نتیجه شمارش آراء نشون میده که نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا، یعنی دونالد ترامپ از حریف خود یعنی هیلاری کلینتون پیشی گرفته و موفق به کسب مقام ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ شد.

از این رو شاید بد نباشه، در مورد همسر ایشون به نام «ملانیا ترامپ» که الان بانوی اول  آمریکا حساب می شه بیشتر بدونیم.

ملانیا ترامپ کجا متولد شده؟

مدل قبلی ۴۶ ساله که سومین همسر ابرتاجر املاک و مستغلات آمریکاست، در بیست و ششم آوریل سال ۱۹۷۰ در کشور کمونیستی یوگوسلاوی قبلی (جمهوری اسلووانی) متولد و در همون جا بزرگ شده.

به دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات، اون دومین بانوی اول آمریکا هستش که اصالتا اهل این کشور نیس.
قبل از ملانیا، فقط «لوئیزا آدامز»، همسر انگلیسی نسل رئیس جمهور «جون کوئینسی» – ششمین رئیس جمهور آمریکا بین سالای ۱۸۲۵ تا ۱۸۲۹ – غیر آمریکائی بوده.

ملانیا ترامپ به ۵ زبون زنده دنیا، اسلووانی، صرب، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی مسلطه.

ملانیا قبل از ازدواج با ترامپ به چه فعالیتایی مشغول بوده؟

ملانیا دختر یه مرد اتریشی به نام «ویکتور» است که مدیریت یه شرکت زنجیره ای فروش ماشین و موتورسیکلت رو بردوش داره.
مادر اسلووانیایی ایشون به نام «آمالیا» هم یه طراح مد یا کارگر کارخانه پوشاک بوده.

ملانیا چند سال پیش در گفت‌وگو با سایت Parenting گفته بود: «مادر من در بخش مد و پوشاک مشغول به فعالیت بوده.
وقتی که ۵ سالم بود اولین کت واک خود رو انجام داده و در سن ۱۶ سالگی این کار به حرفه اصلی من تبدیل شد.»

«استین جرکو»، عکاسی بود که ملانیای ۱۷ ساله رو در مرکز فرهنگی پایتخت لیوبلیانا (Ljubljana) در مسابقه مدلینگ کشف کرد.

«جرکو» در مصاحبه خود با نیویورک پست در سال گذشته گفته بود: «من از اون اجازه گرفتم تا چندین عکس بگیرم. اون یه دختر بسیار ساکت و لاغر بود و این طور به نظرمی رسید که اشتیاق چندانی واسه مدل شدن نداره. اون بیشتر مثل بچه درس خوانا بود و هیچوقت تصور نمی کردم به یکی از مدلای زیبای دنیا بدل شه.»

یکی دیگر از مطالب سایت :
یخ زده و دورافتاده در جنوبی ترین نقطه زمین؛ زندگی در قطب جنوب چه شرایطی دارد؟

ملانیای نوجوون رشته معماری رو برگزیده و تحصیل در دانشگاه لیوبلیانا رو شروع کرد اما یه سال بعد، ترک تحصیل کرده و به میلان رفت. در مدت اقامت در ایتالیا، اون نام فامیلی خود رو به Knauss که آوای آلمانی بیشتر در خود داشت، عوض کرد.

«پائولا زامپولی»، تاجر ایتالیایی، وقتی که ملانیا در خونهای مد میلان و پاریس قرارداد داشت با ایشون دوست بود و درباره اون این طور گفته: «من ملانیا رو پس از اولین ملاقات به همکاری در آژانس خود در ایالت متحده دعوت کردم.»

به دنبال این دعوت، ملانیا در سال ۱۹۹۶ به نیویورک جا به جایی مکان کرد و با ویزای کاری در اون جا اقامت داشت تا اینکه در دنیای مد به معروفیت رسید و تصوریش روی جلد مجله های نیویورک، اوشن درایو، هارپرز بازار و ووگ ایتالیا چاپ شد.

