پکیج را می توان یکی از پرطرفدارترین سیستم های گرمایشی ساختمان ها در سال های اخیر دانست که برای گرمایش فضای داخلی ساختمان و همچنین تامین آب مورد استفاده قرار می گیرد. پکیج یکی از جایگزین های عالی برای موتورخانه می باشد که با توجه به مزایای بسیار مورد استقبال برای خرید و نصب در ساختمان ها قرار گرفته است.

 

از پکیج های دیواری کوچک در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری استفاده می شود. مستقل بودن پکیج یکی از مزیت های موجود برای آن ها است و علاوه بر آن مصرف کم انرژی و همچنین کیفیت بالا و ظاهر زیبا افراد را به خرید این دستگاه ترغیب می کند.

 

اما گاهی اوقات ممکن است مشکلات و اشکالات مختلفی در پکیج وجود داشته باشد که نیاز به رفع آن توسط بازسازی کننده پکیج باشد. یکی از این مشکلات جوشکاری بسته بندی است که برای افراد مشکل ایجاد می کند و باید هر چه سریعتر برطرف شود. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چه چیزی باعث جوشیدن بسته بندی می شود و چگونه آن را تعمیر کنیم.

 

دلایل جوش آمدن پکیج

 

1-     اختلال در جریان آب در مدار بسته بندی

گاهی ممکن است جریان آب به دلایل مختلفی مانند تشکیل رسوب  مسدود شود و آب قادر به گردش نباشد. علاوه بر این، منبع انبساط دستگاه ممکن است آسیب دیده یا نشتی داشته باشد که ممکن است در جریان آب اختلال ایجاد کند.

 

هنگامی که آب در مدار گردش جریان نداشته باشد، باعث می شود که  شروع به ایجاد صداهای غیرعادی کند و پس از تشکیل بخار خارج شود که گفته می شود پکیج آب  به جوش آورده است. علاوه بر این دلایل، خرابی در پمپ دستگاه نیز می تواند دلیلی بر سرازیر نشدن آب و جوشاندن دستگاه باشد که باید توسط نکنسین پکیج بررسی و تعمیر شود.

یکی دیگر از مطالب سایت :
تعمیر سایبان (همه نوع سایبان از جمله مغازه + برقی - کالسکه ای و ...)

 

2-     وجود هوا در پکیج

تهویه پکیج یکی از کارهایی است که باید در سرویس های دوره ای پکیج انجام شود و در صورت عدم انجام این کار ممکن است در عملکرد پکیج اختلال ایجاد شود و مشکلات مختلفی در آن ایجاد شود. یکی از مشکلاتی که در صورت تهویه نشدن پکیج پیش  آید جوشاندن آب است. عدم تهویه باعث می شود هوا در جایی که پمپ جریان آب دارد به گردش در آید. وجود هوا در پکیج ممکن است فشار دستگاه را افزایش داده و در نهایت منجر به جوشیدن آب در دستگاه شود.

 

3-رسوب مبدل پکیج

هنگامی که پکیج رسوب می کند، حرکت آب در مسیر دستگاه تقریبا غیرممکن است و این می تواند منجر به جوشیدن  شود. برای رفع این مشکل باید با استفاده از روش اسید شویی، رسوب را از مبدل بسته بندی جدا کرد. این نیاز به مهارت زیادی دارد و مبتدیان قادر به انجام آن نیستند و ممکن است خطرات زیادی برای خود و بسته ایجاد کند.

 

4-پمپ سیرکولاسیون پکیج مشکل دارد

پمپ سیرکولاتور وظیفه جابجایی آب در مدار گرمایش پکیج را بر عهده دارد و به این منظور آب رادیاتور را مکیده و به مبدل اولیه هدایت می کند. پس از گرم شدن آب توسط مشعل در مبدل اولیه، به رادیاتور یا مبدل ثانویه منتقل می شوند و حرارت خود را از دست می دهند و در نهایت وارد پمپ می شوند.

 

این چرخه همیشه تکرار می شود و بنابراین آب به صورت دایره ای جریان دارد. حالا به هر دلیلی ممکنه پمپ سیرکولاتور مشکل داشته باشه و خراب بشه. گاهی ممکن است پمپ بسوزد و در هر دو حالت آب در مدار جریان نداشته باشد و در نهایت پکیج بجوشد. در چنین مواقعی لازم است تعمیرکار پکیج ایرادات دستگاه را برطرف کند و در صورت وجود ایراد در پمپ اقدام به تعمیر یا تعویض نماید.

یکی دیگر از مطالب سایت :
تنوع انواع کیف و استاندارد هایی که هنگام خرید باید در نظر بگیریم

 

5-عدم تطابق دما و فشار پکیج

تنظیم فشار و دمای پکیج با تغییر فصل و گرمایش و سرمایش ضروری است زیرا عدم تنظیم دما و فشار در پکیج ممکن است منجر به جوشیدن دستگاه شود.

 

 

 

فشار زیاد پکیج به منبع انبساط دستگاه آسیب می رساند و باعث خاموش شدن دستگاه می شود. فشار استاندارد پکیج بین 5 تا 7 و دمای مناسب در تابستان 60 تا 65 درجه سانتیگراد و در زمستان 65 تا 75 درجه سانتیگراد می باشد.

6- سوپاپ موتور معیوب

همانطور که در بالا ذکر شد شیر موتور یکی از قطعات اصلی پکیج است و اگر این قطعه به هر دلیلی دچار مشکل شود باعث جوشیدن پکیج و خاموش شدن دستگاه می شود. برای رفع این مشکل باید شیر را باز کرد و فنرهای آن را بررسی کرد که باید توسط یک بازساز حرفه ای پکیج انجام شود.

جمع بندی

برای مشاهده  علائم و نشانه های خرابی پکیج باید انواع آن را بدانید تادر صورتی که خودتان فنی باشید بتوانید به بهترین شکل آن را درست نمایید. جهت درخواست تعمیر کار پکیج ایران رادیاتور  با ما در تماس باشید تا در کمترین زمان ممکن تعمیرکار در محل شما حضور پیدا کند