نکاتی ساده و آسان برای مدیریت زندگی

مدیریت زندگی ، آیا تابحال این عبارت را شنیده اید و برایتان سوال پیش آمده که هدفش چیست و به دنبال بهبود چه چیزی است؟ آیا می توان از مدیریت زندگی چیزهایی یاد گرفت که به ما در زندگی بهتر و رسیدن به موفقیت کمک کند؟

جواب این است: بله. چیزهایی هستند که می توانیم بیاموزیم تا زندگی ما را بهتر، آسان تر و کم تنش تر کنند.

اهمیت مدیریت زندگی

عبارت کار هوشمندانه به جای کار سرسختانه، عبارتی است که ممکن است زیاد دور و برتان شنیده باشید. به همین جهت ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توان با مدیریت زندگی ، زندگی بهتری را تجربه کرد.
مدیریت ساده تر و موفق تر زندگی به این نیاز دارد که به بهترین نحو از زمانی که در اختیارتان است استفاده کنید. کنترل زندگیتان را به دست بگیرید برای زمانی که دارید برنامه ریزی مناسبی انجام دهید، روی نتایج پایانی تان تمرکز کنید و مطابق با آن برای زندگی تان برنامه ریزی کنید! در همین راستا در این مقاله به شما ۱۳ نکته برای مدیریت بهتر زندگی خواهیم گفت که به شما در بهتر شدن زندگی تان کمک خواهد کرد.

۱۲ نکته ی ساده و سریع برای مدیریت زندگی

برنامه ریزی برای مدیریت زندگی

۱- برنامه ریزی کنید

شاید فکر کنید برنامه ریزی کردن کار سختی است. شاید هم فکر کنید اصولا برنامه ریزی کار بیهوده ای است. اما باید گفت در اشتباهید. برنامه ریزی نه سخت است و نه بیهوده. با این حال برای داشتن یک برنامه ریزی مناسب برای کار و زندگی باید نکاتی را بدانید و عملی کنید.

همچنین بخوانید:  رازهای موفقیت در زندگی (7 رازی که افراد موفق می دانند)

۲- کارها را تقسیم بندی کنید

هر کاری که برای انجام آن برنامه ریزی کردید، باید در کمترین زمان ممکن انجام شود. کارها را به کارهای کوچکتری تقسیم کنید. منظورم این است اگر کارتان پیوسته است و مربوط به یک موضوع خاص است، مراحل ساده ای برای انجامش در نظر بگیرید تا کار اصلی انجام شود. چیزی که بتوانید آن را به بخش های تک تک تقسیم کنید. اگر برای مثال کار در خانه را در نظر بگیرید می توانید به راحتی یک اتاق را تمیز کنید و یا لباس های کثیف را درون ماشین لباسشویی بیاندازید. من طیف توجهم به هرکاری که انجام می دهم را محدود کرده ام! به هیچ وجه راه ندارد که بتوانم یک کار را به یکباره به اتمام برسانم. باید آن را به کارهای کوچکتری تقسیم کنم. در عیر این صورت زیاد امیدوار نیستم که بتوانم آن را کامل انجام دهم.

یکی دیگر از مطالب سایت :
تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت و تصویر قیمت بر ارزش ویژه برند و واکنش مصرف­ کننده -خرید پایان نامه

۳- زمان تان را مدیریت کنید

یکی از فاکتورهای مهم مدیریت زندگی مدیریت زمان است. از زمان تان عاقلانه استفاده کنید. اینکه بدانید چقدر طول می کشد که به دنبال فرزندتان در مدرسه بروید مهم است، باید بدانید که چه زمانی خانه را ترک می کنید. برنامه ریزی زمانی داشته باشید. استفاده از زمان به گونه ای که به نفعتان باشد از اهمیت برخوردار است. زمان شما را مطمئن می کند که کارهایتان را در روز طبق برنامه پیش برده اید!

۴- پشت گوش نیندازید

برای انجام ندادن کارها بهانه نیاورید. عادت پشت گوش انداختن کارها یکی از عادت های بدی است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم. تکنیک های زیادی برای رفع این عادت بد وجود دارد. اگر یاد بگیرید کارهایتان را پشت گوش نیندازید و هر کاری را سر موقعش انجام دهید، دیگر استرس انجام دادن به موقع کارها را نخواهید داشت و در نتیجه مدیریت زندگی بهتری خواهید داشت.

