آگاهی قبل از خرید مبل هنگام خرید مبل یا هر چیز جدیدی برای خانه، ابتدا باید به این نکته توجه کنید که با خرید مبل یا وسایل جدید، چه چیزی باید از خانه شما کنار گذاشته شود. گاهی آنچه خیلی وحشتناک به نظر می‌رسد، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. معمولا خریدهای تازه نوعی استرس ایجاد می‌کنند. به ویژه اگر خرید مربوط به وسایلی باشد که قرار است مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار بگیرند. در این گونه موارد باید با آگاهی برای خرید اقدام کنید. چه چیزی بهتر از مبله کردن فضای شخصی شما می‌تواند شما را دچار هیجان کند البته اگر زیبا و قیمت آن مناسب باشد. قبل از اینکه برای خرید مبلمان به فروشگاه‌ بروید، در ابتدا به مجلات، کاتالوگ‌ها، وب‌ سایت‌ها و مجموعه‌های‌ عکس سری بزنید تا تصاویر و طرح‌های مورد علاقه خود را بیابید. این کار به شما کمک می‌کند تا سبک و طرح مورد علاقه خود را خیلی سریع‌تر پیدا کنید.

 

چنانچه افراد مبتلا به مشکلات تنفسی در منزل دارید حتما این نکته را در رابطه با پارچه های به کار رفته بر روی مبلمان در نظر بگیرید که آسیب ها را در منزل خود تشدید نکنید. شاید انتخاب مبل چرمی همه ی این موارد را برای شما برطرف کند ضمن اینکه تمیز کردن آن ها نیز راحت تر است.

 

دو نوع مبلمان اصلی وجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی. مبلمان روکش دار به آن دسته از مبلمانی اطلاق می‌شود که در آن یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در صورت نیاز در آن فنر می‌گذارند تا قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آنرا روکش می‌کنند، مانند مبل‌های نشیمن و کاناپه‌ها که دارای بالشتک هستند. مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیه ای اطلاق می‌شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند، مانند: میز، ویترین،کابینت و قفسه. هر یک از این دو نوع مبلمان می‌توانند از اجناس مختلفی ساخته شوند که عموماً انواع چوبی و غیر چوبی آن در بازار‌های ایران موجود می‌باشند. عمده محصولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلی) یا چوب نرم ساخته می‌شوند. چوب سخت به چوب درختانی نظیر: ماهون (ماهاگونی)، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان (توس)، ساج، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر: کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر اطلاق می‌شود. مبلمانی که از چوب‌های نرم ساخته شده باشد به مراتب از مبلمان هایی که با چوب‌های سخت ساخته می شوند ارزانتر است.

 

 

 

کفی و پشتی ثابت یا دوبل یکی از نکاتی که حین خرید مبل باید به آن دقت کنید این است که کفی و پشتی مبل ثابت است یا از آن جدا می‌شود. جدا شدن آن‌ها از جهت قابلیت شست‌وشو خوب است، اما اگر فرزند یا فرزندانی دارید که از آن‌ها به عنوان توپ فوتبال یا ابزاری برای کوبیدن در سر و کله‌ی یکدیگر استفاده می‌کنند، عمر و یکپارچگی مبل به شدت کاهش می‌یابد و مبل جدید شما سریعاً از ریخت و قیافه می‌افتد.

 

 

 

 

چیدمان مبل های تختخوابشو شما می توانید در نمونه های مختلفی چیدمان مبل های تختخوابشو را دنبال کنید. به عنوان مثال با خرید دو مبل تک نفره برای اتاق خواب فرزندان خود یک دیزاین متفاوت را تجربه کنید. از سوی دیگر می توانید با تهیه یک کاناپه دو نفره در اتاق خواب خود به راحتی یک فضای دلنشین برای استراحت و نوشیدن چای به وسیله این سبک از کاناپه ها را فراهم سازید. نیاز شما برای داشتن یک تخت خواب در اتاق خواب نیز با کمترین فضای اشغالی مهیا می شود. به راحتی می توانید این سبک از چیدمان را در اتاق نشیمن نیز داشته باشید. اگر تمایل به استفاده از کاناپه را ندارید با تهیه دو مبل تکی می توانید علاوه بر زیبا تر جلوه دادن اتاق نشیمن دو تخت نیز از آن خود کنید. این سبک از ایده پردازی ها به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. شما با توجه به نیاز و سلیقه خانواده می توانید به هر نوع ایده پردازی که تمایل دارید با خرید یک مبل تختخوابشو مناسب دست پیدا کنید.

