باز بحث رژیم غذایی شد اما این بار از دریچه ای متفاوت و درباره موضوعی متفاوت در دنیای هالیوود. رسیدن به معروفیت و همه رو متوجه خود ساختن در هالیوود کار بسیار سختیه به خصوص وقتی که واسه اجرای یه نقش خاص مجبور باشین خط قرمزها رو رد کنین و کارایی انجام بدین که ممکنه به قیمت زندگی تون تموم شه یا دستکم سلامتی شما رو به خطر بندازه. خیلی از بازیگران هالیوودی واسه این که یه نقش رو به بهترین شکل ممکن اجرا کنن حاضرن هر کار خطرناکی رو بکنن.

چه در مورد کاهش و چه اضافه کردن وزن، بازیگران هالیوودی همیشه با رژیمای غذایی باورنکردنی خود تونسته ان کارایی بکنن که شاید واسه هر فرد معمولی دیگری خیلی سخت و دست نیافتنی باشه. در ادامه این مطلب شما رو با ۱۰ رژیم غذایی باونکردنی و گاه خنده داری که بعضی بازیگران مرد هالیوود واسه بازی تو یه نقش آشنا می کنیم.

۱۰- کریستین بیل

اگه قرار باشه به یکی از بازیگران هالیوودی به خاطر تعهدش به نقشی که اجرا کرده جایزه ای اعطا شه مطمئنا اون بازیگر کریستین بیل میشه. این بازیگر ۱۸۳ سانتیمتری واسه بازی در نقش یه جوون بی خواب در تریلر روانشناسانه «ماشینیست» (The Machinist) در  کمتر از ۴ ماه بیشتر از ۲۸ کیلوگرم از وزن خود رو کم کرد.ایشون قبل از ثبت قرارداد واسه بازی در این فیلم حدود ۷۸ کیلوگرم وزن داشت و بعد از ۴ ماه رژیم غذایی سخت وزن خود رو به کمتر از ۵۰ کیلوگرم رساند. در تموم این مدت رژیم غذایی روزانه اون تشکیل شده از یه عدد سیب و/یا یه کنسرو ماهی تُن، قهوه مشکی و اب بود.

هم اینکه گزارش شده که علاوه بر این رژیم غذایی عجیب اون روزانه ساعات زیادی رو آدامس جویده و سیگار می کشید. علاوه به همه اینا ایشون تمرینات روزانه هوازی بسیار سختی رو واسه کاهش وزن انجام می داد. ۶ ماه بعد اون واسه بازی در فیلم «بتمن شروع می کنه» (Batman Begins) در سال ۲۰۰۵ دوباره وزن خود رو به حد عادی بازگرداند. بعد از اونم دوباره واسه بازی در فیلم «کلاهبرداری آمریکایی» (American Hustle) مقداری به وزن بدنش اضافه کرد.
ایشون در این مدت با خوردن غذاهای چرب و ناسالم مانند چیزبرگر تونست وزن خود رو بیشتر از ۱۸ کیلوگرم زیاد کنه.
انگار رژیمای غذایی متوالی سلامتی اونو در خطر بذاره.

۹- جیک جیلنهال

جیک جیلنهال واسه بازی در فیلم «شبگرد» (Nightcrawler) در سال ۲۰۱۴ عزمشو جزم کرد کاری کنه که چشم هاش در کاسه فرود رود و بدن نحیفی داشته باشه. اینجوری ایشون به یه رژیم غذایی سخت که از چای، جویدن آدامس و سالاد کلم بود روی آورد. علاوه بر این رژیم غذایی سخت، ایشون روزانه ۲۴ کیلومتر می دوید که در آخر باعث شد ایشون نزدیک به ۱۴ کیلوگرم از وزنش رو از دست بده. ایشون بعدا در مصاحبه ای گفت که این رژیم غذایی سخت تاثیر بدی بر زندگی اون داشته.

جیلنهال در این باره اینجور گفت:” در مورد دویدنا باید بگم که شما بسیار گرسنه میشین چون غذای زیادی نمی خورید. شما تنها میشین چون واسه شام به دوستانتون ملحق نمی شین. دور و بریا می گن: آهای می خوای بعد از کار بریم شام با هم بخوریم. و من می گم: ، تموم شب فیلمبرداری دارم. باز می گن: می خوای واسه ناهار بریم؟ و من باز می گم: نمی تونم! چون باید بروم بدوم”.

