2-بین هزینه های مشتری وتمایل به خرید بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
3-بین راحتی مشتری درخرید و تمایل به خرید بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان رابطه مثبت ومعنادار وجود دارد.
4-بین ارتباط با مشتری و تمایل به خرید بیمه های مسئولیت حرفه ای پزشکان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
1-7- قلمروهای انجام پژوهش:
قلمرو مکانی:
برای انجام تحقیق مورد نظر شرکت های بیمه(شامل نمایندگان ،کارکنان وبازاریابان) شهر کرمانشاه انتخاب شده است.
قلمرو زمانی:
مطالعه و جمع آوری اطلاعات مربوط به خرید بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان از ابتدای شروع به کار پژوهشگر در شرکت های بیمه شهر کرمانشاه صورت پذیرفته است.
قلمرو موضوعی:
محور اصلی تحقیق، رابطه بین آمیخته بازاریابی و تمایل به خرید بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان می باشد.
1-8- متغیرها و واژه های تحقیق :
بازاریابی:
فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازهاو خواسته ها از طریق فرآیند مبادله (روستا، ونوس و ابراهیمی، 1389).
آمیخته بازاریابی:
مجموعه ای از ابزار بازاریابی است که یک سازمان یا شرکت با استفاده از آنها سعی در برنامه ریزی و کنترل فعالیتهای بازاریابی و در نهایت تحقق اهداف خود در بازار هدف را دارد(کاتلر، 1382).
بیمه:
عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می کند در ازاء پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر، در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد. متعهد را بیمه گر، طرف تعهد را بیمه گذار، وجهی که بیمه گذار می پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می شود موضوع بیمه نامند (بابایی، 1390).
مسئولیت :
لفظ مسئولیت در لغت به معنی مواخذه وبازخواست است ودر ارتباط بازندگی اجتماعی ،مفهوم مسئول بودن یا مسئولیت به این معنی است که هر شخصی باید پاسخگوی آثار ونتیج اعمال خویش باشد (کاتوزیان 1370، 9).
بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان :
موضوع بیمه عبارت است از بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای بیمه گذار در قبال استفاده کنندگان از خدمات ارائه شده توسط بیمه گذار بدین معنی که چنانچه در نتیجه سهل انگاری، قصور، خطا، غفلت و یا اشتباه بیمه گذار خسارتی به استفاده کنندگان از خدمات ارائه شده وارد آید و بیمه گذار مسئول جبران آن شناخته شود بیمه گر پس از احراز مسئولیت بیمه گذار و درصورت لزوم براساس رای مراجع قضایی نسبت به جبران خسارت اقدام می نماید(منصور،1391).