چند نکته برای موفقیت در کنکور

در برنامه درسی خود تنوع ایجاد کنید

یکی از عواملی که ممکن است در طول آمادگی برای کنکور برای هر داوطلبی ایجاد نگرانی و استرس نماید، برنامه مطالعاتی اوست. ممکن است پس از مدتی فکر کنید در برنامه ای که تنظیم کرده اید اشکالاتی وجود دارد؛ مثلا سهم یک درس اصلی در برنامه کم و سهم یک درس زیاد است یا اینکه جایی برای مرورهای هفتگی و … را در این برنامه در نظر نگرفته اید. حتی اگر برنامه شما، برنامه خوب و مقبولی باشد،باز هم ممکن است این نگرانی شما را آزار دهد که آیا برنامه مناسبی ریخته اید یا نه. هم چنین می توانید از سوالات کنکور استفاده کنید

برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید، لازم است که چند کار را انجام دهید. اول اینکه ببینید آیا تنوع درسی را در برنامه خود در نظر گرفته اید یا نه؛ اگر این طور نیست حتما با توجه به ضعف ها و نقاط قوت خود، درسها را به شکل متنوع تر و طبق شرایط خودتان تنظیم کنید و برنامه تان را مجددا به دانشجویانی که سال های قبل رتبه های خوبی کسب کرده و موفق بوده اند، نشان دهید و یا از معلمان و مشاورانتان کمک بگیرید و با آرامش دوباره شروع به مطالعه نمایید.

هر هفته دقایقی وقت صرف کنید و بررسی و ارزیابی کنید که برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود در کنکور، لازم است که چه خصوصیات و مهارت هایی را در خود ایجاد کنید؛ مثلا مقابله با خواب زیاد، تکمیل بهتر دفتر برنامه ریزی، اجرای درس هر روز در همان روز، حل تمرین مستمر و مداوم و ….

یکی دیگر از مطالب سایت :
مشکلات مدل‌سازی VRP:"پایان نامه مسیریابی وسایل نقلیه"

دقت کنید که برای طی مسیر در رسیدن به هدف بلند مدت خود، میتوانید از قطب نما استفاده کنید تا از مسیر اصلی منحرف نشوید. منظور از قطب نما در این مسیر، همان برنامه راهبردی است. بررسی کنید که آیا جهت حرکت شما صحیح است یا خیر، و در کدام قسمتها از برنامه جدا شده اید که باید در ایستگاه های جبرانی برای آن قسمت ها نیز برنامه ریزی کنید. به خاطر داشته باشید: «موفقیت، تکرار لجوجانه کارهای ساده و درست است.»

 

علاقه مندی هایتان را فراموش نکنید

انسان، یک موجود تک‌ بعدی نیست و برای رسیدن به کمال آفریده شده است. به همین خاطر، تنها کافی است که برای رسیدن به کمال، اشتیاق داشته باشد. انسان ظرفیت نامحدودی دارد و انسان موفق کسی است که با تمام توان از ظرفیت هایش استفاده می کند؛ با این همه، باید توجه داشت همانگونه که داوطلبان عزیز میتوانند به صورت نامحدودی برای تحقق برنامه های مطالعاتی و آمادگی خود در کنکور تلاش کنند و وقت بگذارند، باید زمانی را نیز برای خود و خواسته های شان درنظر بگیرند.شاید موفقیت در سوالات امتحان نهایی نیز موفقیت شما را در کنکور تضمین کند.

این هم بخشی از قابلیتهای انسان است که اگر بخواهد میتواند همه کارهای خود را به صورت هم زمان انجام دهد. روند آمادگی برای کنکور، یک روند طولانی است و ممکن است که برای بسیاری از داوطلبان، با خستگی های روحی و جسمی فراوانی همراه شود؛ بخصوص برای داوطلبانی که نتوانند یا نخواهند در برنامه خود، وقتی را برای انجام کارهای دلخواه غیردرسی شان در نظر بگیرند. جسم و روح هر یک از شما داوطلبان نیز، مانند سایر مردم، از انجام یک کار متوالی و یکنواخت خسته خواهد شد؛ پس خود را،  از همین ابتدا، فقط و فقط درگیر درس خواندن و آمادگی در کنکور مخصوصا نکنید.

یکی دیگر از مطالب سایت :
تعهد سازمانی، بهبود عملکرد کسب و کار

بسته به اینکه در چه سطح علمی هستید و آمادگی درسی شما از قبل ً زمان هایی هر چند کوتاه را در طول هفته برای پرداختن به چقدر است، حتما تفریحات و برنامه های دلخواه خود در نظر بگیرید. اگر در نظر گرفتن این زمانها برای انجام کارهای مورد علاقه و تفریح، باعث این نگرانی در شما شد که از درس خواندن عقب افتاده اید، به خود بگویید که دارید بابت زحمتی که در طول هفته کشیده اید به خودتان پاداش می دهید؛