یکی دیگر از مطالب سایت :
مدیریت دانش، دانش به عنوان منبع

 

واحد مبل: اصطلاح دیگری که هنگام خرید مبل ممکن است از فروشندگان بشنوید، واژه واحدمبل است. در واقع مبل سه نفره معادل دو واحد، مبل دو نفره معادل یک و نیم واحد و مبلیک نفره معادل یک واحد است. با این حساب یک دست مبل که شامل دو مبل یک نفره، یکمبل دو نفره و یک مبل سه نفره است، ۵.۵۵ واحد خواهد بود.

 

زمان استفاده هم مهم است اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که هر دو سال یک بار وسایل‌شان را تعویض می‌کنند یا اگر آدمی‌ هستید که دائما دوست دارید محیط اطراف خود را تغییر دهید، سعی نکنید پول زیادی بابت خرید مبل بپردازید زیرا با هر بار عوض کردن چیدمان خانه و خرید لوازم نو، کلی هزینه اضافی روی دست شما می‌ماند. شما می‌توانید همیشه اجناس با کیفیت و با قیمتی مناسب خریداری کنید که در صورت نیاز با هزینه اندکی آنها را تعویض کنید.

 

مبل با رویه ساتن انتخاب پارچه های ساتن برای رویه مبل شاید آخرین گزینه باشد اما بهتر است اگر مبلمان تان را از نوع پارچه ای انتخاب می کنید، سراغ جنس های دیگر بروید. زیرا ساتن برای مبل خیلی مناسب نیست. مزایا مبل با رویه ساتن تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد. بمناسب برای انواع مبلمان استیل و کلاسیک است. معایب مبل با رویه ساتن سطح آن ها بسیار لغزنده است و باعث می شود هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی نکنید و سعی در ثابت کردن جای خود داشته باشید. پاک کردن لکه از روی ساتن یکی از مشکل ترین کار ها است تا جایی که ترجیح می دهید رویه مبل تان را تعویض کنید تا اینکه به تمیزی لکه بپردازید. راهنمای خرید و جدول قیمت مبلمان

 

دانستن خواسته های مشتریان بواسطه یک رویکرد مشتری مدارانه در طراحی مبلمان که از طریق روشهای مختلف بدست می آید، نقش بسیار مهمی در طراحی محصول دارد تا بتوان مبلمانی را طراحی کرد که با خواسته های مشتریان هماهنگ باشد و به گونه ای طراحی شود که با شرایطی که مشتری در نظر دارد همسانی بیشتری داشته باشد و در واقع مشتری مداری در طراحی مبلمان لحاظ گردد لذا در ارگونومی مبحثی مطرح گردید با عنوان مهندسی کَنسی( احساس ) یا ارگونومی کَنسی که واژه ای ژاپنی است و در دهه ی ۱۹۷۰ توسط فردی ژاپنی به نام( میتسو ناگاماچی )بنانهاده شد. در مهندسی کَنسی به بررسی احساس و نگرش افراد استفاده کننده از یک محصول در مورد طراحی آن محصول پرداخته می شود و با کمک نتایج حاصل به طراحی پرداخته می شود. استفاده از نظرات استفاده کنندگان جهت بدست آوردن بازاری مطمئن بسیار حائز اهمیت است و نمی توان با الگوبرداری از نمونه های خارجی سلیقه داخلی را با آن وفق داد، بلکه بایست آن طرح ها را با سلایق موجود مطابق نمود. می توان با بررسی نظرات و احساس استفاده کنندگان از مبلمان های تولیدی با کمک ابزار و روشهای مختلف و تجزیه و تحلیل متناسب با روش بررسی به یکسری نتایج برسیم که اگر این نتایج به خوبی تفسیر و تعبیر شوند، اطلاعات مناسبی در مورد عناصر طراحی به طراح می رسد و طراح نیز می تواند با در نظر گرفتن دیگر عوامل تأثیرگذار، یک طراحی جدید با استفاده از بررسی کَنسی خلق نماید که یقیناً اینگونه مشتری مداری در طراحی مبلمان که با لحاظ کردن نظرات استفاده کنندگان بوجود می آیند، بیشتر مورد پسند و رضایت ایشان قرار می گیرد.

