جدول 4-7: ماتریس همبستگی برای رابطه ویژگیهای شخصیتی با اضطراب امتحان………………………………… 86
جدول 4-8: نتایج تحلیل رگرسیون به روش گام به گام ویژگیهای شخصیتی برای اضطراب امتحان………….. 86
جدول 4-9: آزمون معناداری ضریب تعیین متغیرهای پیشبین با استفاده از رگرسیون (روش: گام به گام) ……. 87
جدول 4-10: ضرایب بتا و آزمون معنی داری آن…………………………………………………………………………….. 88
جدول 4-11: ماتریس همبستگی برای متغیر اسنادی مذهبی با ویژگیهای شخصیتی ………………………………… 88
جدول 4-12: نتایج تحلیل رگرسیون به روش گام به گام ابعاد شخصیتی برای اسنادبه خدا(بعد فعال) ………….89
جدول 4-13: آزمون معناداری ضریب تعیین ابعاد شخصیتی باوجدانی، روان رنجوری برای اسناد به خدا (بُعد فعال) با استفاده از رگرسیون (روش: گام به گام) …………………………………………………………………………….. 89
جدول 4-14: ضرایب بتا و آزمون معنی داری آن ……………………………………………………………………………. 90
جدول 4-15: نتایج تحلیل رگرسیون( گام به گام) ویژگیهای شخصیتی برای اسناد به خدا (بُعد منفعل) ……… 90
جدول 4-16: آزمون معناداری ضریب تعیین انعطاف پذیری برای اسناد به خدا (بُعد منفعل) با استفاده از رگرسیون (روش: گام به گام) …………………………………………………………………………………………………….. 91
جدول 4-17: ضرایب بتا و آزمون معنی داری آن .. …………………………………………………………………………. 91
جدول 4-18: ماتریس همبستگی برای رابطه اسنادهای علّی غیرمذهبی با ویژگیهای شخصیتی ………………….. 91
جدول 4-19: نتایج تحلیل رگرسیون (گام به گام) ویژگیهای شخصیتی برای مؤلفه اسنادی عوامل طبیعی …… 92
جدول 4-20: آزمون معناداری ضریب تعیین برونگرایی مؤلفه اسناد به عوامل طبیعی با استفاده از رگرسیون (روش: گام به گام) .. ………………………………………………………… ……………………………………………………… 93
جدول 4-21: ضرایب بتا و آزمون معنی داری آن .. …………………………………………………………………………. 93
جدول 4-22: میانگین نمرات فراگیران چهار رشته تحصیلی در مؤلفه های اسنادی، ابعاد پنجگانه شخصیتی و اضطراب امتحان . ………………………………… ………………………………………………………………………………….. 94
جدول 4-23: نتایج تحلیل واریانس چندمتغیره (MANOVA) داده های حاصل از نمرات ویژگیهای شخصیتی، اسنادهای علّی (غیرمذهبی و مذهبی) و اضطراب امتحان دانش آموزان برحسب رشته تحصیلی ………………… 95
جدول 4-24: مقایسه های چندگانه میانگین نمرات ویژگیهای شخصیتی، اسنادهای علّی (غیرمذهبی و مذهبی) و اضطراب امتحان دانش آموزان در چهار رشته تحصیلی با استفاده از آزمون تعقیبی LSD …………………………. 96
فهرست شکلها و نمودارها
شکل 2-1: مدل سه سیستمی لانگ ………………………………………………………………………………………………. 14
نمودار 4-1: نمودار هیستوگرام نمرات اضطراب امتحان ……………………………………………………………………. 80
فصل اوّل
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
تعاریف متغیرهای تحقیق