۸- ۵۰ سنت

تحت تاثیر رژیم غذایی دیوونه وار کریستین بیل، ۵۰ سنت هم واسه یکی از نقش هاش روش مشابهی رو در پیش گرفت. در سال ۲۰۱۰، این بازیگر و رپر معروف واسه بازی در نقش یه فوتبالیست گرفتار به سرطان در فیلم «Things Fall Apart»  رژیم غذایی سختی رو اتخاذ کرد.
ایشون با یه رژیم غذایی که بیشترً از مایعات تشکیل شده بود در عرض کمتر از ۱۰ هفته وزن خود رو از ۹۷ کیلوگرم به ۷۲ کیلوگرم رساند. علاوه بر این ایشون روزی بیشتر از ۳ ساعت روی تردمیل تمرین هوازی انجام می داد. ایشون در مصاحبه ای ادعا کرد که ناسالم بودن این رژیم غذایی از دید روانی ایشون رو واسه اجرای نقش یه مریضی سرطانی آماده کرده.

۵۰ سنت در این باره اینجور گفته:” وزنم به سرعت در حال کاهش بود طوری که مدیر برنامه ام ازم خواست که به دکتر مراجعه کنم. من دوست نداشتم پیش دکتر بروم چون چیزای زیادی در ذهنم وجود داشت که باید به اونا فکر می کردم. اونقدر در فکر کاری که انجام می دادم فرو رفته بودم که اصلاً نگران کم کردن وزنم نبودم. فقط خودمو در آینه نگاه می کردم و می گفتم که باید لاغرتر شوم. باید واسه این نقش آماده می شدم”.

یکی دیگر از مطالب سایت :
زندگی روی خط مرگ؛ با زلزله خیزترین کشورهای دنیا آشنا شوید

۷- کریس همسوورث

کریس همسوورث بازیگریه که  به خاطر بدن عضلانی اش شناخته می شه اما در سال ۲۰۱۵ واسه بازی در فیلم «در دل دریا» (The Heart of the Sea) از راه رژیم غذایی باورنکردنی اش، تغییرات شدیدی در بدن و وزن خود اعمال کرد.
ایشون در مصاحبه ای با جیمی کیمل گفت که باید واسه بازی در نقش یه شکارچی نهنگ گرسنه و درمونده شدیدا وزن خود رو کاهش می داد. واسه این کار ایشون رژیم غذایی سختی رو برگزیده و روزی تنها ۵۰۰ کالری انرژی واسه بدنش جفت و جور می ساخت. حتی زمان فیلم برداریا هم ایشون رژیم غذایی خاص و متفاوتی داشت تا بتونه وزن خود رو به حد مطلوب نقش برسونه.

همسوورث در این باره اینجور گفته:” نمی تونستیم یه ماه کار رو تعطیل کنیم تا لاغر شیم. مجبور بودیم این کار رو همزمان با فیلمبرداری انجام بدیم. بعضی از روزا سهمیه غذایی ما یه تخم مرغ آب پز، یه بیسکویت رژیمی بدون شکر و چند شاخه کرفس بود”. با در نظر گرفتن این رژیم غذایی سخت ایشون در کمتر از ۴ هفته تونست ۱۵ کیلوگرم وزن خود رو کم کنه.

۶- جارد لتو

چه در کاهش و چه زیاد شدن وزن، جارد لتو بازیگریه که در هر دو مورد تجربه سختی داشته.
در فیلم «مرثیه ای واسه یه رویا» (Requiem for a Dream) در سال ۲۰۰۰، این بازیگر که خود لاغراندام هم بود واسه بازی در نقش یه معتاد به هروئین نزدیک به ۱۳ کیلوگرم از وزنش رو از دست داد. رژیم غذایی ایشون در تموم این مدت از حجمای بسیار کوچیک غذاهای گیاهی تشکیل شده بود. ایشون در سال ۲۰۰۷ نقش مارک دیوید چاپمن، قاتل جون لنون رو بازی کرد که واسه اون بیشتر از ۲۷ کیلوگرم به وزن خود اضافه کرد و این رژیم غذایی ناسالم باعث شد که ایشون به نقرس گرفتار شه.
ایشون درباره رژیم غذایی و شرایط سختش در این باره اینجور گفته:” فاصله زیادی نمی تونستم راه بروم. از ویلچر استفاده می کردم چون شدیدا درد داشتم. بدنم به خاطر وزن زیادی که اضافه کرده بودم در حالت شوک قرار داشت”.

