داشتن آبجی و داداش به درستیً یه نعمته، مخصوصا اگه که آبجی باشه. شاید خواهرتان بعضی وقتا بی اجازه سراغ وسایل تون بره، غذاتون رو بخوره یا براتون دردسر درست کنه و بخاطر این شما رو تا مرز جنون برسونه، اما در عین حال، اون یکی از نزدیک ترین طرفداران، دوست، همبازی و شریک خرابکاریاتون هستش.
و درسته که این فهرست هم انتهایی نداره و تا ابد میشه در مورد مزیتای خواهرها صحبت کرد.
اما یه نکته ای که خیلی از مردم از اون بی خبرند ارتباطیه که میان داشتن آبجی و سلامت روان ما هست، موضوعی که محققان در تحقیقات علمی خود به اون پرداخته ان. واقعا محققان می گن داشتن آبجی واسه سلامت روان ما خوبه. در ادامه به یافته های تحقیقات علمی می پردازیم و می خوایم ببینیم داشتن آبجی چیجوری می تونه به سلامت روان کمک کنه.

بر هیچکی پوشیده نیس که خونواده اثر بسیار زیادی در تشکیل شخصیت ما داره.
اما آبجی و برادرهای ما اثر خاص تری بر ما دارن. این نتیجه تحقیقیه که روی حدود ۴۰۰ خونواده دارای ۲ بچه یا بیشتر انجام شد.
به گفته محققان، آبجی و برادرها ۲ برابر بیشتر از والدین ما رو به انجام کارای خوب جهت میدن.
اونا باعث می شن ما به بقیه کمک کنیم و با اونا مهربون باشیم. یدونه بچه نبودن کمک می کنه از حس نوع دوستی و همدردی بهره مند شیم، مسأله ای که عادت کمک به افراد ضعیف تر و مراقبت از اونا رو در ما به وجود می آورد.

این تحقیقات نشون داده فارغ از مسأله فرق سنی، داشتن آبجی، احساس گناه، ترس، تنهایی و کمبود محبت رو در ما نابود می کنه.
بعضی وقتا واسه فرزندان راحت تره رازها و تردیدهای خود رو با هم سن و سالان شون درمیون بذارن تا با پدر و مادر خود. و آبجی می تونه همون دوست خوبی باشه که می تونین شخصی ترین رازهاتون رو با اون در میان بذارین. علاوه بر این، خواهرتان به شما کمک می کنه گرفتار افسردگی نشید و اضطراب کمتری داشته باشین. در عین حال، دعواها و کشمکشای میان فرزندان خونواده می تونه اثر مثبتی در توانایی کنترل احساسات و رو به راه کردن شرایط داشته باشه.

یکی دیگر از مطالب سایت :
داستانی عجیب اما واقعی؛ وقتی سوسیس آلمانی موجب کشف بوتاکس شد

طبق تحقیقات، داشتن آبجی به ما کمک می کنه آدم جداگونه تر و خوش بین تری باشیم. هم اینکه، این مسأله به ما کمک می کنه از توانایی روبرو شدن با مشکلات بهره مند شیم. در خونواده هایی که تعداد فرزندان دختر زیاده، خواهرا نقش مثبتی در بلندپرواز شدن اعضای خونواده دارن. اونا باعث می شن میل به رسیدن به هدفا و بهتر کردن خود به وجود بیاد. این افراد در رشد و پیشرفت شغل خود موفق تر عمل میکنن، چون آدمای بسیار هدفمندی هستن و انگیزه زیادی واسه به دست آوردن چیزی که میخوان، دارن.

خواهرها به برادران شون کمک می کنن مهارتای رابطه با خانوما رو یاد بگیرن. اینجور مردانی راحت تر می تونن به یه زبون مشترک با جنس مخالف برسن. خواهرها چگونگی برخورد مناسب با خانوما رو به برادران خود یاد میدن و به اونا کمک می کنن طبیعت زنونه رو بهتر بفهمن. علاوه بر این، خواهرها با پیشنهاد و پیشنهاد در مورد چگونگی رفتار مناسب با خانوما می تونن به داداش خود کمک کنن.

پیوندی که میان ما و خواهرمان هست بسیار خاصه و تحکیم اون اهمیت زیادی داره.
تحقیقات نشون داده، آبجی و برادرهای ما به ما کمک می کنن عمر طولانی تر و زندگی خوشحال کننده و باحال تری داشته باشیم. خواهرها به ما عشق و توجه میدن و همیشه در کنار ما هستن. پس، پدر و مادرها هم مانند فرزندان خونواده باید تلاش کنن رابطه سالم و محکمی بین آبجی و برادرها در خونواده به وجود بیاد تا همه از زندگی ای بهتر و مثبت تر بهره مند شن.