پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : تأثیر کیفیت گزارشگری مالی در کاهش آثار محدود کننده سیاست تقسیم سود بر روی تصمیمات سرمایه گذاری

تکه ای از متن پایان نامه :

استانداردهای حسابداری مالی، گزارشگری مالی بایستی اطلاعات سودمندی فراهم نماید که سرمایه گذاران بالفعل و بالقوه را درانجام تصمیم گیری های منطقی یاری نماید. همچنین طبق بیانیه شماره 37 هیأت استانداردهای حسابداری مالی، گزارشگری مالی اطلاعاتی فراهم می کند که سرمایه گذاران بالفعل و بالقوه را در ارزیابی مبالغ، زمان بندی وعدم قطعیت وجوه نقد دریافتی آتی یاری می نماید. لذا عموما از اندازه گیری کیفیت اقلام تعهدی به عنوان شاخصی برای کیفیت گزارشگری مالی بهره گیری می گردد، بر اساس این دیدگاه که اقلام تعهدی، ارزش اطلاعاتی سود را با کاهش اثر نوسانات ناپایدار در جریانهای نقدی بهبود می بخشد. همچنین اقلام تعهدی، برآوردهایی از جریان های نقدی و درآمد های آتی هستند.

کیفیت گزارشگری مالی سبب ارتقای سودمندی اطلاعات مالی می گردد. پس واضح می باشد که قانون گذاران و سرمایه گذاران برایداشتن گزارشگری مالی باکیفیت بیشتر، هم عقیده هستند زیرا اعتقاد نهایی این می باشد که کیفیت گزارشگری مالی به طور مستقیم روی بازارهای سرمایه اثرگذار می باشد .پس با در نظر داشتن این که کیفیت گزارشگری مالی تأثیر با اهمیتی بر بازارهای سرمایه دارد می توان نتیجه گرفت که در سطح کلان، کیفیت گزارشگری مالی دارای اثرات اقتصادی می باشد. همچنین در ارتباط با فرصتهای سرمایه گذاری، شرکتی که از انعطاف پذیری بالایی جهت بهره گیری از این فرصت ها برخوردار باشد، چشم انداز روشنی از آینده آن متصور می باشد و مانند خط مشی های مؤثر در ایجاد فرصت های سرمایه گذاری، کاربرد سیاست های تقسیم سود مناسب می باشد .

یکی دیگر از مطالب سایت :
فرایندهای توسعه محصول، چرخه عمر

ارتباط بین سیاست تقسیم سود و سرمایه گذاری در بازار ناقص بسیار مهم می باشد. زیرا شرکت ها به راحتی نمی توانند اوراق بهادار منتشر نمایند یا اقدام به اخذ وام نمایند، پس کوشش می کنند که از منابع مالی داخلی یعنی سود انباشته بهره گیری کنند. لذا اگر مدیران مالی با فرصت های سرمایه گذاری روبرو باشند که خالص ارزش فعلی مثبت داشته باشند و منابع مالی نیز محدود باشد، در این صورت سیاست های سرمایه گذاری و سیاست های تقسیم سود با یکدیگر مرتبط خواهند گردید.

تقسیم سود از دو جنبه بسیار مهم قابل بحث می باشد. از یک طرف عاملی اثرگذار بر سرمایه گذاری های پیش روی شرکت هاست. زیرا که تقسیم سود موجب کاهش منابع داخلی و افزایش نیاز به منابع خارجی می گردد. از طرف دیگر بسیاری از سهامداران شرکت خواهان تقسیم سود نقدی هستند. از این رو مدیران با هدف حداکثر کردن ثروت، همواره بایستی بین علایق مختلف آنان و فرصت های سودآور سرمایه گذاری تعادل مستقر کنند. پس تصمیمات تقسیم سود که از سوی مدیران شرکت ها اتخاذ می گردد بسیار حساس و دارای اهمیت می باشد .

تقسیمی فعلی را حفظ نمایند. همچنین ممکن می باشد شرکتها از میزان سرمایه گذاری ها بکاهند تا تقسیمسود را افزایش دهند.پس ما برآنیم که نشان دهیم گزارشگری مالی میتواند تأثیر مهمی را در کاهش یا معتدل ساختنمحدودیت و آثار منفی تقسیم سود بر روی سرمایه گذاری ها ایفا نماید . کیفیت بالای گزارشگری

تأثیر کیفیت گزارشگری مالی در کاهش آثار محدود کننده سیاست تقسیم سود بر روی تصمیمات سرمایه گذاری93

یکی دیگر از مطالب سایت :
خرید فایل پایان نامه :بررسی مسئولیت مدنی دولت در وضعیت ورشکستگی مؤسسات مالی

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه

دانلود پایان نامه : تأثیر کیفیت گزارشگری مالی در کاهش آثار محدود کننده سیاست تقسیم سود بر روی تصمیمات سرمایه گذاری