یکی دیگر از مطالب سایت :
عوامل موثر بر رفتار اخلاقی، مدل سازی معادلات ساختاری

 

سیاست های اقتصادی در تعیین قیمت اگر بخواهیم از منظر اقتصادی به صورت کلان به تعیین قیمت مبل توجه کنیم باید بگویم مبل های وارداتی به کشور از قیمت بالاتری به نسبت مبل های داخلی برخوردارند. درگذشته کشور ما در زمینه تولیدات شاید تخصصی عمل نمی کرد و همین امر سبب می شد که پارچه، الیاف و بسیاری از مواد اولیه دیگر از کشورهای خارجی به کشور وارد شوند. این امر در حالی بود که شاهد واردات مبل و میز از کشورهای خارجی به داخل نیز بودیم. این روزها با تغییرات بسیار چشم گیری در زمینه دکوراسیون داخلی و تولیدات مبل و صندلی در کشور روبرو هستیم و باید بگویم خرید ملی تنها حمایت از کالای داخلی نیست؛ زیرا خرید کالای داخلی علاوه بر اینکه این روزها از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است در زمان تعیین قیمت نیز به نفع مصرف کننده است. کشورهای صادر کننده با خرید پارچه های ابریشمی از کشور ما با تولید مبل و وارد کردن آن به کشور سبب می شوند تنها هزینه اضافی به اسم کالای خارجی به کاربر ما تحمیل شود. در صورتی که متریال اصلی مبل از داخل فراهم شده است. دست واسطه ها برای تولیدات و عرضه مبل بسیار کمتر از کالاهای وارداتی است؛ بنابراین یکی از مهم ترین پارامترهای که سبب افزایش قیمت مبل می شود نام واردات است که بدون اینکه کیفیتی بالاتر از محصولات ما داشته باشد سبب خالی کردن جیب مشتری ها می شود.

 

 

در مبلمان راحتی متاسفانه کلاف (همان اسکلت مبل) مشخص نیست و تنها در صورتی که شما از تولیدی خرید کنید قادر خواهید بود کلاف را رویت کنید اکثر تولید کننده ها از چوب سفید برای کلاف مبل استفاده می کنند البته این مورد بدی نیست که اکثرا با شنیدن این کلمه به یاد کیفیت پایین می افتند اگر چوب سفید کاملا خشک باشد و اتصالات در ست صورت بگیرد هیچ اتفاقی برای مبل پیش نمی آید. برخی از تولیدی های مبل از چوب روس نیز استفاده می کنند که البته این چوب بهتر و گرانتر است. چوب روس مناسب برای مناطق مرطوب و شرجی است و خرید کلاف روس برای مبل راحتی در مناطق شرجی الزامی است مبل های های راحتی از چوب در نما کمتر استفاده می کنند و درصد بیشتر مبل را پارچه پوشانده است و نمای چوب بیشتر در پایه ها و پاسنگ مبل(فاصله بین دو پایه) از چوب است که بیشتر از چوب راش – روس و توسکا برای نما استفاده می کنند که چوب راش بهترین نما برای مبل را به خاط ساختار گره های چوب دارد برخی از تولید کننده ها برای مبل های راحتی که نمای دسته چوبی دارند از ام دی اف استفاده می کنند که از لحاظ ظاهری مبل افت در نما پیدا میکند که البته قیمت تمام شده مبل نیز کمتر می شود

 

اگر به دنبال خرید مبل  جذاب و زیبا هستید، بهتر است روش‌های سنتی را فراموش کرده و همگام با تکنولوژی قدم بردارید. وب سایت مبل آرا جدیدترین و به روز ترین وسایل چوبی را که شامل مبلمان راحتی، میز ناهارخوری و…می‌باشد ارائه کرده است تادر یک نگاه و با صرف چند دقیقه زمان بتوانید مبلی را انتخاب کنید که از هر نظر باسلیقه، بودجه و نوع دکوراسیون منزلتان هماهنگ است.

برای ورود به سایت روی لینک زیر کلیک کنید :

مبل

https://arasofa.com/