ملانیا چه وقتی با ترامپ ازدواج کرد؟

در طول اقامت ملانیا در نیویورک، یکی از دوستان نزدیکش به نام «ادیت مولنر»، از ملانیا خواست تا با یه آقای ۵۲ ساله به نام دونالد ترامپ در مهمانی شبونه کلوب کیت کت در طول هفته مد نیویورک، ملاقات داشته باشه.

به گفته مولنر، ملانیا در اولین دیدار با این میلیاردر از ایشون ناامید شده و به دوستش گفته بود که: «اون با یه زن اینجا حضور داره و من هیچوقت شماره خود رو بهش نخوام داد.»

اما عوضش ترامپ همه شماره های خود از خونه گرفته تا موبایل و شرکت رو به ملانیا داد. اونم پس از برگشت از سفر کاری (مدلینگ) با دونالد ترامپ تماس گرفت. قرارهای ملاقات اونا با هم شروع شد و تا جائی پیش رفت که در سال ۲۰۰۵ میلادی در فلوریدا با همدیگه ازدواج کردن.

در مراسم ازدواج دونالد ترامپ، بیل و هیلاری کلینتون هم حضور داشتن. حلقه الماس ۱۲ قیراطی ملانیا حدود ۱٫۵ میلیون پوند برابر ۶ میلیارد تومن ارزش داره.

یه سال پس از ازدواج، اولین بچه اونا که یه پسر به نام بارونه، به دنیا اومد. ملانیا پسر خود رو «دونالد کوچیک» خطاب می کنه چون به پوشیدن کت و شلوار و بستن کراوات علاقه بسیاری داره.

یکی دیگر از مطالب سایت :
۱۰ غول ویرانگر؛ مخرب ترین موشک های بالستیک قاره پیمای جهان [قسمت دوم]

سرمایه خالص ملانیا ترامپ چقدره؟

در اوایل قرارهای عاشقانه دونالد ترامپ و ملانیا، معروفیت اون در دنیای مدلینگ بیشتر شده و ایشون فقط به پیشنهادهای مالی کلان جواب مثبت می داد.

اون پس از ازدواج با همسر میلیاردر خود، خط تولید جواهرات و ساعت شخصی خود که طراحشان هم خودش هست رو راه اندازی کرد.

به گزارش موسسه NetWorth.com، مدل قبلی ۴۶ ساله الان ۱۱ میلیون دلار سرمایه خالص داره.

ملانیا با سیاستای همسر خود موافقه؟

با اینکه ملانیا خودش یه مهاجر و غیرآمریکایی حساب می شه اما با سیاستای ترامپ در مورد مهاجران به طور کامل موافقه.

ایشون در این رابطه بیان داشته که ترامپ با ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا مخالفه و کسایی که بدون زیر پا گذاشتن قوانین در این کشور زندگی می کنن، مورد اصابت حمله های ایشون قرار ندارن. این مدل گفته که من هیچوقت از قوانین آمریکا سرپیچی نکرده و به صورت قانونی وارد این کشور شده ام.

هم اینکه بد نیس اشاره کنیم، در سال ۲۰۱۱ که ترامپ از رئیس جمهور وقت یعنی باراک اوباما درخواست کرد تا گواهی تولدش رو به مردم نشون بده، ملانیا که از ۲۰۰۶ میلادی دیگه یه شهروند آمریکائی حساب می شد، در این رابطه از همسر خود دفاع و پشتیبانی کرد.
اون در همین زمینه به رسانه ها گفته بود: «خیلی کار سختی نیس که اوباما برگه تولد خودشو نشون بده! این فقط دونالد نیس که می خواد از این موضوع خبردار شه، بلکه همه مردم آمریکا چه اونا که بهش رای دادن و چه مخالفان، دوست دارن این برگه رو ببینه.»