بر عناصر غیر ضروری زندگی بیش از حد تاکید می کند.
شامل پیام های فریبنده ای باشد.
بیش از جنبه اطلاع دهنده بر جنبه متقاعد کننده تکیه نماید.
باعث محدودیت های غیر قابل قبول در رقابت می شود.
به افزایش هزینه ها کمک کند.
بین تمایلات موسسات تبلیغاتی رسانه های گروهی اختلاف ایجاد گردد.
باعث تهییج احساسات گردد.
به منظور بررسی انگیزه و عوامل موثر در ایجاد نگرش نسبت به تبلیغات SMS لازم است مروری تئوریک به مباحث فنی در زمینه موبایل و قابلیت های آن صورت گیرد. سپس تبلیغات موبایلی مورد بحث قرار می گیرد. در بخش بعدی نگرش نسبت به تبلیغات ارائه می گردد و نهایتاً عوامل تاثیرگذار بر نگرش به طور مفصل مورد توجه قرار خواهد گرفت.
اکنون به بررسی ابزارهای نوین تبلیغاتی بویژه SMS که موضوع تحقیق می باشد پرداخته خواهد شد و سپس تبلیغات موبایلی و SMS ی مورد مطالعه قرار میگیرد که قبل از آن لازم است ابتدا جزئیات و نحوه کار آن بررسی شود.
4.2) تعریف SMS
SMS مخفف Short Message Service بوده که تکنولوژی ای برای ارسال و دریافت پیام بین تلفن های همراه است. SMS اولین بار در سال 1992 در اروپا بدعت گزاری گردید و در همان ابتدا وارد استانداردهای GSM شد و بعدها به تکنولوژی های بی سیم منتقل گردید. استانداردهای GSM و SMS در ابتدا توسط ETSI توسعه داده شده اند. در حال حاضر 3GPP مسئولیت توسعه و نگهداری استانداردهای GSM و SMS را عهده دار می باشد.
همانگونه که از نام SMS (سرویس پیام کوتاه) مشخص است میزان داده قابل ارسال توسط این تکنولوژی بسیار محدود است. هر SMS حداکثر می تواند 140بایت (1120بیت) داده را شامل شود. پس اگر رمز گذاری 7بیتی استفاده شود هر SMSمی تواند شامل 160 کاراکتر گردد. این رمز گذاری برای کاراکترهای لاتین مانند زبان انگلیسی مناسب است . برای پیاده سازی زبان های غیر لاتین مانند چینی، عربی و فارسی نیاز به رمزگذاری 16 بیتی می باشد، اگر از این روش رمزگزاری استفاده گردد هر SMS شامل 70 کاراکتر می گردد.
پیام های SMS از زبان های بین المللی پشتیبانی می نمایند و به تمامی زبان ها که Unicode آنها را پشتیبانی می کند مثل چینی، فارسی، ژاپنی و کره ای بدون هیچ مشکلی عمل می کند.
علاوه بر متن SMS می تواند داده های باینری را نیز حمل نماید. امکان ارسال آهنگ، تصاویر، لوگو، انیمیشن، کارت های ویزیت و… توسط پیام های SMS وجود دارد. یکی از بزرگترین مزایای SMS این است که توسط 100% گوشی های GSM پشتیبانی می شود. تقریبا تمامی سرویس هایی که توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات ارائه می شود، شامل SMS نیز می باشد. بر خلاف SMS تکنولوژی های همراه دیگر مثل WAP وJAVA توسط خیلی از گوشی های قدیمی پشتیبانی نمیشود . یکی از معایب تکنولوژی SMS این است که پیام های SMS می توانند تنها شامل مقدار اندکی داده باشند. برای حل این مشکل SMS به هم پیوسته (Concatended SMS) توسعه داده شد.
یک SMS به هم پیوسته می تواند شامل بیش از 160کاراکتر به زبان انگلیسی باشد. نحوه عملکرد این سرویس به اینگونه است که تلفن همراه ارسال کنند پیام طولانی را به بخش های کوچکتر تقسیم می کند و هر کدام را به عنوان یک SMSمعمولی ارسال می نماید. زمانی که پیغام SMS به مقصد میرسد، تلفن همراه دریافت کننده این SMS را در قالب یک پیغام واحد طولانی ترکیب می نماید.
ایراد این روش این است که کمتر از SMS های معمولی توسط ابزار بیسیم پشتیبانی میشود.
1.4.2) مثال هایی از کاربردهای SMS:
SMS کاربردهای زیادی دارد و هر روز به این کاربردها افزوده می شود. کاربردهایی که SMS در مورد آنها قابل استفاده است تقریبا نامحدود می باشد. برخی از کاربردهای SMS در زیر بررسی شده اند:
ارسال پیام های فرد به فرد