اغلب مزیت های گفته شده در بالا،در قالب کاربردهایی ( Applications ) که بر روی تلفن های همراه مشتریان و یا مراکز ارایه دهنده سرویس نصب می شود توسط آن ها درک می گردد و از آنجا که مشتریان،مستقیما” آن ها درک می گردد و از آنجا که مشتریان مستقیما” با این کاربردها سرو کار خواهند داشت نقش بسیار مهمی در درک مزیت های تجارت بی سیم توسط مشتریان خواهند داشت،کاربردها و خدماتی که در حوزه تجارت بی سیم مطرحند،چه آن ها که دوران آزمایشی خود را پشت سر می گذرانند در سه دسته کاربردهای ارتباطی ( Applications Communications ) و کاربردهای فردی ( Commerce Applications Consumer M- ) و کاربردهای حوزه کسب و کار ( Business M-Commerce Applications ) قابل بررسی هستند.
1 – کاربردهای ارتباطی شامل :
 سرویس پست الکترونیکی (E-mail)
 سرویس پیام کوتاه  (SMS)
 سرویس پیام رسانی سریع و دیدن افراد برخط از طریق تلفن همراه) Mobile Internet Messag)
 گفتگوی متنی از طریق موبایل (Mobile Chat)
2- کاربردهای فردی شامل :
 خدمات مالی (بانکداری بی سیم ، پرداخت قبض ، پرداخت حقوق بی سیم )
 خرید بی سیم (خرید بلیط ، رزروهتل ، خرید و ارسال کارت پستال و غیره )
 تبلیغات از طریق شبکه بی سیم
 مدیریت اطلاعات بی سیم (دریافت انواع اخبار مسافرتی ، تفریحی و ورزشی بر روی گوشی مثلا دریافت نتایج مسابقات لیگ برتر)
 سرگرمی های بی سیم (بازی ، موسیقی و فیلم )
3- کاربردهای کسب و کار
 ارسال وظایف از طریق ارتباط سیار
 مدیریت ارتباط با مشتری
 به روز نگه داشتن پرسنل فروش
1.4.5.2) کاربردهای ارتباطی ( Applications Communications ) : دو کاربرد پست الکترونیکی ( e-mail ) و SMS از جمله پر استفاده ترین کاربردها در اروپا بوده است ( Bernardis,2000 Durlacher,2002 ). تعداد دیگری از این دسته از کاربردها که یا توسعه یافته اند و یا مراحل آزمایشی خود را طی می کنند عبارتند از: Messaging(MIM), Mobile Chat, Mobile Instant . کاربردهای ارتباطی به دو دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. اولا” مردم با آنها آشنا هستند و اغلب با این کاربردها از طریق اینترنت کابلی کار کرده اند. ثانیا” آن ها غالبا” به این کاربردها،برای حفظ ارتباط خود با دوستان و سازمان هایشان در هر کجا و هر زمان نیاز دارند.
2.4.5.2) کاربردهای فردی ( Consumer M-Commerce Application ): قسمت اعظم کاربردهای تجارت بی سیم در این حوزه توسعه داده شده اند. از جمله آن ها به موارد ذیل می توان اشاره کرد.
1.2.4.5.2) ) خدمات مالی ( Mobile Financial Services ): ارایه خدمات مالی نظیر امور روزمره بانکی و خرید و فروش سهام ، کانال های جدیدی را به روی موسسات مالی گشوده است. در تحقیقی که نوکیا در خصوص تعیین برترین کاربردهای تجارت بی سیم به لحاظ میزان تقاضای بازارهای مختلف انجام داده است، بانکداری بی سیم ( Mobaile Banking ) با بیش از 85%به عنوان برترین کاربرد تعیین گردیده است ( Nokia,2002 ) .