در کل جامعه به ما می گوید که از پیری بترسید-ما صنایع کاملی را بر اساس آن ساخته ایم (سلام صنعت کرم ضد چروک و گروه های رنگ مو مربوط به سن) و شادی در رسانه ها با زیبایی ، سلامتی و مهمتر از همه به نظر می رسد. جوانان. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که پیری زیبا می تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد.

تحقیقات پیشرفت های روحی و جسمی را نشان می دهد

تحقیقات نشان داده است که با افزایش سن ، معایبی مانند از دست دادن تحرک و احتمال قوی تر برای ابتلا به برخی بیماری ها وجود دارد ، اما مزایایی نیز دارد – مانند کاهش برخی بیماری ها ، کاهش آلرژی ها و حتی افزایش و افزایش هوش

بسیاری از مزایای مرتبط با افزایش سن مربوط به جنبه های فیزیولوژیکی یا پزشکی است – به عنوان مثال ، هرچه سن شما بالاتر می رود ، احتمال ابتلا و سرماخوردگی کمتر است. تحقیقات نشان داده است که سیستم ایمنی سالخورده ، موضوعی که مورد بررسی شدید جامعه علمی با جمعیت سریع پیری قرار دارد ، دارای “حافظه ایمنی” قوی تری است. یعنی روش بدن برای جمع آوری اطلاعات در مورد نحوه زنده ماندن و مقابله با حملات بیولوژیکی قبلی (مانند ویروس ها ، یا در این مورد سرماخوردگی) و سیستم ایمنی را برای دفع سریعتر و بهتر سرماخوردگی قبل از اینکه بر شما تأثیر بگذارد ، سازگار می کند. به بیان ساده ، با بالا رفتن سن ، سیستم ایمنی بدن شما اطلاعات بیشتری در مورد نحوه مقابله با تهدیدات خود دارد و بهتر است قبل از اینکه دچار سرماخوردگی یا آنفولانزای بد فصلی شوید ، آنها را متوقف کنید.

یکی دیگر از مطالب سایت :
چه موقع نیاز به یك تشک جدید دارم؟

افزایش سن به شما کمک می کند از آفت بعدی دوری کنید

این “تجربه ایمنی” به هر حال مزایای دیگری نیز دارد – هرچه سن شما بیشتر باشد ، احتمال زنده ماندن بیشتر از شیوع یک ویروس کشنده بیشتر است. تحقیقات درباره بیماریهای همه گیر مانند شیوع آنفولانزای خوکی در سال 2009 و همه گیری آنفولانزای 1918 به ترتیب بیشتر از قربانیان مسن تر در گروه سنی زیر 65 سال و 20 تا 40 سال قربانی داشت. اعتقاد بر این است که این به دلیل سیستم ایمنی بدن است ، قوی ترین در جمعیت جوان ، به طور تصادفی در “طوفان سایتوکاین” به خود می چرخد ​​(هنگامی که سیستم ایمنی بدن عوامل بیماری زا را روشن می کند ، اما بسیار قوی است ، سلول های سالم را نیز از بین می برد). به همین دلیل طوفان سایتوکاین در قربانیان مسن کمتر است و احتمال زنده ماندن آنها بیشتر می شود. افراد مسن نیز به دلیل کاهش سطح ایمونوگلوبولین E که با واکنش های آلرژیک مرتبط است ، کمتر از آلرژی کمتر رنج می برند.

افزایش سن هوش شما را افزایش می دهد

افزایش سن همچنین با حفظ یا افزایش سطح هوش شما مرتبط است – مطالعه طولی سیاتل ، یک مطالعه نزدیک به شصت سال در حال انجام و هنوز در حال انجام است ، توانایی های ذهنی انسانها را در طول زندگی خود بررسی کرده است و دریافت که افراد مسن در چهل و پنجاه سالگی در جهت گیری فضایی ، حافظه کلامی ، حل مشکلات قوی تر هستند. توانایی ها و واژگان ، نسبت به شرکت کنندگان در بیست سالگی ، در زمانی که جریان اصلی در نظر گرفته می شود ، زمانی که انسانها در “اوج” خود قرار دارند. محققان در این مطالعه معتقدند که این به حافظه جمعی قوی تر و شاید حتی سطح بالاتری از اعتماد به توانایی های خود در این مرحله بستگی دارد.

یکی دیگر از مطالب سایت :
خرید و فروش عمده مونو دی گلیسیرید در بازرگانی پارسیان شیمی نگین طهران

افزایش سن نیز سرگرمی را برای شما فراهم می کند!

افزایش سن نیز عوارض جانبی سرگرم کننده تری دارد که ممکن است از معاصران جوانتر آنها لذت ببرید – به عنوان مثال ، رابطه جنسی بهتر. اگرچه این ممکن است به عنوان افتخار نامناسب به نظر برسد ، اما مطالعات نشان داده است که افراد شصت ساله (74 درصد مردان و 70 درصد زنان ، دقیقاً) از لذت و لذت جنسی بیشتری نسبت به چهل سالگی برخوردارند. این امر به دلیل اعتماد جنسی بالاتری نسبت به بدن آنها و همچنین دانستن آنچه از تجربیات اتاق خواب می خواهند ، تصور می شود.

عوارض جانبی سرگرم کننده افزایش سن شامل تجربه میگرن کمتر ، تعریق کمتر – به دلیل کوچک شدن غدد عرق با ورود افراد به سن میانسالی – و حتی می تواند مرگ را برای مدت طولانی تری تقلب کند … حداقل از نظر ریاضی. هر چه افراد مسن تر می شوند ، احتمال اینکه یک سال دیگر را ببینیم بیشتر است ، حتی اگر به سن متوسط ​​زمان خود برسیم. شاید این راز چشمه جوانان نیست ، اما هر کسی که گفته است باید در پیر شدن با ظرافت بسیار اشتباه کند؟