در این روش عدهای با پخش تراکتی که یک طرف آن تبلیغات یک شرکت نظافتی و در طرف دیگر آن یک چیستان درج شده است و در درب منازل توزیع می‌شود سعی دارند اذهان مسلمانان را به سمت عیسی مسیح ببرند. این افراد تلاش می‌کنند که افراد هدف با نگاه کردن به یک شکل بی‌مفهوم این استنباط را در ذهن خود به وجود آورند که شمایل عیسی مسیح را دیده‌اند. از دیگر اقدامات مبلغان مسیحی، پخش کتاب مقدس و انجیل در نقاط مختلف به ویژه در مناطق شمالی تهران است. آنان این اناجیل را که در قطع جیبی و به شکلی بسیار نفیس چاپ می‌شوند به طور رایگان در صندوق پستی منازل قرار می‌دادند.
2ـ2ـ6. فرقه‌های مسیحی فعّال در جامعه ایران
2ـ2ـ6ـ1. کلیسای جماعت ربانی:
این کلیسا که با حمایت آمریکا در ایران شروع به کار نمود و اکنون به فعالترین گروه تبشیری مسیحی در ایران تبدیل شده که 4 شعبه فعال در ایران دارد و با ایجاد کلیساهای خانگی متعدد و واریز کردن مبالغ هنگفت، کار خود را ادامه می‌دهد. این کلیسا با سابقه‌ای حدود 45 سال، با اعضای مسیحی تندرو خود با توسل به شگردها و شیوه‌های تبلیغاتی مختلف سعی در عضوگیری و تغییر دین جوانان مسلمان دارد و تلاش می‌کند تا با خشن جلوه دادن دین اسلام، خلل‌هایی را در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند. لازم به ذکر است شعبه مرکزی این کلیسا که روبروی در دانشگاه تهران در خیابان طالقانی مشغول فعالیت است، تا مدّتی قبل برنامه‌های خود را در روز جمعه بلافاصله پس از اتمام نماز جمعه آعاز می‌کرد و به علت مراجعه بیش از ظرفیت این برنامه را در دو سانس اجرا می‌کرد و در هر دو نوبت کلیسا مملو از جوانان دانشجو می‌شد. کشیشان این کلیسا برادر سورس سرکیسیان و برادر وارتان از سخنوران مشهور کلیسا هستند ایشان پس از جذب نیروهای دلخواه و گذاشتن دورهای آموزشی هفتگی برای گرفتن تمعید راهی ترکیه می‌شوند و در صورت دلخواه می‌توانند پناهندگی خارجی هم دریافت کنند. البته برنامه‌های روزهای جمعه این کلیسا هم‌اکنون تعطیل شده است.
اما گروه دیگری نیز وجود دارد با نام کلیسای جیززاونلی که منشعب از کلیسای جماعت ربانی است و از سوی آنان، طرد شده‌اند. این گروه در اعتقاد به تثلیث با سایر مسیحیان تفاوت‌های الهیاتی دارند و بیشتر در شهرهای شمالی فعال هستند. جیزز در زبان انگلیسی به معنی«عیسی» است و قید «اونلی» به این معنی است که این فرقه انحرافی، مسیح را در جایگاه خدا قرار داده و بر این باور است که تنها مسیح همه‌چیز است و غیر از او به عنوان مبدا آفرینش کاینات چیزی را نمی‌توان متصور بود. جالب این‌که این فرقه حتی اعتقادات مسیحیان درباره تثلیث (پدر، پسر، روح‌القدس) را زیر سوال برده و حتی پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان را نیز تکفیر کرده و فرد بی‌دینی می‌نامند.
2ـ2ـ6ـ2. کلیسای اسقفی (انگلیکن):
کلیسای انگلیکن در بخشهای مرکزی و جنوبی ایران، خاصه در شهرهایی نظیر اصفهان، شیراز، کرمان، و اهواز فعالیّت می‌کند. میسیونرهای این کلیسا به مسلمانان و یهودیان بشارت می‌دادند. کلیسای انگلیکن در ایران به شورای کلیساهای خاورمیانه وابسته است و به ‌واسطه وابستگی‌اش به انگلیکن‌ها، عضو شورای جهانی کلیساها می‌باشد. این کلیسا هم اکنون فعّالانه مشغول تبلیغ است. از فعالیتهای این کلیسا می‌توان به مسیحی کردن حدود 300 مسلمان در شیراز در سالهای اخیر اشاره نمود. دایره اسقفی این کلیسا که فعالیت خود را از قرن نوزدهم در ایران آغاز کرده است، به خدای واحد حقیقی، پدر، پسر و روح القدس، تولد مسیح از مریم باکره، مصلوب شدن و قیام مسیح از مردگان و صعودش به آسمان و بازگشت دوباره او، روزه‌دای، لزوم پرهیز از گناه، لزوم توبه به نام عیسی مسیح و تعمید اطفال اعتقاد دارد.
