پیش بینی می شود که جمعیت شهری کشور ما در سی سال آینده به حدود سه برابر افزایش می یابد، بنابراین به سطحی معادل سطح موجود شهرها نیاز خواهد بود. اگرچه رشد شهرها در ارتفاع با توجه به بهبود امکانات فنی و تکنیک های ساختمان سازی، موضوع سه برابر شدن شهرها را تا حدود زیادی منتفی می سازد اما در این بین هزینه های جدیدی در ساختمان سازی بوجود آمده است که می بایست توسط سازندگان مورد توجه قرار گیرند. از جمله مهمترین این هزینه ها در ساختمان های مرتفع هزینه های مربوط به سیستم آتش نشانی و تجهیزات آتش نشانی است که جهت آشنائی بیشتر در ذیل به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

شایان ذکر است این مقاله به قلم شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان بعنوان مشاور آتش نشانی و ارائه دهنده محصولات آتش نشانی نگاشته شده است.

اما سوال ابتدائی که می بایست پاسخ داده شود این است که چرا باید آبادگستر تاسیسات ایرانیان را برای دریافت خدمات ایمنی و محصولات آتش نشانی خود انتخاب کنید؟

کلیه راه حل‌های پیشنهادی شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان مطابق با آخرین ضوابط سازمان آتش نشانی است؛ همچنین محصولات پیشنهادی جزو وندورلیست مورد تائید سازمان آتش نشانی و دارای برگه اصالت کالا هستند. جدیدترین لیست قیمت محصولات آتش نشانی و کاتالوگ محصولات آتش نشانی در سایت شرکت فنی و مهندسی آبادگستر تاسیسات ایرانیان قابل دریافت است.

مشاوره آتش نشانی، طراحی، نظارت و اجرای سیستم اعلام حریق و اطفا حریق ، تاسیسات حرارتی و برودتی از جمله فعالیت‌های مهم آبادگستر تاسیسات ایرانیان بوده است.

اسپرینکلر

اسپرینکلر جزو سامانه پاششی اطفاء حریق بوده که تنها زمانی عمل میکند که دما از میزان مشخص شده بالاتر رود. اسپرینکلر جز یکی از بهترین تجهیزات آتش نشانی بوده که در سراسر جهان از آن استفاده می شود و سالانه نیز بیش از چهل میلیون اسپرینکلر نصب می شود. اولین بار این سیستم اطفاء حریق در انگلستان توسط پارملی ابداع شد و پس از آن، به عنوان یک عامل موثر در کاهش خسارت‌های ناشی از آتش سوزی نقش دارد. ساختمان‌هایی که از این سیستم استفاده می کنند به ندرت دچار آسیب‌ها و خسارت‌های جدی شده و نهایتاً با فعال شدن هشتاد درصد از اسپرینکلر‌ها آتش ساختمان مهار می شود.

قیمت انواع اسپرینکلر بویژه قیمت اسپرینکلر ایرانی از جمله ، اسپرینکلر کالن ، اسپرینکلر هارنس ، اسپرینکلر ایران شیر ، اسپرینکلرHE و اسپرینکلر DUYAR ، قیمت اسپرینکلر واکنش سریع ، بالب اسپرینکلر در سایت های مختلف قابل دستیابی است.

یکی دیگر از مطالب سایت :
طراحی اپلیکیشن ios و اندروید

اسپرینکلر قیمت کمی داشته و سهم عمده ایی در قیمت تجهیزات اطفا حریق ایفا نمی کند.

 

جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی یکی از ابزارهای پیشگیری در مقابل حریق در ساختمانهای مختلف (مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی) است و استفاده از تجهیزات اطفا حریق بسیار حائز اهمیت است.

جعبه آتش نشانی محلی برای نگه‌داری تجهیزات اطفا حریق هستند. این جعبه‌ها بسیار مستحکم و کاربردی هستند ، آنها باعث می‌شوند که هنگام شروع حریق ، برای یافتن ابزارهایی جهت کنترل حریق دچار سردرگمی نشویم.

وظیفه اصلی جعبه آتشنشانی تامین محلی ایمن و مشخص برای ابزارهای مختلف اطفا حریق است. این ابزارها هم شامل ابزارهای اولیه برای استفاده از افراد عادی و آموزش ندیده و هم ابزارهای حرفه ای با قابلیت های بیشتر برای استفاده از آتش نشان های مجرب می شوند.

حضور جعبه اتش نشانی در هر بنا و فضا، حس ایمنی، اطمینان و آرامش خاطر به انسان القا می‌کند. همچنین استفاده از المان های زیبا در طراحی جعبه آتش نشانی منجر به افزایش جذابیت های بصری در ابنیه مختلف نیز می گردد.

قیمت جعبه آتش نشانی با شیلنگ و نازل ، قیمت جعبه آتش نشانی توکار ، قیمت جعبه آتش نشانی استیل ، ابعاد جعبه آتش نشانی و انواع جعبه آتش نشانی از جمله جعبه آتش نشانی روکار ، جعبه آتش نشانی توکار ، جعبه آتش نشانی دوقلو ، جعبه آتش نشانی استیل و همچنین بهترین جعبه آتش نشانی قیمت بمنظور خرید جعبه آتش نشانی در سایت های مختلف قابل دستیابی است.

بوستر پمپ آتش نشانی

پمپ ها یکی از پرکاربردترین دستگاه های مورد استفاده هستند که در صنایع مختلف با کاربردهای مختلف اطفای هیدرولیک آتش نشانی،پمپ های مختص به پتروشیمی مواد نفتی، صنایع شست و شو، موارد تهویه مطبوع و غیره استفاده می شوند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
ساخت حفاظ شاخ گوزنی به بهترین شیوه ممکن

بوستر پمپ ( بوستر پمپ آتش نشانی یا همان بوستر پمپ آتشنشانی ) به تجهیزاتی گفته می شود که از چندین الکتروپمپ تشکیل شده و به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، البته لازم است بدانید که هر کدام از این پمپ ها به صورت مجزا از طریق تابلو فرمان هوشمند قابل کنترل می باشند.

مهم ترین عواملی که می تواند در تعیین قیمت بوستر پمپ آتش نشانی از جمله پمپ آتش نشانی ساختمان یا همان پمپ آتش نشانی اطفاء حریق تاثیر گذار باشد علاوه بر کیفیت قطعات به کار رفته در آن از قبیل شیرآلات و اتصالات، تابلو برق و … انواع مختلف پمپ آتش نشانی و کارایی و مزیت های آن است.

بوستر پمپ آتش نشانی قیمت بالایی داشته و خرید بوستر پمپ آتش نشانی سهم عمده ایی در هزینه های سیستم اطفا حریق به خود اختصاص داده است.