من فکر می کنم زمانی در زندگی ما وجود داشته است که می خواهیم محبوب باشیم. در مدرسه ، زیباترین دختر همیشه همه پسران را داشت ، توسط دوست داشتنی ترین پسر به جشن دعوت شد ، به او ملکه بازگشت بازگشت و غیره.

رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای تقویت عزت نفس به خودتان است. شما یک تصویر جدید بارگذاری می کنید و توجه زیادی به آن می شود و هرچه تعداد لایک های شما بیشتر شود ، احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. من فکر می کنم گاهی اوقات مردم اغلب معتقدند افرادی که محبوب هستند خوشبخت ترین هستند. برخلاف تصور عموم ، همیشه اینطور نیست.
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

تعداد “پسندیدن” شما را تعریف نمی کند

بگذارید بگوییم که روز بدی را پشت سر گذاشته اید. شاید شما و دوست پسرتان از هم جدا شدید ، شغل خود را از دست داده اید یا اتفاق دیگری رخ داده است که باعث می شود احساس کنید در نقطه بسیار پایینی از زندگی خود قرار گرفته اید.

اما ، در جنبه روشن ، احساس می کنید امروز خوب به نظر می رسید بنابراین سریع سلفی می گیرید و آن را در رسانه های اجتماعی خود ارسال می کنید. در 24 ساعت آینده شما تعداد زیادی لایک و نظر دریافت می کنید. همه اینها باعث می شود شما به طور موقت احساس بهتری داشته باشید و هرچه تعداد لایک ها و نظرات بیشتر باشد ، احتمال اینکه توسط دیگران درک کنید که در نردبان اجتماعی بسیار بالا هستید ، افزایش می یابد.

آنچه همه این افراد نمی دانند این است که در آن روز چه اتفاقی افتاده یا چقدر احساس بدبختی می کنید. گم شدن در دنیای کاملاً جعلی که رسانه های اجتماعی است ، غیر معمول نیست.

به کسانی که محبوب هستند حسادت نکنید

“آنچه دریافت کرده اید بیش از حد نکنید و به دیگران حسادت نکنید. کسی که به دیگران حسادت می کند ، به آرامش روانی نمی رسد. ” – بودا

شما واقعاً باید بنشینید و به این مورد فکر کنید. در مورد دوستی فکر کنید که او را به ندرت می بینید زیرا او دائماً در حال انجام سایر تعهدات اجتماعی است. شما مجبور خواهید بود که هیچ وقت برای خودتان وقت نداشته باشید و باید تصویر خود را از طریق رسانه های اجتماعی حفظ کنید.

تصور کنید که چقدر باید خسته کننده باشد. شما نه تنها باید زندگی ای را که از طریق اینترنت انجام می دهید حفظ کنید ، بلکه آن را از طریق اینترنت نیز ادامه دهید. باید این سال را از خود بپرسید که “محبوبیت به زندگی من چه ارزشی خواهد داد؟” پاسخ به این می تواند بسیار ساده باشد ، همه ما می خواهیم احساس ارتباط و تعلق داشته باشیم.

با تلاش برای حفظ روابط زیاد با مردم ، به احتمال زیاد در نهایت احساس ضعف می کنید و ناراضی و بدبخت می شوید.

یکی دیگر از مطالب سایت :
زعفران با کیفیت ایرانی

دکتر برایان ژیلسپی ، استادیار جامعه شناسی در دانشگاه ایالتی Sonoma ، می گوید که با تلاش برای حفظ رابطه با تعداد زیادی از مردم در مقایسه با گروه کوچک حامیان نزدیک خود ، شما خود را برای رنج کشیدن آماده می کنید. چیزی که جامعه شناسان از آن به عنوان “فشار نقش” یاد می کنند. به این معنا که وقتی فرد تعهدات اجتماعی زیادی از جمله صرف وقت و انرژی خود دارد ، ناامید می شود و نمی تواند انتظارات نقش اجتماعی خود ، مانند دوست بودن را برآورده کند.

ژیلسپی می گوید: “وقتی تلاش می کنید برای افراد زیادی چیزهای زیادی باشید استرس زا است.”

وی در ادامه سه ویژگی اصلی که یک دوست خوب باید داشته باشد را مورد بحث قرار می دهد:

  • حمایت عاطفی (مذاکرات پس از جدایی)
  • پشتیبانی ابزاری (به شما در حرکت کمک می کند)
  • پشتیبانی همراه (تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود با شما)

در حالت ایده آل ، اگر یک دوست هر سه را داشته باشد بسیار خوب است ، اما داشتن حداقل دو ویژگی مهم است. دوستی ها در مورد کیفیت است. وقتی خود را با افرادی که دارای این موارد هستند احاطه کنید ، متوجه خواهید شد که نیاز شما به پذیرفته شدن توسط بسیاری از افراد کاهش می یابد. در حقیقت ، ممکن است ترجیح دهید دایره شما کوچکتر باشد.