2ـ2ـ6ـ3. شاهدان یهوه:
شاهدان یهوه یک فرقه نوظهور مسیحی است که تبلیغات کلان میلیاردی دارد و روش‌های جذابی در تبلیغ ارائه می‌دهد. مجله برج دیدبانی، ارگان رسمی شاهدان یهوه، به 80 زبان دنیا ترجمه می‌شود و 3500000 تیراژ دارد. هم‌اکنون یکی از فعالترین گروه‌های مسیحی در میان ایرانیان فرقه شاهدان یهوه است. ایشان به تثلیث و به فناناپذیری روح عقیده ندارند. شاهدان یهوه درباره رستاخیز معتقدند فقط کسانی که خدا آنان را نالایق می‌داند رستاخیز نخواهند یافت. همچنین به دوزخ آتشین عقیده ندارند، و طبقه روحانیت هم ندارند. آنها تمام قدرتهای جهان و نهادهای سیاسی را منتسب به شیطان می‌دانند.از نظر آنان، شیطان بر دنیای کنونی حکمرانی می­کند و هر حکومت، حرفه و دین سازمان­یافته­ای هم­پیمان با شیطان و در مقابله با خواست و اراده یهوه است.
شاهدان یهوه معتقدند که فقط انتخاب «یهوه» است که انسان را وارد حکومت خدا می‌کند. آنان بر مبنای همین اعتقاد، خود را بخشی از حکومت الهی می‌دانند.
2ـ2ـ6ـ4. بابتیستها:
بابتیست‌ها یا تعمیدگراها از دیگر فرقه‌های مسیحی است که به آنها تعمیدیون نیز می‌گویند. نام این گروه از واژه‌ای یونانی گرفته شده و به معنای غوطه‌ور شدن در آب، که همان غسل تعمید است، می‌باشد. این فرقه از اصلی‌ترین مدافعان جدایی دین از سیاست است. هیچ گونه سلسله مراتب مذهبی در این فرقه دیده نمی‌شود. پیروان آنان معتقدند که بدون واسطه می‌توان با خداوند سخن گفت و مخالف استعمال تنباکو و الکل هستند. نام این فرقه به غسل تعمید کودکان و نوزادان اشاره دارد که در مذهب پروتستان مخالفان زیادی داشت. تعداد اعضای این گروه مسیحی در جهان
بالغ بر 47 میلیون نفر استتعدادی از مهمترین مشترکات اعتقادی آنها را می‌توان در زیر خلاصه کرد:
الف.کتاب مقدس به‌عنوان مرجع آموزه‌ها و اعتقادات و روش زندگی.
ب. محبت به همنوع
ج. ایمان به تثلیث به عنوان اساس اعتقادی
د. انجام مراسم ماهانه عشای ربانی.
این فرقه در ایران فعالیت‌های تبشیری می‌کند و بیشتر در شهر‌های ارومیه و تهران فعالیت می‌کنند.
2ـ2ـ6ـ5. پنطیکاستی‌ها:
نهضت پنطیکاستی جریانی است در مسیحیت، که تاکید ویژه‌ای بر نقش روح‌القدس در ایمان فرد دارد. این نهضت در قرن بیستم بیشترین رشد را از لحاظ تعداد پیروان داشته است. اصطلاح «پنطیکالیسم» به جنبشی اطلاق می‏شود که در لس‌آنجلس آمریکا آغاز شد(1906) و تا آفریقا و اروپا و امریکای لاتین گسترش یافت. مشخصه اصلی این جنبش عبارت بود از شفای معنوی و سخن‌گفتن به زبانهایی که قابل فهم همگانی نیستند. همچنین از دهه 1960 به بعد، جنبش‌هایی شبیه به این جنبش در درون فرقه‏ی انگلیکن و نیز در آیین کاتولیک رومی به ظهور رسیده است. جماعت پنطیکاستی، در صورتی به جماعت‌های اولیه مسیحیت نزدیک می‌شوند که حضور روح‌القدس و اثرگذاری او را در مواردی چون گویش به زبان‌ها و نبوت و تقدیس پذیرا باشند. گزارش‌های موجود در عهد جدید در مورد اثرات روح القدس، امروزه الگویی برای جماعت کلیسای پنطیکاستی است. اکثریت پیروان این نهضت معتقد به تثلیث هستند، اما اقلیتی از آنها نیز هستند که تثلیث را نمی‌پذیرند. غسل تعمید در این کلیسا به‌عنوان تعمید ایمانی انجام می‌شود و مراسم عشای ربانی به‌ عنوان یادبود صورت می‌گیرد. بعضی از جماعت‌های پنطیکاستی در کنار غسل تعمید و عشای‌ربانی، مراسم پاشویی را نیز انجام می‌دهند. از نظر آنان برگزیدن راه مقدس مسیحایی، با توبه و تعمید روح، که اغلب با گویش زبانها نیز همراه است، میسر است. علاوه بر شاخه اصلی این گروه، گروه اقلیت آنها (پنطاکیستی سابلیوسی) که قائل به تثلیث نیستند نیز در ایران فعّالند و حتی سایت فعال فارسی (kelisaorg.com) دارند.