همچنین بخوانید:  7 دانستنی روانشناسی که باید بدانید

خواب کافی رای مدیریت زندگی

۵- خواب کافی داشته باشید

خواب بسیار مهم است، بدون آن مدیریت زندگی مشکل و حتی غیرممکن خواهد شد. من عادت داشتم که شبها کارهایم را انجام دهم. خواب به موقع و کافی باعث می شود که هم مغز عملکرد بهتری داشته باشد، هم خود شما از نظر روحی سرحال تر باشید.

۶- ریلکس باشید و ورزش کنید

زمانی را به ریلکس کردن اختصاص دهید، ورزش نیز بسیار مهم است، ذهن و بدن شما نیاز دارد که یک قدم به عقب بردارد و اتفاقاتی که در زندگی تان افتاده است را پردازش کند. از نظر من، من باید ورزش کنم چرا که در شغلم فعالیت جسمی زیادی ندارم اما همسرم در شغلش به اندازه کافی فعالیت دارد و باید ریلکس کند، اما باید برای این آسودگی از ذهنش استفاده کند. بسته به این که چه کاری انجام می دهید میزان ریلکسیشن شما اهمیت پیدا می کند. تنها باید در زندگتان تعادل به وجود آورید.

۷- به جای چند کار یک کار را انجام دهید

اگر سرتان شلوغ است و کارهای مهم و بزرگ زیادی برای انجام دادن دارید، بهتر است یکی یکی آن ها را انجام دهید و تا حد امکان تمرکزتان را بر روی انجام یک کار بگذارید. مهم نیست دیگران به شما چه می گویند، مهم ترین چیزی که باید به یاد بسپارید، این است انجام چندکار باهم در زمانتان صرفه جویی نمی کند و در اغلب کارها را اشتباه انجام می دهید. بهتر است که تمرکزتان را روی کاری که در دست دارید بگذارید و پیش از اینکه سراغ کار بعدی بروید، کار فعلی را تمام کنید.

یکی دیگر از مطالب سایت :
متوسط رشد سالانه شاخص بهره وری نیروی انسانی ایران، شاخص بهره وری نیروی انسانی در ایران

۸- برای دستیابی به اهداف تان وقت تعیین کنید

اگر می خواهید به اهدافتان برسید و بر آنها تمرکز کنید، نیاز است که ضرب الاجلی برای رسیدن به آن ها تعیین کنید. شما نمی خواهید ضرب الاجلهایتان را مدام تغییر دهید، انعطاف پذیری خوب است اما پایبندی به یک برنامه و انجام دادن کارها باعث مدیریت بهتر زندگی می شود.

همچنین بخوانید:  رابطه عشقی هوشیارانه

 مدیریت زندگی

۹- از تغییرات زندگی غافل نشوید

فصل ها تغییر می کنند، ما نیز هم. اگر روشی که برای انجام کاری پیش گرفته اید که به درد نمی خورد، آن را رها کنید، به راهتان ادامه دهید و روش های جدیدی برای انجام کارهایتان پیدا کنید. یک قدم به عقب بردارید تا ببینید کدام روش ها به درد نمی خورده اند، سپس برای مدیریت زندگی برنامه ریزی کنید.

۱۰- بر روی کارهایتان تمرکز کنید

برای مدیریت بهتر زندگی یاد بگیرید بر روی کارهای تان تمرکز کنید. اگر از روی تجربه بدانید چه کاری انجام دهید، می توانید بهتر برای کارهایتان برنامه ریزی کنید. به جای اینکه بدون در نظر گرفتن تجریبات گذشته پیش بروید، شما به خودتان این قدرت را می دهید که اهداف تان را بررسی کنید و بدانید که می خواهید آینده تان چگونه باشد، لذا می توانید بنیانی قوی برای پیشرفت پایه ریزی کنید.

۱۱- به جای کار سرسختانه هوشمندانه کار کنید

شاید نتوانید به خاطر محدودیت های مهارتی یا زمانی، کاری را انجام دهید. نگران نباشید کسی پول بدهید تا آن کار را برای شما به نحو مطلوبی انجام دهد.

۱۲- با خودتان خوب رفتار کنید

وقتی پیشرفت کردید به خودتان جایزه دهید، این مهم ترین چیزی است که باید آن را جدی بگیرید. با پاداش برای کاری که خوب انجام داده اید می توانید احساس رضایت درونی را تجربه کنید. پاداش به خود یاعث می شود بیشتر تشویق شوید و با پیشرفت های روز افزون مدیریت زنگدی بهتری داشته باشید.