این می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد

همانطور که قبلاً گفته شد ، با تلاش برای حفظ تعدادی از روابط با افراد ، نه تنها خود را از نظر روحی بلکه از نظر جسمی خسته می کنید. در کوتاه مدت ، ممکن است متوجه شوید که با برنامه ریزی برای ملاقات با مردم در طول روز ، در نهایت خود را خسته خواهید کرد. شما برای خوابیدن و استراحت کمبود دارید تا بتوانید از تمام این نیروهایی که تحت فشار قرار گرفته اید استفاده کنید. علائم افسردگی همچنین می تواند زمانی ظاهر شود که همیشه در کنار بسیاری از تیپ های شخصیتی هستید و سعی می کنید نیازهای آن افراد را برآورده کنید.

اثرات طولانی مدت می تواند کمی شدیدتر باشد. تمایل به تلاش و جلب رضایت همه می تواند استرس اضافی زیادی ایجاد کند که غیر ضروری است. شما می توانید بیش از حد در معرض کورتیزول و برخی دیگر از هورمون های استرس باشید که می توانند اکثر فرایندهای بدن شما را مختل کنند. اگر این اتفاق بیفتد ، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و مشکلات گوارشی افزایش می یابد.

شبکه های اجتماعی فقط می توانند مشکل ایجاد کنند

اگرچه بسیاری نمی خواهند بپذیرند که چقدر درگیر رسانه های اجتماعی هستند ، اما اینطور هستند. متأسفانه ، این راهی است که ما با w ادامه می دهیمکلاهی که همه انجام می دهند آیا می توانید آخرین باری را که برای شام رفته اید و حتی قبل از نشستن روی میز به رستوران مراجعه نکرده اید ، به خاطر بیاورید؟ یا آخرین باری را که قبل از عکاسی و انتشار آن در اینستاگرام غذا خوردید ، به خاطر دارید؟

یکی دیگر از مطالب سایت :
چگونه پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنیم؟ راهنمای چاپ، طراحی و اخذ مجوز

رسانه های اجتماعی می توانند بسیار مهمتر و پیچیده تر از آنچه لازم است شوند. به جای تمرکز بر آگاهی دادن به همه در هنگام انجام این کار ، وقت بگذارید تا از لحظه ای که در آن هستید کاملاً لذت ببرید.

اگر قصد غذا خوردن دارید ، تلفن خود را در ماشین بگذارید. این به شما این امکان را می دهد تا به طور کامل با کسانی که شام ​​می خورید گفتگو کنید و در عین حال به شما این امکان را می دهد که از زمان صرف شده در رستوران لذت ببرید. دفعه بعد که احساس کردید گوشی خود را بیرون می آورید تا چیزی را در رسانه های اجتماعی ارسال کنید ، از خود بپرسید آیا واقعا دلیلی برای ارسال آنچه در زندگی شخصی خود انجام می دهید وجود دارد یا خیر. وقتی بسیاری از جنبه های زندگی خود را خصوصی نگه دارید ، از اینکه چقدر خوشحال خواهید شد شگفت زده خواهید شد.

فعالیتهای اجتماعی خود را پیگیری کنید

مهم است که تعهدات اجتماعی خود را دنبال کنید تا بتوانید از زمان خستگی خود مطلع باشید. درک تفاوت فاحش بین دوست و آشنا نیز به همان اندازه مهم است. شما مطمئناً می خواهید زمان بیشتری را با دوستان خود بگذرانید زیرا آنها بیشترین حمایت را از شما خواهند کرد. این بدان معنا نیست که شما نباید وقت خود را با کسانی بگذرانید که آنها را “دوست” نمی دانید بلکه مکرراً با آنها وقت بگذرانید.

هر کس متفاوت است. به شدت توصیه می شود بنشینید و خودتان تصمیم بگیرید که نیازهای اجتماعی شخصی شما چیست. به راستی روابط خود را با مردم تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید ببینید چه کسی دوست است و چه کسی یک آشناست.

در پایان ، لطفاً به خاطر داشته باشید که تعداد لایک ها و نظراتی که در رسانه های اجتماعی دریافت می کنید مشخص نیست. شما همان کسی هستید که خود را با آن احاطه کرده اید و می خواهید آن افراد یک گروه واقعی و صادق باشند. چند نفر را دوست می دانید؟ تصمیمش به عهده شما است.