عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد : تأثیر متغیرهای تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان93
تکه ای از متن پایان نامه :
اینکاربریها میتواندمورداستفادهافرادمختلفیقرارگیرد:
lهمهکاربراناینترنت
lفقطکارمنداندراینترانت
lگروهخاصیازکاربرانهدفدریکاکسترانتمثلمشتریانوشرکا
برخینیزکسبوکارالکترونیکراترکیبیازتجارتالکترونیک،هوشمندیشرکتها،مدیریتارتباطبامشتری،مدیریتزنجیرهی تأمینوبرنامهریزیمنابعشرکت میدانند. (بدی،1999)
2-22 استراتژی کسب و کار الکترونیکی
بایدهموارهایننکتهرادرنظرداشتکهکسبوکارالکترونیکیچیزیفراترازیکفناوریاستوبرایآنکهیکسازماندرعرصهکسبوکارورقابتموفقباشد،بایداستراتژیکسبوکارالکترونیکیبااستراتژیتجاریسازمانهماهنگباشد. برایآنکهبهتربامفهوماستراتژیکسبوکارالکترونیکیآشناشویم،درادامهبهبرخیازحالاتیکهاستراتژیتجاریدرپیآناست،اشارهکردهواستراتژیکسبوکارالکترونیکیمرتبطوهماهنگباآنراانتخاب میکنیم.
1)بهبودفرآیندهایتجاری
هنگامیکهاستراتژیتجاریسازمان،بربهبودفرآیندهایتجاریمتمرکزاست،نقشاستراتژیکسبوکارالکترونیکیبایدبرکاهشهزینهها وافزایشسرعتفرآیندهایکسبوکارمتمرکزباشدتاسازمانرابهاهدافاستراتژیتجاریخودنزدیککند.
2)ارتقاینوآوری
درحالتدومکهاستراتژیتجاریسازمانبرارتقاینوآوریتأکیددارد،استراتژیکسبوکارالکترونیکیاستفادهازفنآوری اطلاعاتبرایخلقمحصولاتوخدماتجدیداست.
تشکیلپروفایلمشتری،ارتباطبهتربامشتریانواظهارنظرراحتترمشتریدرموردمحصول،ازابزارهاییاستکهبهواسطهآن میتوانازطریقکسبوکارالکترونیکیبهبهبود،نوآوریوتولیدمحصولاتوخدماتجدیددستیافت. براینمبناوجوداطلاعاتبیشتروقرارداشتندرجریانتحولنظراتونگرشهایمشتریانبهصورتبهنگامپتانسیلبسیارخوبیبراینوآوریدرمحصولایجاد میکند. لذا،یکیازپیشنهادهاییکهبرایبهرهبرداریازفنآوری اطلاعاتدرراستایتوسعهنوآوری میگردد،خلقمحصولاتوخدماتجدیداستواینهماناستراتژیموردنظرکسبوکارالکترونیکی1)شناساییمشتریانوخودشرکت
برایآنکهیکطرحتجاریجدیدبرایکسبوکارالکترونیکیطراحیکنیم،درگاماولبایدمشتریان،کسبوکاروروندهایفناورانهگذشتهشرکتخودراازطریقسئوالاتیشناساییکنیم،سئوالاتینظیر: