از هر کسی که سؤال کنین واسه مدل شدن باید چه ویژگیایی داشت شاید به شما میگه باید قد بلند باشین، وزن تون کمتر از ۴۰ کیوگرم باشه، چهره زیبایی داشته باشین و ویژگیایی مثل این. اما حالا دیگه شرایط مانند گذشته نیس و حتی بعضی از آژانسای مدلینگ فقط به دنبال چهره هایی خاص و متفاوت از استانداردهای عادی زیبایی هستن. در سالای گذشته مدلای زیادی وارد صنعت مد شدن که کلیشه های این بخش رو زیر پا گذاشته ان و صنعت مد رو وارد مرحله جدیدی کردن. در ادامه به ۱۰ مورد از این مدلای خاص می پردازیم.

۱- وینی هارلو

وینی هارلو گرفتار به مریضی پوستی نادری به نام «ویتیلیگو» (مشکل در رنگدانهای پوست) است. وینی در دوران کودکی به خاطر بیماریش همیشه مورد تمسخر هم سن و سالانش قرار می گرفت و اونو به خاطر رنگ پوستش گورخر یا گاو صدا می زدن. اما وینی تونست از این ویژگی خاص ظاهری به نفع خودش استفاده کنه.
اون بعد از شرکت در شو تلویزیونی America’s Next Top Model که برنامه ای مخصوص مشتاقان کار مدلینگه و فرصت ورود به صنعت مد رو واسه اونا جفت و جور می کنه، در موزیک ویدئوها، کت واکا و جلد نشریات مد حضور پیدا کرد.

۲- دایاندرا فارست

دایاندرا فارست زنی زال و دورگه از نژاد افریقایی-امریکاییه که در خونواده ای فقیر در یکی از محله های شهر نیویورک بزرگ شده.
وقتی دایاندرا کودک بود، بچه های دیگه تصور می کردن اون سرراهیه و همیشه اونو تمسخر می کردن. اما یه روز عکاس مشهوری به نام شمیر خان تصادفاً دایاندرا رو در خیابون دید و از اونجا بود که راه زندگی اون تغییر کرد.
دایاندرا اولین زن زالیه که به آژانسای مدلینگ راه یافته و زیبایی اون مورد توجه خیلی از نشریات قرار گرفته. دایاندرا هم اینکه در خیلی از فشن شوهای بین المللی حضور داشته.

یکی دیگر از مطالب سایت :
آشنایی با فرصت های تحصیلی و بورسیه دانشگاه مموریال نیوفاندلند کانادا

۳- جیلین مرکادو

جیلین مرکادو هفده ساله که به خاطر دچار شدن به مریضی «دیستروفی عضلانی» از ویلچر استفاده می کنه.
علاقه همیشگی اون به مد باعث شد در آخر تصمیم به ساخت بلاگی با موضوع مد بگیره.
طولی نکشید که بلاگ جیلیان مشهور شد و اون به ردیف اول جایگاه تماشاچیان در فشن شوها راه یافت. بعد از اون خود اونم فوتوشوتای زیادی داشته.

۴- تس هالیدی

تس هالیدی رویای مدل شدن رو از کودکی تو سرش داشت، اما بقیه به اون می گفتن با وجود قد ۱۶۵ سانتیمتری و اضافه وزنش هیچ شانسی واسه مدل شدن نداره. با این حال، تس حالا به کار مدلینگ مشغوله و حتی تصویر اون روی جلد نشریه مشهور و پرطرفدار Vogue هم قرار گرفته.

۵- برونت مافی

برونت مافی کار مدلینگ رو تقریباً اتفاقی شروع کرد.
یکی از دوستان برونت از نامزدش، تایلر لبن که عکاس مده خواست تا از برونت چند عکس واسه نشریه مد POP بگیره.
در آخر عکسای برونت به اندازه ای خوب بودن که یکی از اونا روی جلد نشریه کار شد.

۶- آمازون ایو

آمازون ایو ۲۰۳ سانتیمتر قد داره و بلند قد ترین مدل دنیا حساب می شه.
ایو قبل از کار در میدون مدلینگ، حضور فعالی در بخش ورزش داشت و به کار مربیگری مشغول بود. اون بعد از کار شدن عکسش روی جلد نشریه استرالیایی Zoo Weekly و هم اینکه حضور در سریال تلویزیونی American Horror Story به معروفیت رسید.

۷- دافنی سلف

اگه تصور می کنین که همه مدلا خیلی زود بازنشسته می شن، باید با دافنی سلف آشنا شید. این زن قشنگتر کار مدلینگ واسه نشریه های مشهور Vogue، Harper’s Bazaar و Vanity Fair رو در سن بیست سالگی شروع کرد.
حالا اون هشتاد و هشت سال سن داره اما هنوزم محبوبیتش رو از دست نداده و در فوتوشوتا و کت واکا شرکت می کنه.

۸- شون راس

شون راس هم مانند دایاندرا فارست با مشکل آلبینیسم یا همون زالی به دنیا اومد. علاوه بر این، اون یه قوس عجیب هم بالای بینی اش داره و به خاطر همین در دوران کودکی همیشه مورد تمسخر قرار می گرفت. اما شون دست از تلاش برنداشت. اون حضور فعالی در کار رقصندگی داره و کار مدلینگ رو از سن شونزده سالگی شروع کرده.

۹- ویکتوریا مودستا

ویکتوریا به دلیل قصور پزشکی اتفاق افتاده هنگام به دنیا آمدنش، پای چپش دچار دررفتگی شدیدی شد.
بعد از اون، ویکتوریا پونزده عمل جراحی ناموفق داشت تا اینکه در آخر تصمیم به قطع پایش گرفت. حالا مودستا یه خواننده مشهور و مدلی خاصه. ویکتوریا هشت مدل پروتز جور واجور پا داره که هر کدوم اونا یه استایل خاص به اون میدن.

۱۰- ملانی گیدوس

ملانی با یه مریضی ژنتیکی نادر به نام «اکتودرمال دیسپلازی» به دنیا اومد که جلوی رشد استخوانا و بافتای غضروفی رو میگیره. اما این مسأله مانع از تبدیل شدن اون به یکی از خاص ترین مدلای عصر ما نشد.

زنان جسوری که استانداردهای زیبایی رو از این رو به اونو کردن