پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :وقف پول و اوراق بهادار از منظر فقه و حقوق موضوعه 

تکه ای از متن پایان نامه :

بن اسلاو ندارد بلکه از زبان لاتین می باشد، روس ها آن را از فرانسه گرفته اند و آن اسینیه می توان پول نامید.[1] به عقیده این دسته از فقها پول مال می باشد و ارزش آن از طرف حکومت تضمین شده می باشد.[2] با در نظر داشتن تعبیرات گوناگونی که از پول شده می باشد می توان گفت پول چیزی می باشد که عین مالیت و ارزش می باشد که به صورت ارزش مبادله‌ای عام از طرف حکومت اعتبار شده و مورد پذیرش عرف واقع شده می باشد. این تعریف به طور کلی شامل انواع شبه پول و اسناد در وجه حامل از قبیل برات و سفته و چک‌های بانکی و شخصی در وجه حامل و مسکوکات و طلا و نقره و … می‌گردد.

بند سوم: مالیت پول

به طور کلی مالیت در اشیا به دو صورت قابل تصور می باشد. بعضی از اشیا ذاتاً مالیت دارند مانند برنج، گوشت و … بعضی از اشیا مالیتشان اعتباری می باشد. اگر قانون گذار جعل مالیت نکرده باشد هیچ ارزشی ندارد و این نوع از مالیت ها تابع اعتبار و قرارداد هستند. پول نیز به دو گونه می باشد: گاهی منشا مالیت آن یک امر عینی و خارجی می باشد از قبیل سکه های طلا و نقره و گاه منشا مالیت پول اعتباری می باشد. به این معنا که دولت به پول اعتبار حقوقی می دهد و در این صورت پول حامل یک اعتبار حقوقی محض خواهد بود. پول های عصر ما از این قبیل هستند و برای صحت اعتبار پشتوانه ای لازم نیست و فقط شرعیت اعتبار کننده شرط می باشد.[3]

یکی دیگر از مطالب سایت :
دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق وقف پول و اوراق بهادار از منظر فقه و حقوق موضوعه

گفتار دوم: سیر تاریخی پول

[1] ایزدپناه،عبد الرضا، پول و پرسشهای جدید فقهی، مجله فقه اهل بیت ،سال دوم، ش 7 ص 36

[2] همان منبع

3 ایزد پناه، عبد الرضا، پول و پرسش های جدید فقهی ،فقه اهل بیت، سال 2، شماره 7 ،پاییز 75، صفحه39

وقف پول و اوراق بهادار از منظر فقه و حقوق موضوعه

برای دیدن تکه های بیشتری از این پایان نامه و دانلود فایل پایان نامه با فرمت ورد ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه