درمان آرتریت روماتوئید با قهوه گانودرما

قهوه گانودرما به دلیل اثرات ضدالتهابی و ایمنی می تواند مکمل خوبی برای درمان آرتریت روماتوئید باشد؛ از این رو، مطالعات متعددی در مورد تأثیر گانودرما بر روماتیسم مفصلی انجام شده است. گانودرما یک قارچ دارویی است که از دیرباز برای درمان انواع بیماری ها و بهبود سلامت بدن در سراسر چین سنتی استفاده شده است. امروزه با توجه به گسترش اطلاعات در مورد این گیاه معجزه آسا، افراد زیادی شروع به استفاده از آن کرده اند. یکی از بیماری هایی که با گانودرما قابل درمان است، روماتیسم مفصلی یا به عبارتی دیگر آرتریت روماتوئید می باشد که در ادامه درمان بیماری آرتریت روماتوئید توسط گانودرما را مورد بررسی قرار می دهیم.

بیماری آرتریت روماتوئید چیست؟

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمن مزمن است و شایع ترین بیماری التهابی مفصل می باشد، که در نهایت این بیماری باعث التهاب، درد و خشکی مفاصل می شود. آرتریت روماتوئید در همه گروه های سنی رخ می دهد و برخی از انواع آن در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد. این بیماری به حدی جدی است که می تواند فعالیت های روزمره فرد را تحت تأثیر قرار دهد و فرصت های شغلی و معیشت را برای او مختل کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، این بیماری یک بیماری خود ایمن است، اما محققان هنوز نتوانسته اند علت تغییرات سیستم ایمنی در آرتریت روماتوئید را دریابند. اما عواملی مانند عوامل زیر می توانند در بروز این بیماری نقش داشته باشند:

  • از نظر ژنتیکی
  • عفونت های ویروسی و باکتریایی
  • تغییرات هورمونی
یکی دیگر از مطالب سایت :
تکنولوژی چیست؟

درمان آرتریت روماتوئید با قارچ گانودرما

پزشکان چینی سال‌ های زیادی را صرف مطالعه تأثیر گانودرما بر روماتیسم مفصلی به صورت سنتی کرده‌اند تا به نتایج مثبت دست یابند. آنها از عصاره این قارچ در درمان انواع آرتریت روماتوئید استفاده کرده اند. تحقیقات جدید در این زمینه امروزه تأثیر مثبت گانودرما بر روماتیسم مفصلی را تایید می کند.

خواص قهوه گانودرما برای کاهش التهاب

مطالعه‌ای در سال 2003 در هند در مورد اثرات گانودرما بر روماتیسم مفصلی نشان داد که این گیاه التهاب را در التهاب حاد و مزمن به ترتیب 56 و 60 درصد کاهش می‌دهد. در میان این مطالعات، هفده مقاله منتشر شد که نشان داد خواص گانودرما می تواند در درمان انواع روماتیسم مفصلی موثر باشد. یکی دیگر از عوامل مهم در بهبود این بیماری وجود پلی ساکاریدهای موجود در گانودرما است که دارای اثرات ضد التهابی است. تحقیقات نشان داده است که این پلی ساکاریدها باعث افزایش فاکتور TNF و INF توسط ماکروفاژها و لنفوسیت ها می شوند که سلول های مهمی در سیستم ایمنی هستند.

خواص گانودرما برای بهبود عملکرد سلول های اینترفرون آلفا و گاما

زمانی که افراد مبتلا به این بیماری این قارچ را مصرف می کنند، سلول های اینترفرون آلفا و گاما در بدن آنها تقویت شده و عملکرد آنها را تنظیم می کند؛ از این رو، سلول های ایمنی فعال سرکوب شده و بیماری در دراز مدت با استفاده از گانودرما به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

خواص گانودرما برای کاهش تنش عصبی

یکی دیگر از اثرات گانودرما بر روماتیسم مفصلی کاهش تنش عصبی است، که به نوبه خود حملات روماتیسمی و درد را کاهش می دهد.  در واقع، مصرف گانودرما می تواند سلول های ایمنی بدن را متعادل کند و از ضعیف شدن تنظیم کننده ها جلوگیری کند.

یکی دیگر از مطالب سایت :
همه آنچیزی که در مورد یادگیری زبان انگلیسی لازم است بدانید

سخن پایانی

گانودرما و خواص منحصر به فرد آن تنها به درمان روماتیسم مفصلی محدود نمی شود و می تواند در پیشگیری، کنترل و تسریع درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات موثر باشد. برای خرید قهوه گانودرما به گانودرما مارکت مراجعه کنید.