در سال ۲۰۱۳ دوباره لتو مجبور شد وزنش رو کم کنه چون در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» (Dallas Buyers Club) باید نقش یه زن گرفتار به ایدز رو بازی می کرد.
اینجوری ایشون با یه رژیم غذایی سخت بیشتر از ۱۸ کیلوگرم وزن خود رو کم کرد و این موضوع شدیدا زندگی اش رو تحت تاثیر قرار داد. اون وزنش رو به کمتر از ۵۲ کیلوگرم کاهش داده و بعدا در این باره اینجور گفت:” این کار چگونگی راه رفتن،نشستن و فکر کردن شما رو تغییر میده”.

۵- راسل کرو

راسل کرو به ناسالم ترین روش ممکن واسه بازی در نقش یه مامور کهنه کار سازما سیا در فیلم «مجموعه دروغا» (Body of Lies) وزن خود رو بالا برد. ایشون واسه این کار با رژیم غذایی پر از چربی و خوردن غذاهای ناسالم تونست با ۲۸٫۵ کیلوگرم زیاد شدن وزن، به وزن باورنکردنی ۱۱۶٫۵ کیلوگرم برسه. ایشون در مورد روش آماده شدنش واسه اجرای این نقش گفته که حتی صبحونه هم چیزبرگر می خورده. از نظر ایشون اضافه کردن وزن کار بسیار راحتیه.

ایشون در این باره اینجور گفته:” اگه بخواین وزن اضافه کنین باید یه روش زندگی بدون جنب و جوش رو انتخاب کنین. به محض این که تصمیم بگیرین فعالیت فیزیکی نداشته باشین و هر چی که دوست دارین بخورین، این دو به صورت ترکیبی خیلی زود تاثیر خود رو می ذارن”. البته ایشون بدون هیچ سختی ای نتونست این اضافه وزن رو کم کنه و رسیدن به وزن قبلی بیشتر از یه سال زمان برد.

۴- مت دیمون

رژیم غذایی خنده دار مت دیمون باعث شد که آسیب دائمی و جبران ناپذیری به بدن ایشون وارد شه.
ایشون در سال ۱۹۹۶ هنوز بازیگر گمنامی بود که میخواس خود رو نشون بده. پس واسه بازی در فیلم «جربزه در زیر آتیش» (Courage Under Fire)  در نقش سربازی که جنگ شدیدا اونو از دید روانی تحت تاثیر قرار داده و به مصرف هروئین روی می آورد عزمشو جزم کرد خط قرمزها رو رد کنه.
هر چند صحنه ای که مت دیمون میخواس خود رو واسه ان آماده کنه تنها دقایق کوتاهی طول داشت اما ایشون بیشتر از ۲۲ کیلوگرم از وزن خود رو کم کرد.
رژیم غذایی روزانه ایشون در طول این مدت از یه تیکه کوچیک سینه مرغ، سفیده تخم مرغ و یه سیب زمینی کوچیک پخته تشکیل می شد.

یکی دیگر از مطالب سایت :
۱۰ غول ویرانگر؛ مخرب ترین موشک های بالستیک قاره پیمای جهان [قسمت دوم]

در تموم این مدت ایشون واسه این که اشتهای خود رو سرکوب کنه مقدار زیادی قهوه می خورین و سیگار می کشید. بیشتر روزا ایشون کمتر از ۱۰۰ کالری در روز دریافت می کرد.
علاوه بر این ایشون روزی بیشتر از ۲۰ کیلومتر می دوید. این رژیم غذایی سخت اونقدر تاثیر بدی روی غدد داخلی اون گذاشت که واسه رفع مشکلاتش مجبور شد یه سال و نیم دارو مصرف کنه.

