راهکارهایی برای خنک خوابیدن در تابستان

Human brain is made of multi-colored wooden blocks. Creative medical or business concept.

sleepیکی از موضوعات بسیار مهم واسه همه آدمایی که در این گرما زندگی می کنن داشتن خوابی راحت در هوای مطبوع و خنکه. واسه اینکه بتونین خوابی در فضای آرامش بخش به دور از گرمای بیرون از خونه داشته باشین نیازه تا چند نکته ساده رو رعایت کنین.

** واسه خواب از یه تشک خنک با جنس کتون یا ساتن استفاده کنین. این تشکا خیلی راحت هوا رو در خود راه میدن و به مانند یه پنکه واسه شما کار می کنه. به این صورت با هر حرکت شما مقداری هوا که در تشک قرار داره خارج شده و مانع از گرم شدن شما می شه.

** بالشای بزرگ از جمله مهمترین دلایل به وجود اومدن گرما هستن به خاطر همین باید از بالشای کوچیک از جنسای پشم شیشه ای یا کتون استفاده کنین. هم اینکه دقت کنین که با هر بار بیدار شدن بهتره بالش رو عوض کرده و طرف دیگه اونو زیر سر بذارین.

** یه جوراب تمیز و بیکار رو ورداشته و کمی برنج درون اون بریزین. این جوراب رو در فریزر بذارین تا خنک شه بعد می تونین اونو کنار گردن یا روی پیشونی خود بذارین تا در طول شب خنک بمونین. اگه جوراب خیلی سرد شده می تونین اونو دور یه دستمال بپیچید و بعد روی سر بذارین.

** اگه اتاق واسه شما گرم و ناراحته می تونه از سیستمای تهویه استفاده کنین اما وقتی که هوا خیلی گرم باشه این گزینه خوب جواب میده در شبایی که هوا گرمه اما غیر قابل تحمل نیس می تونین پنجره رو باز کرده و از یه پنکه واسه جریان دادن به هوا استفاده کنین. این روش در کاهش دما معجزه خواهدکرد.
** قبل از خواب از نوشیدن موادی که اندازه زیادی کافئین دارن دوری کنین چون این مواد فشار خون رو زیاد کرده و باعث گرم شدن بدن شما می شه. اگه امکان زمین خوابیدن واسه شما هست حتما این کار رو انجام بدین چون هوای گرم در ارتفاعات بالا قرار میگیره.

** در آخر بهتره واسه خواب در تابستون از لباسای نازک یا نخی استفاده کنین تا هم سبک بوده و هم اینکه زیادتر از اندازه گرما بر شما غلبه نکنه. هم اینکه به کار گیری ملحفهای نخی به جای پتو بسیار پیشنهاد می شه.