0.645

تداعی مبتنی بر کارکنان

0.686

0.734

مأخذ: محاسبه توسط نگارنده
4-4-2-تحلیل عاملی تاییدی
همان طور که در فصل سوم توضیح داده شد، در این مطالعه از ابزار پرسشنامه برای گردآوری داده‌ها استفاده شده است. بنابراین با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی ساختار کلی پرسشنامه‌های تحقیق مورد روائی سنجی محتوائی قرار گرفته است. برای تحلیل عاملی تأییدی و مدل‌یابی معادلات ساختاری بارعاملی استاندارد و آماره t محاسبه شده است. بطور کلی قاعده زیر حاکم است:
قدرت رابطه بین عامل (متغیر پنهان) و متغیر قابل مشاهده بوسیله بار عاملی نشان داده می‌شود. بار عاملی مقداری بین صفر و یک است. اگر بار عاملی کمتر از 3/0 باشد رابطه ضعیف درنظر گرفته شده و از آن صرف‌نظر می‌شود. بارعاملی بین 3/0 تا 6/0 قابل قبول است و اگر بزرگتر از 6/0 باشد خیلی مطلوب است.
زمانی که همبستگی متغیرها شناسائی گردید باید آزمون معناداری صورت گیرد. جهت بررسی معنادار بودن رابطه بین متغیرها از آماره آزمون t یا همان t-value استفاده می‌شود. چون معناداری در سطح خطای 05/0 بررسی می‌شود بنابراین اگر میزان بارهای عاملی مشاهده شده با آزمون t-value از 96/1 کوچکتر محاسبه شود، رابطه معنادار نیست و در نرم افزار لیزرل با رنگ قرمز نمایش داده خواهد شد (کلاین، 2011).
پیش از آزمون مدل ساختاری و اندازه گیری برای تحلیل مسیر مدل مفهومی به وسیله نرم افزار لیزرل، باید سوالات به کار رفته در پرسشنامه به تفکیک متغیرهای پژوهش از نظر قابلیت برازش مدل مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.
در این بخش با استفاده از مدل های اندازه گیری مدل معادلات ساختاری، صحت سنجش سازه ها، توسط شاخص های مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد. در این قسمت با استفاده از تحلیل عاملی تائیدی مرحله اول مشخص می شود که آیا سوالات طراحی شده در هر سازه واقعا می تواند سازه مورد نظر را بسنجد. به عبارت دیگر آیا سوالات و شاخص های در نظر گرفته شده از روایی لازم برخوردارند یا خیر؟ در جدول زیر، مفاهیم و عامل های پژوهش به همراه معادل آنها نشان داده شده است که در هنگام مشاهده مسیرهای تحلیل عاملی که از معادل آنها استفاده شده است، ما را یاری می نماید:
جدول 4- 12- مفاهیم و عامل های تحقیق به همراه معادل آنها در مدل

یکی دیگر از مطالب سایت :
امر به معروف و نهی از منکر، بسم الله الرحمن الرحیم

منبع فایل کامل این پایان نامه این سایت pipaf.ir است

تداعی برند عملیاتی A
تداعی برند مبتنی بر شرکت B
تداعی برند مبتنی بر کارکنان C
اعتماد D
وفاداری E