۳- کالین فارل

ما عادت کردیم که همیشه کالین فارل رو در بهترین فرم بدنی ببینیم اما اونم واسه یکی از نقش هاش وزن خود رو شدیدا بالا برد. ایشون در سال ۲۰۱۵ واسه بازی در فیلم کمدی – علمی تخیلی «خرچنگ» (The Lobster) در کمتر از ۸ هفته وزن خود رو بیشتر از ۱۸ کیلوگرم بالا برد. اون در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر در مورد زیاد شدن وزن و رژیم غذایی خود اینجور گفت:” بستنی در مایکروویو می گذاشتم تا آب شه و اونو سر می کشیدم. دو چیزبرگر، سیب زمینی سرخ کرده و کوکا کولا، دو تیکه کیک شکلاتی ساعت ۱۰ هر روز صبح مورد پسند نیس و البته عاشق چیزبرگر هستم… وقتی بدون لباس خودمو در آینه دیدم نفسم بند اومده بود”.

۲- استیو زان

به شما یه پیشنهاد دوستانه می کنیم: اگه فهمیدین که دارین با خودتون حرف می زنید و بحث می کنین بهتره رژیم غذاییتان رو عوض کنین. این همون تجربه ایه که استیو زان هنگام آماده سازی خود واسه بازی در فیلم «سپیده دم رهایی» (Rescue Dawn) و با بیشتر از ۱۸ کیلوگرم کاهش وزن داشت. ایشون به خاطر آماده شدن واسه بازی در نقش یه اسیر جنگی به رژیم غذایی تشکیل شده از غذاهای گیاهی و خام و هم اینکه تمرینات هوازی شدید روی آورد. این رژیم غذایی سخت باعث شد که ایشون دچار توهم شه.

ایشون در مصاحبه ای در مورد تاثیر بدی که این رژیم غذایی روی سلامت روانی اون داشت اینجور گفت:” بعد از دو ماه خام خواری به طور کاملً دیوونه شده بودم. یادم میاد که در اشپزخانه نشسته بودم و انگار داشتم با هوا بحث می کردم: صبر کن، اگه سبزیجات رو بپزم، بدنم دچار چربی می شه؟ بهتره ماهی سالمون بخورم! این چطوره؟ بهتره یه کم سالمون بخورم!. و من به طور کاملً درمونده شده بودم و مغزم طوری آموزش دیده بود که میخواس منو گول بزنه و در واقع انگار داشتم سالمون می خوردم”.

۱- مایکل فاسبندر

مایکل فاسبندر با یه رژیم غذایی باورنکردنی خود رو واسه بازی در فیلم «گرسنگی» (Hunger) آماده کرد.
این فیلم داستان واقعی اعتصاب غذای یه زندانی ایرلندی بهنام بابی سندز در سال ۱۹۸۱ رو روایت می کنه که رهبری یه اعتصاب غذای همگانی رو در زندانی در بریتانیا رو دوش داشت. فاسبندر هم میخواس همون کاری رو بکنه که سندز کرده بود از این رژیم غذایی سختی رو در پیش گرفت که روزی تنها ۹۰۰ کالری انرژی وارد بدن اون می کرد.
در واقع ایشون واسه روزای طولانی تنها یه کنسرو ماهی ساردین می خوره.

علاوه بر این ایشون مسافتای طولانی پیاده روی کرده و به یوگا روی آورد. اون واسه رسیدن به وزن مورد نظر تنها ۱۰ هفته زمان داشت و در این مدت تونست بیشتر از ۱۹ کیلوگرم وزن کم کنه.
بعد از این فیلم بود که فاسبندر به معروفیت رسیده و نقشای بهتری رو گرفت.

اگه به اینجور موضوعاتی علاقه دارین از خوندن مطالب لینکای زیر هم پشیمون نمی شین.

ترسناک ترین روشی که بازیگران واسه فرو رفتن در نقشای خود انتخاب کردن

نقشای ترسناکی که صدمات جسمی و روحی جبران ناپذیری به بازیگران وارد کردن [قسمت اول]

بازیگران سرشناسی که واسه بازی در نقشایی خاص وزن خود رو شدیدا کم کردن