گردند تا حتی­الامکان بتوان این­گونه آسیب­ها را به حداقل میزان ممکن رساند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
روش، خرید

تأثیر مجالس مذهبی مطلوب در حفظ و تداوم حیات دینی جامعه از دیدگاه قرآن و روایات

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه ارشد: تأثیر مجالس مذهبی مطلوب در حفظ و تداوم حیات دینی جامعه از دیدگاه قرآن و روایات